הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיוע לעסקים קטנים ותוספת תקציבית לבתי החולים: חקיקת החירום הבאה גובשה
הסנאט אישר את חקיקת הסיוע בגובה כ-484 מיליארד דולר, כאשר כ-320 מיליארד דולר יוקצה לטובת התוכנית להגנה על השכר, או PPP. הנשיא טראמפ הפציר בקונגרס לאשר את החקיקה מהר ככל הניתן, וכבר הזכיר כי קיים צורך בחקיקה נוספת

המחוקקים בסנאט סיכמו מוקדם יותר היום (שלישי) על המתווה של חקיקת סיוע החירום הבאה. גולת הכותרת של החקיקה תהיה תוספת של יותר כ-320 מיליארד דולרים לתוכנית ההגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP). בשעה 5:30 אחה"צ (שעון מקומי, 2:30 בצהריים שעון חוף מערבי) ההצעה אושרה בהצבעה ע" הסנאט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גבעת הקפיטול (צילום: Shutterstock)

 

מיץ' מק'קונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, הסביר כי נעשו מאמצים גדולים לוודא שלכלל העסקים הקטנים תהיה גישה לתוכנית, וזאת על רקע הדיווחים לפיהם עשרות אלפי בעלי עסקים קטנים נותרו ללא מענה כאשר ה-PPP הושקה לפני שבועות אחדים.

כזכור, ביקורת ציבורית אף הופנתה כלפי חברי הקונגרס לאחר שנודע כי חברות כגון רשת "שייק שאק" זכו לקבל הלוואה במסגרת התוכנית, וזאת למרות שמדובר בחברה ציבורית אשר נסחרת בבורסה (ראוי לציין כי אתמול הודיע מנכ"ל הרשת כי הוא מחזיר את ההלוואה ל-PPP לאחר שהצליח להשיג את המימון הנדרש מגורם אחר).

 

מיץ' מק'קונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט (צילום: Getty Images)

 

מעבר לסיוע לעסקים קטנים, החקיקה תעניק תקציב בסך 100 מיליארד דולרים לטובת מערכת הבריאות, כאשר 75 מיליארד דולרים יועברו לבתי החולים באופן ישיר ואילו 25 מיליארד הדולרים שנותרו יוקצו לטובת הגברת מערך בדיקות הקורונה. מתוך 25 מיליארד הדולרים, 11 מיליארד יועברו למדינות עצמן, והשאר יגיע לארגוני הבריאות הפדרליים, למשל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) והמכונים הלאומיים לבריאות (NIH). בסך הכל, החקיקה תכלול סיוע בסך 484 מיליארד דולרים (תוספת ל-349 מיליארד דולרים שאושרו קודם לכן).

"אני מקבל בברכה את שיתוף הפעולה הדו-מפלגתי, ואני מקווה שנוכל לאשר את החקיקה מהר ככל הניתן ברגע שכל הסנאטורים יעברו על על הטקסט המלא", הסביר מק'קונל ימים בודדים לאחר שהאשים את עמיתיו הדמוקרטים בגרירת רגליים.

גם מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, נשמע אופטימי בנוגע לחקיקה ולסיכויים שתאושר באופן מיידי. לדבריו, הוא שוחח "אל תוך הלילה" עם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז ושר האוצר סטיב מנושין. הארבעה "הצליחה לסכם על כמעט כל הסוגיות שנותרו פתוחות", הסביר הסנאטור מניו יורק.

 

צ'אק שומר, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט (צילום: AP)

 

לאחר שאושרה לפני זמן קצר, בכוונת בית הנבחרים לדון בחקיקה ולהעלות אותה להצבעה כבר ביום שישי הקרוב. אם אכן תזכה לאישור מצד שני בתי הקונגרס, הצעת החוק תונח על שולחנו של הנשיא טראמפ, ותהיה לו האפשרות לחתום עליה ולהפוך אותה לחוק, או להטיל וטו ולהחזיר את החקיקה לקונגרס.

הנשיא צייץ לפני שעה קלה וכתב: "אני מפציר בסנאט ובבית הנבחרים לאשר את החקיקה ל-PPP. אחרי שאחתום על הצעת החוק, נוכל להתחיל בדיונים בנוגע לחקיקה הבאה".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE