הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מומחים מסבירים: כך תעשו חיטוי לנעליים במהלך משבר הקורונה
מידע שפורסם השבוע ע"י ה-CDC מצביע על האפשרות לפיה הנגיף מועבר מאדם לאדם באמצעות סוליות הנעליים. כדי למנוע מצב של הכנסת הווירוס לביתכם, מומחים ממליצים לבצע חיטוי יסודי, או לחילופין להשאיר את הנעליים מחוץ לבתים

מחקר מקדים שפורסם השבוע ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מצביע על מגמה מדאיגה במיוחד: נגיף הקורונה מועבר גם באמצעות מגע עם סוליית נעל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

על אף שהמחקר בחן את היחידה לטיפול נמרץ באחד מבתי החולים שבהם החלה המגפה, מומחים לבריאות ממליצים כעת לפעול בזהירות כדי למנוע הדבקה מאדם לאדם. חשוב להזכיר כי במרבית המקרים, הנגיף מועבר באמצעות טיפות נשימה. עם זאת, אורך החיים של הנגיף משתנה ממקרה למקרה, שכן הוא מסוגל "לחיות" על משטחים מסוימים יותר מאחרים. גם לטמפרטורה וללחות יש השפעה.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות כדי להתגונן מפני העברת הנגיף? ובכן, בראש ובראשונה מומלץ להפריד בין הנעליים לבין שאר אזורי הבית. ד"ר מארי שמידט, מומחית לתרופות קליניות באוניברסיטת וירג'יניה, מסבירה: "ההמלצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת זה לבחור זוג נעליים שניתן לחלוץ בקלות, ולהשאיר אותן בכניסה לבית".

עם זאת, מוטב לשמור על הנעליים במקום שאינו בולט, שכן התקבלו דיווחים על גניבה של חפצים אישיים מחוץ לבתים רבים.

המלצה נוספת שניתן לאמץ היא חיטוי יסודי של הנעליים. את ניקוי הנעליים ניתן לעשות באמצעות מים וסבון, אך מי שמעוניין לחטא אותן בצורה טובה עוד יותר יכול לעשות שימוש גם באלכוהול 70%. מוטב גם לבדוק אם הנעל שלכם יכולה לעבור כביסה, שכן לדעת רבים מדובר בדרך הטובה ביותר לוודא שהיא תעבור חיטוי מלא. 

אך הדגש החשוב ביותר עבור אלו שרוצים לנקות את הנעליים הוא לוודא שהם שוטפים את הידיים היטב, גם לפני הניקוי וגם אחריו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE