הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיא האבסורד בדרום קליפורניה: תושבי לוס אנג'לס הציפו את חופי מחוז אורנג' וונטורה
אחרי פלורידה, הגיע תורם של תושבי קליפורניה לגדוש את החופים, במהלך גל החום, היה זה אולי מצב צפוי, אך נותר החשש בקרב מומחי הבריאות ומקבלי ההחלטות כי מדובר בתופעה שרק תפגע במאמצי ההבראה

גל חום מכה בדרום קליפורניה, ולמרות נגיף הקורונה המתרחצים מציפים את החוף.

בחודש שעבר, לפני שעלתה המודעות לסכנות ובמהלך חופשת סמסטר האביב, כבר יצאו צעירים רבים למסיבות תוך זלזול בכללי הריחוק.

צעירים אלה שעשו כן בעיקר בחופי פלורידה זכו לכינוי "פלוראידיוטים", האדיוטים מפלורידה..

דבר דומה התרחש השבוע כאשר הותירה המדינה הדרומית כניסה לחופים, הפעם רווח התיוג #FloridaMorons. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חוף הנטינגטון (צילום: ל.א טיימס)

עתה נדמה כי התופעה הגיעה לקליפורניה לאחר שבמחוז אורנג' וונטורה נפתחו החופים בסוף השבוע החם, ואלפים מכל רחבי אזור לוס אנג'לס החלו לגדוש את חופי דרום קליפורניה.

האבסורד נוצר מכך שבמחוז לוס אנג'לס נאסרה הכניסה אל החופים , אך במקום לציית להוראות אלה נסעו תושבי העיר לאורנג' וונטורה קאונטי הסמוכים. 

הרצון היה לנצל את ההזדמנות להינות מהים ולברוח משבועות של בידוד ביתי, במקביל מספר המתרחצים, המוערך באלפים, לא ידוע במדויק, אך מה שבטוח הוא שלא היה קל בדיוק לשמור על הריחוק החברתי.

תמונות מהחופים העמוסים הפכו ויראליות והעלו את השאלות המתקבשות, למשל האם פתיחת החופים הייתה צעד שקול גם לאור שיעורי ההדבקה הנמוכים, והאם המלצות שירותי הבריאות להישאר בבית היא הדרך הנכונה לשיטוח העקומה והחייאת הכלכלה. 

קליפורניה הייתה מהמדינות הראשונות להורות לאזרחיה להישאר בבתים, ולדברי המומחים, הריחוק החברתי סייע בשמירה על מספר נמוך יחסית של מקרי נגיף הקורונה בהשוואה לניו יורק. מפקד משטרת לוס אנג'לס חלק שבחים בטוויטר לאזרחי העיר על שהתרחקו מהחופים, שנותרו ריקים ברובם עד היום. 

 

חופים עמוסים (צילום: CNN)

בממשל עדיין דוחקים באזרחים לציית לכללי הריחוק החברתי ולהימנע ליציאות בלתי הכרחיות "יום אחד של כיף ולאחריו שבועות בהם לא נוכל לצאת מהבית, זה פשוט לא שווה את זה", אמר ראש עריית לוס אנג'לס אריק גרסטי ביום שישי.

טמפרטורות שוברות שיאים נמדדו בשדה התעופה בוב הופ בברבנק, ובמגוון מקומות אחרים הטמפרטורות שמדדו השתוו לשיא העונה, כך על פי השירות המטאורולוגי הלאומי.

בשעות האחרונות מזג האוויר התקרר מעט, אך עדיין צפוי להיות חם מהרגיל. מזג האוויר החם מדאיג את הרשויות, שכן הוא מעודד התכנסויות ציבוריות ומקשה על ההימנעות ממגע עם אחרים.

המושל גאווין ניוסום אמר כי אלה הבוחרים לצאת מהבית צריכים להימנע מחללים סגורים ולציית לכללי הריחוק, כמו שעשו כשהגיעה ההוראה בכל ארה"ב לפני חמישה שבועות.

ולא, הוא חושש שיאלץ לדווח על זינוק במקרי המוות, "איני חושב שיש מישהו שרוצה לשמוע את זה, ואני לא רוצה להודיע זאת, וזה תלוי בעיקר בכם", אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE