הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל ניו יורק פרסם הנחיה מחייבת לתושבים: "חבשו מסכות מחוץ לבית"
ההנחיה תיכנס לתוקף באופן רשמי ביום שישי, ותהיה רלוונטית עבור כל מי שיוצא מהבית למקומות שבהם לא ניתן לשמור על ריחוק חברתי, למשל בחנויות, בתחבורה ציבורית ואפילו במהלך הליכה. "לא יצאנו מכלל סכנה, הקורונה ממשיך להיות משבר בריאותי חמור", הסביר המושל

בכוונת רשויות הבריאות בניו יורק לעדכן את האופן שבו הם מונים את כמות קורבנות הקורונה, ומעתה גם מקרי מוות משוערים (בהם המת סבל ממספר מחלות, כולל COVID-19) ייחשבו בקורבנות המגפה, כך הסביר הבוקר (רביעי) מושל המדינה, אנדרו קואמו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

עוד הסביר קואמו כי 752 מתו ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה, כך שסך קורבנות נגיף הקורונה בניו יורק עומד כעת על 11,586. לצד הנתונים הטרגיים והבלתי נתפסים, המושל הסביר כי נרשמת תחושה של אופטימיות זהירה מאחר שבמשך יומיים רצופים דווח על ירידה ניכרת בכמות המאושפזים.

כמו כן, נרשמה ירידה בכמות המאושפזים הזקוקים לאינטובציה (צנרור קנה) - נתון קריטי, שכן כ-80% מהזקוקים למכונות הנשמה מעולם לא מתאוששים.

"ממש לא נכון לומר שיצאנו מכל סכנה", הסביר הבוקר קואמו, "נגיף הקורונה ממשיך להיות משבר בריאותי חמור, ובכל יום אנחנו מאבדים כמות עצומה של תושבים. כל מקרה מוות הוא שובר לב", הוא המשיך.

 

המושל קואמו (צילום: לשכת המושל)

 

כדי להפחית ככל הניתן בכמות מקרי המוות כתוצאה ממגפת הקורונה, המשל החליט ליישר קו עם מדינות ורשויות מקומיות רבות, והורה לכלל התושבים לחבוש מסכות (או כיסוי פנים אחר מבד) כאשר הם נמצאים מחוץ לבית ואינם יכולים לשמור על ריחוק חברתי של כ-6 רגל (כ-2 מטר) מאחרים.

"היום חתמתי על צו המחייב את התושבים לחבוש מסכות בציבור כאשר לא ניתן לשמור על ריחוק חברתי. למשל, אם אתם נוסעים בתחבורה ציבורית או הולכים על מדרכה עמוסה באנשים, תדרשו לכסות את הפנים", צייץ המושל.

 

 

ההנחיה המחייבת תיכנס לתוקף ביום שישי, ובנוגע לסוגיית האכיפה, המושל הסביר כי הוא משאיר את הטיפול לרשויות המקומיות. עם זאת, הוא הסביר כי בשלב ראשוני לא יוטלו קנסות או עונשים אחרים על מי שמפר את המדיניות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE