הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ בהחלטה דרמטית: עוצר זמנית את ההגירה לארה"ב
לא ברור אם המהלך שהוגדר כחלק מהמאבק מול מגיפת הקורונה, ישפיע על כאלו הנמצאים כעת בתהליך הגירה בשטחי המדינה

הנשיא דונלד טראמפ העלה הערב ציוץ בו הודיע כי כחלק מהמאבק מול התפשטות מגיפת הקורונה אשר גבתה מעל 42 אלף קורבנות בארה"ב, הוא החליט על עצירה זמנית של ההגירה לתחומי המדינה. 

"לאור המתקפה של האויב הבלתי נראה, ובשל הצורך בלשמור על מקומות העבודה של האזרחים האמריקאים הנפלאים, אחתום על צו נשיאותי שישהה באופן זמני את ההגירה לארה"ב".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא ברור בשלב זה כיצד המהלך ייצא לפועל, באיזה מועד ועל מי הוא ישליך, כמו גם האם הוא רלוונטי לכאלו שנמצאים כיום בתהליך הגירה בתחומי ארה"ב. 

עו"ד הדין שלומי אטש, מומחה להגירה, אינו סבור כך: "אולי הוא ינסה להגביל מאחורי הקלעים הגירה מסין אבל אני מתקשה להאמין שהוא יכול לעצור הגירה לחלוטין. ישנם סוגי ויזות משקיעים שמניבים לארה"ב מיליארדי דולרים בשנה, עצירה גורפת לא נשמעת כמו צעד חכם".

המהלך הנוכחי נוגד את הודעת המשרד לביטחון המולדת, אשר כזכור, הודיע בשבוע שעבר כי בשל המכשולים הרבים שהציבה מגיפת הקורונה בפני תחום ההגירה, הוא יקל משמעותית על מחזיקי ויזת תייר בבקשות להארכת השהות או שינוי סטטוס האשרה. 

בהודעתה, מסרה רשות ההגירה כי היא מכירה באתגרים הרבים שנושא עימו המשבר הנוכחי, ולכן הינה בוחנת בזהירות מצב זה, במטרה להתמודד מולו באופן אפקטיבי. 

כתוצאה מכך, הרשות הדגישה כי אמנם יש על מי שפג תוקף אשרת השהייה שלו, לצאת מגבולות ארה"ב, אך בבד בבד היא מודעת לעובדה שהמשבר הקורונה גרם לעיכובים רבים ולשהייה מעבר לזמן החוקי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE