הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה מגבשת הקלות בהנחיות, יותר מ-27 אלף תושבים נדבקו בקורונה
המושל דה-סנטיס הורה על הקמת צוות מיוחד שיספק המלצות לפתיחה מחודשת של המדינה עד יום שישי הקרוב. מעבר לפוליטיקאים, המושל ביקש מאנשי עסקים מקומיים מובילים להצטרף, ביניהם נציגים מדיסני ורשת פאבליקס. בתוך כך, מניין הקורבנות במדינה מתקרב ל-850

יותר מ-430 חולי קורונה נוספים אובחנו במהלך היממה האחרונה בפלורידה, וכעת ברחבי המדינה מדווחים על 27,495 נשאים של הנגיף. מניין הקורבנות במדינה עלה ב-16 במהלך הלילה, וכעת עומד על 839, כך עולה מהנתונים שפורסמו ע"י מחלקת הבריאות המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנה לבדיקת הנגיף בפורט לודרדייל, כפי שתועדה בסופ"ש האחרון (צילום: AP)

 

אתמול, המושל דה-סנטיס הורה על הקמת צוות מיוחד הכולל מנהיגים ואנשי עסקים מקומיים. מטרת הצוות תהיה לבחון מתי וכיצד ניתן לבצע "פתיחה מחדש" של המדינה, בעיקר בפן הכלכלי.

את הצוות תוביל סגנית המושל, ג'נט ניונז, ואליה יצטרפו בכירי הסנאט ובית הנבחרים המקומי. גם ראשי המחוזות מיאמי-דייד, בראוורד ופאלם ביץ' ישתתפו בצוות המיוחד. מבחינת עסקים מקומיים, המושל הסביר כי בכירים מדיסני, יוניברסל אורלנדו, AT&T, Florida Power & Light, רשת Public ועוד, הסכימו להשתתף.

כל חברי הצוות המיוחד ייערכו פגישות יומיות (באמצעות "זום"), כאשר המטרה תהיה לגבש תוכנית אחידה עד יום שישי הקרוב.

 

המושל דה-סנטיס (צילום: רויטרס)

 

הבחירה בראשי שלושת המחוזות הגדולים בדרום-מזרח המדינה אינה מקרית, שכן מדובר במוקד הקורונה המקומי של פלורידה. כך למשל, במיאמי-דייד ישנם 9,840 חולי קורונה, או כ-36% מסך החולים במדינה. במחוז בראוורד הסמוך דווח על 4,149 חולי קורונה ואילו במחוז פאלם ביץ' ישנם כ-2,300 חולים.

מבחינת הערים, מיאמי ממשיכה להיות מוקד הקורונה עם קרוב ל-6,000 חולים. לשם השוואה, העיר השנייה עם הכי הרבה חולים היא היאלייה עם 1,246. בכל הנוגע לבדיקות לזיהוי הנגיף, נרשם שיפור משמעותי ועד כה יותר מרבע מיליון איש עברו את אחת הבדיקות השונות. שיעור האשפוזים במדינה נותר יציב על כ-4,000 איש.

כזכור, במהלך סוף השבוע האחרון נפתחו מספר חופים בפלורידה, לרבות בעיר ג'קסונוויל, וזאת על אף שהמושל הנחה את התושבים להישאר בבתים החלה מה-3 באפריל, והנחיה זו תישאר בתוקף עד ה-30 באפריל לכל הפחות.

בנוסף, רק לפני כשבוע טען ד"ר סקוט ריבקיס - המנתח הכללי של פלורידה ("Surgeon General", תפקיד בכיר במחלקת הבריאות), כי התושבים יצטרכו להתרגל לחיים תחת ההסגר: "עד שלא יהיה חיסון, זו השגרה החדשה וכולנו צריכים להתאים את עצמנו אליה"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE