הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המחשב הפך איטי? קבלו מספר פתרונות לטפל בבעיה המטרידה
מצאנו עבורכם 6 דרכים יעילות להתמודד עם מחשב שלא זז בעצמכם ולשפר באופן ניכר את ביצועיו מבלי לשלוח אותו שוב ושוב לתיקון

אם המחשב שלכם נהפך להיות איטי ו"מתקשה לסחוב", זאת סיבה טוב לנסות לשפר את ביצועיו. ניתן לקחת אותו למעבדה לתיקון אך כמובן שייגבו מכם כסף ויש סיכויי שאת רב הפעולות שהם ייעשו תוכלו אתם לעשות בקלות בבית. במילים אחרות, במקום לשלם כסף רב כדי שאנשים אחרים יריצו לכם תוכנת אנטי וירוס או יסירו לכם תוכנות, כדאי שתנסו לעשות זאת בעצמכם קודם. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנה כמה טיפים למה שתוכלו לעשות בעצמכם במקרה כזה:

 

1: הסירו וירוסים ותוכנות זדוניות

אם המחשב נגוע בוירוסים אינכם צריכים לשלם למישהו אחר שינסה להסיר אותם. רב הסיכויים זה שהם משתמשים באותם תוכנות כמו שאתם יכולים להשתמש בעצמכם בבית. 

דבר ראשון אתם יכולים לנסות להוריד תוכנות מתקדמות כמו Kaspersky Anti Virus או Bitdefender המצויינות. שתיהן מציעות 30 ימי התנסות בחינם (ללא הכנסת פרטי תשלום) וכך תוכלו לסרוק את המחשב שלכם באופן יסודי ולהסיר את כל הוירוסים מבלי לשלם. כמובן, רצוי מאד שיהיה לכם תוכנה אנטי וירוס טובה שתמשיך לתחזק את המחשב שלכם גם לאחר 30 הימים ועל כך רצוי מאד לשקול את האופציה לתשלום (החברות מבקשות לרב תשלום שנתי) אם התרשמתם מביצועי התוכנה ולא הרגשתם שהיא הכבידה יותר מדי על המחשב שלכם. ישנה גם אופציה להתקין תוכנת אנטי וירוס חינמית אך התהליך פחות מומלץ מכיוון שהם נחשבות לפחות מקצועיות ויגלו פחות וירוסים.

2: התקינו מחדש את מערכת ההפעלה

המחשב עלול להפוך להיות איטי גם מקבצים שעם הזמן הופכים להיות כבדים ומקשים עליו לפעול באפקטיביות, תוכנות שהתקנתם ואינכם צריכים שמעמיסות על המחשב (שימו לב, לפעמים גם כשאתם מסירים עקבות שלהם עדיין קיימות בהטענת המחשב ומקשות על הרצתו) או אפילו וירוסים שהאנטי וירוס מתקשה לגלות. 

מכל הסיבות האלה רצוי, במיוחד שהמחשב הופך להיות איטי במיוחד, להתקין מחדש את מערכת ההפעלה. תוכלו לעשות זאת בעזרת דיסק ההתקנה שהגיע עם המחשב. החל ממערכת ההפעלה חלונות 8, ישנה אופציה לעשות אתחול למחשב שיתקין את עצמו מחשב בקלות בעצמו. לפרטים נוספים אודות התהליך, צפו בוידאו הבא>

3: הסירו תוכנות שמעמיסות על המחשב שלא לצורך

גם אם המחשב שלכם חדש מהניילון, קרוב לוודאי שהוא הגיע מותקן בתוכנות רבות שאינכם צריכים. יצרי המחשב מקבלים תשלום לכלול תוכנות רבות במחשבכם. בינהם גם תוכנות בגרסה חלקית שמותקנות כדי שתנסו אותם ותקנו את התוכנה המלאה בהמשך. לרב, אינכם צריכים כלל את התוכנות האלה ויכולות להסתפק באלטרנטיביות חינמיות לא פחות מוצלחות. 

כדי לדעת אילו תוכנות רצוי שתסירו, מומלץ מאד להתמש בתוכנה PC Decrapifier ולעקב אחר ההוראות בתוכנה.

 

4: הסירו תוכנות ריגול 

כשאתם מתקינים תוכנה יכול מאד להיות שהכניסו לתוכה גם תוכנת ריגול. תוכנת הריגול משמשת לנתר את הרגלי הגלישה שלכם בשביל לדחוף פרסומות שתואמים את תוכן האתרים בהם גלשתם. כמובן שאתם לא צריכים אותם. מומלץ מאד להתקין תוכנות שמומחות בהסרת קבצי ותוכנות ריגול. אחת המוכרת מבינהם היא Ad-aware SE Personal. התקינו אותה ועקבו אחר ההוראות.

5: הסירו קבצים זמניים, קבצי היסטורים וקבצי ג'אנק

כשאתם משתמשים במחשב הוא יוצר הרבה קבצים זמניים. שהקבצים האלה מצטברים הם עשויים לקחת מאות מגבייטים של זיכרון שיקשה על המחשב שלכם לעבוד. מומלץ מאד להסירם. במערכת ההפעלה חלונות קיימת אפשרות להשתמש ב-Disk Cleanup, כלי יעיל ביותר להסרת קבצים אלו. תוכלו לגשת אליו ע"י חיפוש השם Disk Cleanup בשורת החיפושים של באייקון החלון (צד שמאל למטה).

6: התקינו תוכנת איחוד (דפרמציה)

כשאתם מסירים קבצים נוצר רווח (פיזי בדיסק) במקום שהקבצים היו. שאתם מתקינים תוכנות, דבר שיוצר כמובן קבצים חדשים, הקבצים האלו נשמרים במרווחים שבין הקבצים שהוסרו. לעיתים גודל הקובץ החדש גדול מגודל הרווח הפיזי שקיים בדיסק לכן הקובץ נשמר ב-2 חלקים או יותר. הדבר מקשה על קריאת הקובץ ע"י המערכת שכן עכשיו הוא צריך לגשת לשני מיקומים פיזים שונים כדי לקרוא את הקובץ. פעולת איחוד הדיסק עשוייה להועיל במקרה זה. היא מאחדת את חלקי הקבצים לקובץ במיקום פיזי אחד. תוכלו גם פה להשתמש בכלי היעיל והוותיק מבית חלונות, Disk Defragmenter. חפשו אותו בשורת החיפוש ועקבו אחר ההוראות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE