הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יזכור עם ישראל: "באמצעות כל סוגי המסכים, איש איש בביתו מזדהה ומקדיש זמן לזיכרון הבנים"
נשיא המדינה פתח את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה למול הרחבה הריקה שבכותל המערבי. השנה יעמוד יום הזיכרון בסימן 50 שנים למלחמת ההתשה. משפחות שכולות ייאסרו להגיע לבקר את יקירהן בשל הסגר

בצל מגיפת הקורונה, והסגר המלא שהוטל על תושבי מדינת ישראל, החלו לפני כשעה אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה לשנת תש"ף ברחבה המרכזית של הכותל המערבי בירושלים.

בתום צפירת זיכרון בת דקה שנשמעה ברחבי הארץ נפתח הטקס הממלכתי בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי - בטקס עצמו, כפי שהיה לפני שבוע במהלך טקס יום השואה, לא נכחו בני משפחות ואורחים, והוא נערך למול מצלמותיהם של צוותי הטלוויזיה ובלא קהל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלחי חיל הים

תמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל הדליקה את משואת הזיכרון ולאחר מכן מסרו ראובן ריבלין והרמטכ"ל את דבריהם למשפחות השכולות.

כוכבי הדגיש "עבור מפקדי צה"ל וחייליו, ערך החיים הם המהות כל הזמן, הנובעים מייעודנו: השמירה על ריבונות המדינה ועל ביטחון אזרחיה. משפחות יקרות, גם כעת, למרות המרחק, כל עם ישראל ביחד איתכן, באמצעות כל סוגי המסכים, איש איש בביתו, עוצר ומזדהה ומקדיש זמן לזיכרון הבנים והבנות".

הנשיא ריבלין, בנאום ארוך וסנטימנטלי התייחס למשפחות השכולות הספונות בבתיהן, מבלי שאזרחי המדינה יוכלו לחבקן והורה להן "לבחור בחיים".

 

נשיא המדינה והרמטכ"ל

 

לאחר הטקס יעלה ברשתות הטלוויזיה הישראליות "שירים לזכרם" שצולם מראש ללא קהל.

בטקס משתתפים לצד ריבלין וכוכבי, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת בני גנץ, ושר הביטחון נפתלי בנט.

בין המופיעים יהיו הזמרים מירי מסיקה, משה פרץ, עדן אלנה, ישי ריבו, בניה ברבי, דקלה, אליעד נחום, אגם בוחבוט, רביב כנר, ותזמורת צה"ל והלהקות הצבאיות.

בטקס יצוינו, בין היתר, 50 שנה למלחמת ההתשה, 50 שנה לאסון אביבים, את הקרב בכפר דאבל במלחמת לבנון השניה, אירוע חטיפת החיילים בהר דב, ורצח רנה שנרב.

מחר בשעה 11:00 שעון ישראל תישמע צפירת זיכרון נוספת באורך שתי דקות, שתפתח את טקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל. בשעה 13:00, יתקיים בהר הרצל טקס נוסף, שיוקדש לנפגעי פעולות האיבה.

בתי העלמין ואתרי ההנצחה ברחבי הארץ נסגרו לביקורי משפחות וייפתחו רק בצאת יום הזיכרון. את הקברים יפקדו משמרי כבוד של חיילי צה"ל.

עם זאת המשטרה הודיעה כי לא תתעמת עם משפחות שכולות שיתעקשו להפר את הסגר ולבקר את יקירהן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE