הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחופש לשוטר יערות יצא טכנאי השיניים לטבח בעיירה השלווה: קנדה מזועזעת מהרצח ההמוני הגדול שידעה מזה 30 שנים
שוטרי משטרת נובה סקוטיה עדיין אינם יודעים מה הניע את דבריאל וורטמן בן ה-51 לצאת למסע של רצח ושריפת בתים בעיירה השלווה פורטפיק

טכנאי שיניים בן 51 מנובה-סקוטיה קנדה יצא למסע רצח במהלך סוף השבוע במהלכו נטל את חייהם של 16 בני אדם, ביניהם של פקחית הרים של ממשלת קנדה. זהו מסע הטבח הקשה שידעה המדינה הצפון-אמריקנית מזה 30 שנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: סקיי ניוז)

גבריאל וורטמן יצא ביום שבת בשעה 9 בערב ככל הנראה מביתו והחל במסע הרצח. בשלב מסוים הוא אף התחפש לשוטר וניסה להסוות את מכוניתו לניידת משטרה. רק כ-12 שעות לאחר שהחל הטבח הוא אותר על ידי שוטרי משטרת מנובה סקוטיה בתחנת דלק בעיירה אנפילד שם הוא נהרג כתוצאה מחילופי יריות.

במהלך מסע הקטל עבר וורטמן בבתים של הקורבנות (חלק מהם כנראה הכיר) ורצח אותם בעודו מצית חלק מהבתים בהם הוא עובר.

נכון לעתה המשטרה אינה יודעת מה המניע למעשה הזוועה.

 

הרוצח גבריאל וורטמן (צילום: ניו יורק פוסט)

"הרעיון שדבר כזה יכול לקרות בקהילתנו הוא בלתי נתפס" אמר תום טגרט אחד מאנשי המשטרה המקומיים.  נכון לעתה, אין ידיעה מה הצית את המתקפתה הנוראית שנודעה לשוטרים בשעה 10:30 בליל שבת, כששוטרים מקומיים קיבלו שיחת טלפון על אדם החמוש בכלי נשק בעיירה הקטנה פורטפיק, שמיד נכנסה לעוצר.

בשלב זה וורטמן החל לנוע קדימה אל האזור הצפוני של מחוז נובה סקוטיה בעודו מבצע מספר מעשי רצח.

"זהו אחד המעשים האלימים וחסרי הפשר בתולדות המחוז שלנו, מעולם לא דמיינתי כשהלכתי אמש לישון שאתעורר במהלך הלילה לחדשות מזוויעות על יורה פעיל בנובה-סקוטיה", מסר ראש ממשלת המחוז סטיבן מק'ניל.

כאמור אחת מקורבנותיו של וורטמן הייתה פקחית הרים, שמה הוא היידי סטיבנסון בת ה-23, אם ל-2 ילדים אשר ענתה לקריאה בקשר ואיבדה את חייה בעימות מול היורה.

 

היידי סטיבנסון בת ה-23 (צילום: סקיי ניוז)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE