הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטלטלה בשווקים נמשכת: הנפט שובר שיאים שליליים, פחות מ-15 דולר לחבית
מחיר חבית נפט הגיע לשפל של 21 שנים, ממשלת ארה"ב שוקלת מימון לעצירת הייצור עבור חברות הנפט, אופ"ק הורה למדינות החברות להפחית את הייצור
הבורסות האירופאיות כבר פתחו בירידות שערים לאור הידיעות על הצניחה התלולה במחירי הנפט , צניחה המוערכת בממוצע בכ-18.5%. 
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
צניחה דרמטית (צילום: CNN)
 
הרקע לירידה הקיצונית שהביאה את הנפט למחיר נמוך כמותו לא נראה 21 שנים (מאז 1999) הינו ביקוש הולך ופוחת בשווקים הגלובליים לצד מיצוי יכולות האחסון של הזהב השחור על ידי חברות הייצור והממשלות המאחסנות אותו. 
 
 
 
מחיר החבית הנמוך מזה 21 שנים (צילום: Motley Fool)
 
עתה יש הטוענים כי ממשלת ארה"ב שוקלת לשלם ליצרני הנפט הגדולים שלה כדי לשמור על הנפט מתחת לקרקע, כדי שהמחירים לא ירדו לרמה נמוכה עוד יותר ויחסלו את תעשיית הנפט האמריקנית שתתקשה לשלם לעובדיה כאשר מחירי החבית יורד מ-30$. 
 
בשבועות האחרונים מניות חברות הנפט העולמיות דווקא היו בעלייה מסויימת, אך נראה כי האופטימיות הייתה מעט מוקדמת שכן מוקדם יותר היום  חוזים עתידיים על נפט גולמי ירדו ב-16%, ועומדים כעת באיזור ה-13 דולר לחבית, מה שמעיד כי גם ההסכם המתוקשר של מדינות אופ"ק, שהפיח מעט תקווה מסוייגת במניות חברות הנפט הגדולות כ-BP, ו-Exxon לא הצליח לבלום את המשך הירידה.

הצניחה במחיר מגיעה כאמור בשל העובדה שיכולת אחסון הנפט העולמי מגיעה לגבולותיה בשל ביקושים נמוכים כתוצר של התפשטות נגיף הקורונה, הירידה בייצור, בתעבורה האווירית וגם בתחבורה, שהוסיפו למצב. והסגר במדינות רבות בעולם.

כלכלנים בכירים מעריכים עתה כי עד אשר לא יורם הסגר ממדינות המערב מחיר הנפט ימשיך לצלול או להישאר ברמה הנוכחית. בינתיים מדינות אופ"ק הסכימו על קיצוץ של 10% בייצור הנפט. 

הירידה במחירים שהחלה לפני כחודש וחצי, נבעה משיאי תפוקה סעודיים בייצור, שנועדו לפגוע בתעשיית הנפט האמריקנית המשגשגת וגם זו הרוסית המהווה את משלדי הכלכלה של מוסקבה. 

על פי תום שמילוביץ' אנליסט לשעבר בסיינאפס, תהיה לירדה השפעה נוספת על מחיר המניות בסקטור האנרגיה, אך בעבור שאר הסקטורים הדבר דווקא אמור לסמן הורדת עלויות שלא ישפיעו לשלילה בהכרח על מחירי המניות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE