הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך תעשו את זה נכון: בדיקת לחץ דם עם מכשיר ביתי
יתר לחץ דם הוא תופעה רפואית נפוצה וחמורה, מדידה נכונה באמצעות מכשיר מתאים יכולה להציל חיים ולהאריכם גם מבלי ביקורים תכופים במרפאה המקומית או בבית החולים

האגודה האמריקנית לקרדיולוגיה ממליצה על מדידת לחץ דם ביתית לכל הסובלים מיתר לחץ דם.

אך מחקר חדש מדווח כי רק 6% ממכשירי המדידה עוברים בדיקה לווידוא דיוק. מומחים אמריקנים אומרים שהם מודאגים פחות מהמכשירים עצמם העוברים הליך אישור למול מנהל המזון והתרופות (FDA), ודווקא יותר מהאופן בו מתופעלים המכשירים על ידי המשתמשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מדידת לחץ דם על פרק היד (אילוסטרציה)

"הרפואה-מרחוק, בדיקות ומדידות מהבית נהיות שכיחות יותר, והדאגה הגדולה היא תפעול המכשיר על ידי המטופל בבית" אומר ד"ר חוויאר מורלס, מרצה לרפואה וחוקר באוניברסיטת הופסטרה שבניו יורק.

"אם לחץ הדם לא נמדד כראוי, בין עם ע"י רופא או בבית המטופל, הסיכונים הם משמעותיים" מוסיפה ד"ר מישל רקוטס, רופאת משפחה ומרצה לרפואה באוניברסיטת נורת'ווסטרן באילינוי. 

ומה לעשות אם לחץ הדם גבוה?

''גורמי לחץ הדם הגבוה כוללים גיל מתקדם, צריכת מלח גבוהה, צריכה מועטה של פירות וירקות, אכילת יתר, חוסר בפעילות גופנית, וכמובן שתייה מופרזת של אלכוהול'', אומרת ד"ר רקוטס.

מומחים מוסיפים כי ניתן לשמור על לחץ דם תקין על ידי מספר שינויים באורח החיים -  "אני מעודד את מטופלי לאמץ תזונה נכונה, פעילות גופנית, ונטילת תרופות במועדן ולפי המרשם" אומר מורלס.

 

זכרו: מדידה נכונה הינה גורם קריטי בייצוב רמת לחץ הדם

באם הדבר אפשרי, מומחים מציעים להשוות את קריאת המכשיר הביתי לקריאה שמתקבלת בביקור אצל הרופא. 

"המכשירים המודדים סביב היקף הזרוע בדרך כלל מדויקים מאלה שעל פרק היד" אומר מורלס, "מכשיר מדידת לחץ דם סביב בית החזה נחשב למדויק ביותר, ככל שכלי הדם גדול יוצר, כך תהיה המדידה מועדת פחות לטעות וזו הסיבה שבגללה המכשירים שמודדים סביב הזרוע מדויקים מאלה המודדים סביב פרק כף היד", הוסיף.

אצל חלק מהאנשים הסובלים מסוכרת ומחלות עורקים כבר קיימים ורידים נוקשים, מה שהופך את מדידת הלחץ למסובכת יותר בשתי השיטות הקיימות, "על המטופלים להיות מודעים לעובדה שאם הם סובלים ממחלות עורקים ייתכן וקריאותיהם יהיו פחות מדויקות".

"מדידה ביד ימין מדויקת יותר, מכיוון שזרימת הדם ביד שמאל מושפעת ממחלות מסויימות" הוסיף מורלס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE