הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קריסה מוחלטת בשוק הנפט – מחיר חבית צנח לסנט בודד
הלם והיסטריה בשווקי הנפט הגולמי: כמות העודפים ואי היכולת של חברות הנפט לאחסן כמות כה גדולה של חביות, הובילו לקריסה. רוסיה סעודיה ואמריקה שוקלות צעדיהן

את הבוקר כבר פתחנו בדיווח מרעיש בפני עצמו על כך שמחיר חבית נפט הגיע לשפל של 21 שנים, עם זאת נכון לשעה 1:30 שעון ניו יורק, נראה שמחיר הנפט עומד עתה על כסנט בודד לחבית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השווקים בהלם (אילוסטרציה)

הסיבה לצניחה הדרמטית כאמור היא הירידה החדה בביקוש בצד היכולת המוגבלת של חברות הנפט לאחסן את כמויות העודפים הקיימות.

כבר בחודש שעבר הודיע אחד האנליסטים הבכירים בגולדמן זקס כי עקב עצירת ביקושי הנפט בתחום התעופה האווירית צפוי מחסור ביכולת האחסון של ענקיות הנפט, אך גם הוא לא חזה את המהלך הקיצוני שהתרחש היום ושעלול לגרום לירידה קיצונית במחירי הדלק במשאבה הקרובה לרכבכם. ירידה זן תימשך כחודש ימים, ותורגש במיוחד במדינות עשירות נפט כארה"ב, קנדה, ורוסיה.

 

צניחה היסטורית (אילוסטרציה)

נכון לעתה עודף הייצור עלה לכדי 20 מיליון חביות ביום, שהן לבדן כ-20% מהצריכה היומית העולמית.

מה שמסביר את ממדי המשבר ואת המחירים האפסיים. מחיר הנפט צפוי לעלות בחזרה בצורה מהירה למדי כאשר כבר בחודשיים הקרובים חוזים עתידיים נסגרים סביב מחיר ה-20 דולרים לחבית.

בינתיים רוסיה וערב הסעודית שתיים משלושת יצרניות הנפט הגדולות בתבל, רומזות על קיצוץ בייצור, כאשר כבר אמש בשעות הערב הודיעו באופ"ק כי כמות הייצור היומית תקוזז בכ-10%.

 

 

ההשפעות של התנודות חסרות התקדים וההיסטוריות הללו על שווקי המניות הן שליליות, עם זאת, מניות חברות ענק כאקסון מובייל שברון, ובריטיש פטרוליום ורויאל דאטש של, לא ירדו ביותר מ4% כל אחת, מה שמשקף שהמצב הקיים הינו זמני בהחלט.

במקביל, תעשיית הנפט האמריקנית, המייצרת מספר 1 של נפט גולמי בעולם, חווה משבר מבית כבר למעלה מחודש, כשהיא עומדת על כרעיים בשל חוסר היכולת לשלם לעובד האנרגיה האמריקני את שכרו במחירים אלה של תוצר.

גורמים בכירים בממשל האמריקני כבר רמזו כי ייתכן שהממשל הפדרלי ייאלץ להתערב ישירות ולרכוש בעצמו נפט מהחברות בשל המצב בשוק הפרטי, או לחילופין לשלם להן כדי לעצור את הייצור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE