הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המודיעין האמריקני ממשיך לעקוב אחר מצבו של קים ג'ונג און והשמועות העיקשות כי מצבו קריטי בעקבות ניתוח לב מסובך
מקור נוסף אמר לרשת CNN כי ארה"ב עוקבת בדריכות אחר מצבו הבריאותי של הרודן, לאחר שזה החמיץ,ב-15 באפריל את חגיגות יום ההולדת של סבו, שהן חג לאומי חשוב במדינה,והדבר העלה שאלות בנוגע למצבו הבריאותי, ארבעה ימים לפני כן, הוא נצפה בישיבת ממשלה

כפי שדיווחנו אמש ידיעות מעורבות ממקורות דרום קוריאניים ואמריקניים מגלות חשש לבריאותו של הדיקטטור של מעצמת הגרעין הקומוניסטית.

מקור אחד בממשל האמריקני מסר שהחשש לבריאותו של קים מוצדק, אך שקשה להעריך את חומרת המצב.

עיתון היוצא בדרום קוריאה, ומתמקד בעניינים הקשורים בצפון, דיווח שקים עבר ניתוח לב ב-12 באפריל. ניתוח הלב בא בעקבות "עישון רב, השמנת יתר ועבודה מרובה" וכי הוא הועבר לטיפול בוילה מבודדת באזור כפרי, לאחר שהעריכו כי מצבו של קים השתפר, עזבו הצוותים הרפואיים חזרה לפיוניאנג הבירה ב-19 באפריל. אך עתה לא ניתן לוודא עצמאית את המקור מדווח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קים ג'ונג און (צילום: CNN)

מקור דרום קוריאני סיפר ל- CNN אמש כי ההנהגה הבכירה במדינה מודעת היטב לדיווחים אודות מצב בריאותו של המנהיג הצפון קוריאני, כמו גם להשמנה ועישון היתר שלו, אך הבהיר שהם מחכים למידע נוסף.

בהצהרה לעיתונות מבית הנשיא הקוריאני, "הבית הכחול", נאמר כי לא זוהו מהצפון סימנים חריגים ושאין בידיהם לאשר את הדיווחים אודות מצבו הבריאותי של קים. נכון לעתה, לא נמסרה תגובה ממשרד ההגנה הדרום קוריאני.

בינתיים, בכירים אמריקנים עומדים בקשר עם מומחים לענייני צפון קוריאה, לדון בדרכי הפעולה והתרחישים האפשריים, כך נודע על פי מקור שלישי.

המצב עודו עמום שכן איסוף מודיעין מצפון קוריאה הוא עניין מסובך ביותר, מפאת בידודה של המדינה. הדיקטטורה שומרת על סודיות סביב מנהיגה, והסגידה אליו היא כאל אל עליון.

היעדרו מהופעות בתקשורת הציתה את חרושת השמועות סביב בריאותו ומכיוון שבצפון קוריאה אין עיתונות חופשית גם האנליסטים נאלצים להסתמך על היוצא מהתקשורת הממשלתית ומסרטי התעמולה המקומיים, בחיפוש אחר רמזים למתרחש.

עם זאת באחרונה לא היה שום אזכור לקים ג'ונג און בחגיגות של סבו קים איל סונג, דבר חריג ביותר.

 

מקורות סותרים, אך שמועות עיקשות על ניתוח לב מסובך (צילום: ABC)

האנליסטים אינם בטוחים מה מסמנת היעדרותו של קים מיום חגה החשוב של המדינה ב-15 באפריל, אך במקרים קודמים בהם קרתה היעדרות שכזו של מנהיגים בכירים בימי חג שכאלה הדבר העיד פעמים רבות על התפתחויות חשובות, אך קרה גם כי השערות אלה הסתיימו בלא כלום.

"יש שמועות לאחרונה על מצב בריאותו של קים ג'ונג און. אם קים אושפז בבית החולים, זה יסביר את העדרו מחגיגות יום ההולדת, אך במהלך השנים, היו מספר שמועות שגויות על בריאותו של קים (וגם של אביו, בזמנו), נצטרך לחכות ולראות" אמר ברוס קליננגר, לשעבר סגן ראש המחלקה לענייני צפון קוריאה ב-CIA וכיום עמית מחקר בכיר בקרן הריטג'.

היעדרותו של קים ג'ונג איל מהמצעד הצבאי ביום עצמאותה ב-60 של המדינה בשנת 2008 יצרה גם היא חרושת שמועות על מצב בריאותו. הוא חזר עם מקל הליכה, ומספר ימים מאוחר יותר המודיעין הדרום קוריאני מסר כי קים האב עבר הסרת ציסטה מהקרסול.

ביום שני אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי יחסי דרום קוריאה - ארצות הברית "מצויינים", אך הוסיף כי הוא רוצה שישלמו יותר על נוכחותה של ארה"ב באזור. פעמיים נדחתה הההסכמה הסופית לגבי עניין זה, והמו"מ פנים אל פנים בין ראשי המדינות נדחה עקב נגיף הקורונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE