הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות המשבר: עשרות רחובות בניו יורק יוסבו למדרכות
בשלב ראשוני ייסגרו כ-40 מייל של כבישים בחמשת רובעי העיר, בעיקר בסמוך לפארקים וכדומה. אם תירשם הצלחה, התוכנית עשויה להתרחב לכ-100 מייל. המטרה: לאפשר לתושבים לבצע פעילות גופנית תוך כדי שמירה על ריחוק חברתי

בכוונת עיריית ניו יורק להפוך כ-40 מייל (כ-65 ק"מ) של כבישים ברחבי העיר למדרכות רחבות במיוחד שימשו לטובת התושבים, וזאת על רקע ההבנה המתגבשת לפיה המשבר לא צפוי להסתיים בחודשים הקרובים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סגירת שד' פארק במנהטן במסגרת התוכנית הקודמת שנעצרה בעקבות המשבר (צילום: Getty Images)

 

ראש העיר המקומי, ביל דה-בלאסיו, הסביר כי התוכנית החדשה תאפשר לתושבים להסתובב בעיר במהלך חודשי הקיץ תוך כדי שמירה על ריחוק חברתי - אחת הסוגיות הכי קריטיות במאבק בהתפשטות הנגיף. עוד הסביר דה-בלאסיו כי התוכנית נוצרה בשיתוף עם מועצת העיר, ובמידה שתירשם הצלחה, יתכן שהיא תורחב לכבישים נוספים (באורך כולל של כ-100 מייל, או כ-160 ק"מ).

על אף שטרם פורסמה רשימה מפורטת של רחובות שיעברו את ההסבה, התוכנית תתמקד בראש ובראשונה ברחובות שסובבים את הפארקים העירונים. דה-בלאסיו הסביר את ההחלטה ואמר: "האזורים שסמוכים לפארקים הם הכי 'בעייתיים' כי התקהלות המונית יכולה להתרחש שם בקלות יתרה. התוכנית מאפשרת לנו לפתוח מרחבים נוספים במקומות הללו".

 

 

ככל הנראה, כבר בתחילת החודש הבא צפויים הרחובות הראשונים להיחסם לתנועה, אך, כאמור, הודעה רשמית טרם פורסמה. ראוי לציין כי לשכתו של דה-בלאסיו הורתה לעצור תוכנית דומה שפעלה בעיר, אם כי במתכונת קטנה בהרבה (רק כשישה רחובות קטנים שנסגרו בסופי שבוע). 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE