הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: רבע מיליון תושבים אובחנו כחולי קורונה, המושל והנשיא ייפגשו בבית הלבן
לראשונה מתחילת המגפה העולמית, שני המנהיגים ייפגשו פנים מול פנים, ככל הנראה כדי לדון בנוגע להרחבת היכולת לבצע בדיקות לזיהוי הנגיף. אופטימיות זהירה מורגשת גם היום לאחר שמניין הקורבנות נותר קבוע, וכמות המאושפזים ממשיכה לרדת

מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, צפוי להגיע בהמשך היום לבית הלבן, שם יפגש עם הנשיא טראמפ כדי לנסות ליישר את ההדורים בעקבות המחלוקות הרבות שקיימות בין שני המנהיגים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ והמושל קואמו. הפגישה היום תהיה הראשונה שלהם במהלך ימי המשבר (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בשבוע שעבר המתחים בין שני הפוליטיקאים הגיעו לשיא חדש, כאשר הנשיא צייץ כנגד המושל וכתב: "פחות דיבורים ויותר מעשים". קואמו לא נשאר חייב ואמר במהלך מסיבת העיתונאים היומית: "אם הוא יושב בבית ורואה טלוויזיה, אולי הגיע הזמן שיקום ויתחיל לעבוד".

אתמול (שני) הנשיא טראמפ ציין כי יפגוש את קואמו, אולם מעט מאוד ידוע על הפגישה מעבר לקיומה הצפויה. למעשה, תהיה זו הפעם הראשונה שהשניים נפגשים פנים מול פנים מאז שהחלה מגפת הקורונה.

בשבועות האחרונים, המושל קואמו שב והדגיש את החשיבות בהרחבת יכולת ביצוע הבדיקות לזיהוי הנגיף, והוא אף הצביעה על כך שלא ניתן לדון על דרכים "לפתוח מחדש" את המדינה עד שמערך הבדיקות יורחב באופן משמעותי. לכן, ההערכה היא שזה יהיה נושא השיח המרכזי במהלך פגישתו עם הנשיא.

מזה מספר שבועות, הנשיא טראמפ טוען כי נושא הבדיקות נמצא באחריות המלאה של המדינות, ולא של הממשל הפדרלי. קואמו אומנם מסכים עם כך שהמדינות צריכות "להוביל" את המאמץ, אולם הוא הוסיף כי מערך הבדיקות תלוי באספקה קבועה של הציוד הנדרש מצד הממשל הפדרלי.

 

הנשיא טראמפ מקרין קטע מתוך מסיבת העיתונאים של קואמו (צילום: Getty Images)

 

בתוך כך, במהלך היממה האחרונה אובחנו 4,178 חולי קורונה נוספים, כך שסך החולים ברחבי ניו יורק עומד כיום על כ-253 אלף. על אף שמאות בני אדם מתו בעקבות הידבקות בקורונה במהלך 24 השעות האחרונות, בניו יורק ממשיכים להפגין אופטימיות זהירה, שכן מדובר ביום השני הרצוף שבו הנתון עומד מתחת ל-500 (אתמול היה 478, היום 481).

רבים בניו יורק אף מתעודדים מכך שנרשמה ירידה במספר נתונים קריטיים: כמות האשפוזים, כמות האשפוזים בטיפול נמרץ וכמות החולים הזקוקים לאינטובציה (צנרור קנה).

"אלה חדשות טובות", הסביר המושל קואמו, תוך כדי שהדגיש כי "הגדרת המילה השתנתה מעט בתקופה האחרונה".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE