הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ הכריז רשמית: עוצר זמנית את הליך הגרין הקארד
בהמשך ישיר לציוץ הדרמטי מליל אמש, הסביר הערב הנשיא כי ההוראה החדשה תהיה בתוקף ל-60 הימים הקרובים והיא אמורה לצאת לדרך כבר מחר. "אנחנו חייבים לדאוג קודם כל לעובד האמריקאי", הסביר את המניע למהלך שהגיע כחלק מהתמודדות מול ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה

כחלק ממאבקו מול השלכות המשבר הכלכלי בעקבות מגיפת הקורונה המשתוללת במדינה, הנשיא דונלד טראמפ הודיע הערב כי הוא עוצר את תהליך ההגירה לארה"ב למשך 60 יום. הדבר משליך באופן ישיר על מהגרים חדשים הנמצאים בתהליך למעמד תושבות הקבע אך לא על מבקשי ויזת תיירים. 

 "על ידי עצירת ההגירה, נסייע להציב את המובטלים האמריקאים בקדמת הבמה בחיפוש אחר עבודה. אנחנו חייבים לדאוג קודם כל לעובד האמריקאי", הבהיר הנשיא. 

עוד הוסיף הנשיא כי "זו תהיה טעות וחוסר הוגנות כלפי התושבים שאיבדו את פרנסתם כתוצאה מהנגיף, אם יוחלפו במהגרים חדשים שהגיעו ממדינות זרות". 

יש לציין כי כבר בחודש שעבר ממשל טראמפ הקשיח את נהלי ההגירה בצעדים שננקטו כתוצאה מהתפרצות הקורונה, ששיאם היה עצירת כניסתם של מבקשי המקלט וגירושם.

כמו כן, משרדי ההגירה בין כה וכה נסגרו לקבלת קהל עד לפחות ה-3 במאי, מה שמונע מכאלו הנמצאים בתהליך לגרין קארד, לבצע את הליך טביעות האצבע והראיון המהווה את השלב הסופי טרם קבלת תעודת התושבות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

לדברי טראמפ, הוא מצפה לחתום על ההוראה החדש, כבר מחר והסביר כי "היא נכתבת בזמן שאנחנו מדברים", במה שמרמז שיתכנו שינויים בעריכתה הסופית.  

כזכור, אתמול בלילה צייץ הנשיא טראמפ בטוויטר כי "לאור המתקפה של האויב הבלתי נראה, ובשל הצורך בלשמור על מקומות העבודה של האזרחים האמריקאים הנפלאים, אחתום על צו נשיאותי שישהה באופן זמני את ההגירה לארה"ב". 

למרות ההודעה הדרמטית, מעבר לכך, הוא לא הוסיף דבר, עד היום בערב. 

טרם מסיבת העיתונאים שכינס הערב הנשיא, סיפר עו"ד שלומי אטש, מומחה בתחום ההגירה על הבהלה הרבה שנוצרה בעקבות אותו ציוץ בליל אמש: "קיבלתי פניות רבות ביממה האחרונה. אנשים בלחץ, לא יודעים למה לצפות ואיך להתכונן לדבר הזה.
איך זה ישפיע על מי שהגיש בקשה או על מי שעומד להגיש אותה? איך זה ישפיע על סטודנטים, בני משפחה של אמריקאים, משקיעים, עובדים, מנהלים ובכירים".

למרות שכפי שאמר טראמפ, ההוראה עדיין לא נחתמה סופית, אטש מגדיר אותה כדרמטית במיוחד: "כבר בשלב זה בהחלט ניתן לומר שמדובר ברעידת אדמה של ממש. נדמה כי הנשיא מנסה להגשים את כוונותיו להצר את צעדי המהגרים, והפעם באופן סופי תוך ניצול ציני של המצב בו מגפת הקורונה מכתיבה את קצב החיים. הנשיא משליך את המצב על ״אויב לא מזוהה״ ובאותו משפט מזכיר את המהגרים כאילו יש בינם לבין אותו אויב - המגפה, קשר"

הוא המליץ לאלו שנמצאים בתהליך ההגירה שלא לעשות צעדים פזיזים ולהמתין עד אשר תתקבל הודעה רשמית.

 

הנשיא טראמפ במסיבת העיתונאים הערב

"חשוב להדגיש כי הנשיא לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו והוא חייב לפעול על פי החוקה ועקרונות יסוד שנקבעו על פיה", מסביר אטש, "בנוסף, חשוב לציין כי צו נשיאותי צריך לעבור ביקורת שיפוטית. אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה עשרות רבות של עתירות יוגשו כנגד צו כזה, אם אכן יוצא לפועל. בתי המשפט הפדרלים ברחבי המדינה יוצפו בעתירות".

מאוחר יותר, לאחר דברי הנשיא, מסר אטש כי על פי הבנתו, "הצו המתוכנן לא יפגע בבעלי ומבקשי ויזות שאינן למטרות הגירה. הויזות שלא יפגעו הן כל ויזות העבודה, ההשקעה, לבעלי יכולות מיוחדות והלימודים- H1B, L-1,E-1, E-2, B-1/2, F-1, P, J-1 - כל אלה לא יפגעו".

כאמור, הנפגעים באופן ישיר מהמדיניות החדש הם המועמדים לגרין קארד. "לא פורט לגבי הבסיס של אותם מבקשי גרין קארד, אבל יש להניח כי מדובר בגרין קארד על בסיס עבודה ועל בסיס משפחה", אומר אטש ומדגיש כי משתמע מהדברים "שמועמדים לגרין קארד על בסיס שכבר נמצאים בארה״ב לא יפגעו".

פי שצויין, בשלב זה הדברים אינם ברורים לגמרי, וקשה עדיין לקבוע באופן נחרץ מי אכן יפגע ישירות מהמהלך. מרבית הסיכויים שאם באמת מחר, ההוראה תחתם, נוכל לדעת בוודאות את השלכותיה המלאות.

הממשל הפדרלי הודיע ביום חמישי האחרון כי יותר מ-5.2 מיליון תושבים הגישו בשבוע שעבר בקשה לדמי אבטלה, ובסך הכל הוגשו לפחות 22 מיליון, במה שהיווה שיא בנתוני האבטלה האמריקאיים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE