הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קצת אחרת: חוגגים עצמאות 72 למדינת ישראל במסיבות וירטואליות וערבי שירה בשידור חי מלוס אנג'לס
מגיפת הקורונה לא תעצור אותנו מלחגוג את יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. לא רק בארץ, גם בעיר מלאכים החליטו לציין את היום ולחגוג, למרות שזה מכאיב לרבים שאי אפשר לחגוג כולם יחד כמו תמיד

בדרך כלל אירועי יום העצמאות הם המושקעים ביותר בשנה. כולנו מחכים לחגיגות כל השנה, לצערינו השנה רבים מהאירועים נאלצו להתבטל, או לכל הפחות לעבור למתכונת וירטואלית.  טקס המשואות הומה האדם, המייצגים של משרד התרבות בארץ, הופעות הזמרים בכל עיר, הפסטיבלים והאירועים שמתקיימים בכל העולם, כולם כאחד נותנים לנו את הרגשת השייכות, תחושת הגאווה שיש לנו מדינה משלנו. מגוונת, צבעונית ולפעמים גם משוגעת ככול שתהיה, אבל היא שלנו.

השנה לאור הביטולים של רוב האירועים לנוכח המצב, אירגונים רבים וערוצי טלוויזיה לקחו על עצמם לערוך את חגיגות העצמאות דרך המסכים. טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, המתקיים בכל שנה עם מאות משתתפים, צומצם משמעותית ויתקיים ללא קהל, ויותר מכך בניגוד לעבר , לא ישדור בשידור ישיר אלא הוקלט מראש וישודר עם צאת יום הזיכרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טקס המשואות בהר הרצל, יום העצמאות 2020. (צילום מסך: ערוץ כאן)

 

לחגיגות העצמאות עבור הישראלים השוהים בארה״ב יש ערך מוסף. המרחק מהבית, המשפחות והמדינה מורגש כל כך בימים אלו בכל שנה. בתקופה זו של יום הזיכרון ויום העצמאות, רבים מאיתנו מרגישים את המרחק אך יחד עם זאת, ציון התאריכים האלו מכאן, בארה״ב הרחק מישראל, עוזר לכולנו להרגיש מחוברים קצת יותר והרבה יותר קרובים.

חגיגות העצמאות כפי שזה נראה בארץ

השנה בהתאם למשבר הקורונה, כל תוכניות העצמאות נאלצו לשנות צורה או להתבטל. כל המופעים בערים, המסיבות הגדולות בוטלו. אבל, ויש פה אבל גדול, מדינת ישראל לא תוותר על חגיגות העצמאות שלה, אז הינה לכם כל החגיגות שייתקיימו בארץ במתכונת הקורונה.

טקס המשואות בהר הרצל הוא הרגע ההכי מרגש ביום העצמאות בעיניי. הוא מתקיים שנייה לאחר שיום הזכרון נגמר, והמעבר בין העצב לשמחה, נותן רבדים של עוצמות וגאווה כל כך עמוקה.  השנה הטקס התקיים ללא קהל, במתעונת מצומצמת, וראשונה מקום המדינה , בשידור מוקלט מראש.

ערוצי הטלוויזיה הגדולים חוגגים בתוכניות ענק שגם כן הוקלטו מראשו. כל זאת במחשבה לשמור את כולם בבתים ועדין לתת תחושה של החג. נראה כי נצטרך להתחיל לקבל להתרגל לשגרה החדשה הזו בזמן הקרוב. 

 

משאיות ההפעות הניידות בחיפה. צילום: עיריית חיפה

 

ערוץ 12 למשל שהפיקו תוכנית ״לא נפסיק לשיר״ עשרות משתתפים כשבניהם, שיא המדינה רובי ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שירי מימון, ירדנה ארזי ועוד רבים וטובים. אפילו, הצליחו להביא את גל גדות שתשתתף מבייתה בלוס אנגלס. גם ערוץ 13 הכינו תוכנית מיוחד בהשתתפות אייל גולן ועומר אדם בהשתתפות אורחים. רבים. 

בנוסף, הרחבי הערים בארץ אומנם בוטלו כל הופעות הענק עם מאות ואלפי המשתתפים כבכל שנה, אבל  ערים רבות חשבו על דרך יצרתית לחגוג בכל מקרה. בערים כמו תל אביב, חולון, חיפה, ראשון לציון ועוד כמה, שהחליטו להוציא משאיות קצב ומוזיקה, שיסתובבו בעיר, מן מסיבה ניידת, כך שכולם יוכלו לצאת למרפסות ולחגוג. יש שעורכים מסיבות (כמובן ללא משתתפים) בשידור חי לכל התושבים. די ייצירתי אתם חייבים להודות.

 

האירוע המרכזי העצמאות של IAC

בשנים האחרונות ארגון IAC דואג לחגיגות יום העצמאות כאן בארה״ב. האירוע המרכזי שמתקיים הלוס אנגלס, הוא מהגדולים והמושקעים שיש. בכל שנה מתקיים אירוע ענק עם מאות דוכנים ואטרקציות, הופעות ענק, מטס מטוסים בשמיי העיר, חגיגה של ממש. אין כמו המסיבות של IAC כדי להרגיש קצת יותר קרוב לארץ, להרגיש את הגאווה הישראלית שמיוחדת כל כך לעם שלנו.

אני אישית גרה פה בלוס אנגלס מספר שנים. יצא לי לחוות אירוע או שניים של הארגון ביום העצמאות והתחושות היו חזקות מאוד. זה כל כך ריגש אותי בכל שנה, ההתקבצות של כולם יחד, החגיגיות, הישראליות, הגאווה, למרות ואולי אף בגלל המרחק מהארץ, יש משהו כל כך מרגש שאי אפשר להסביר, בלחוות את הישראליות דווקא ממרחק. 

השנה לצערינו, האירוע לא יוכל להתקיים, ״ההחלטה נעשתה בתחילת חודש מרץ. ראינו את בריאות הקהילה שלנו מול עיניינו לפני הכול״, מסרו מ- IAC.

עדי דרורי, המפיקה הראשית מחברת EventPros LA, עורכת את האירוע הגדול ביותר בארה״ב לחגיגות העצמאות כבר מספר שנים, אירוע מטעם IAC, גם היא מרגישה את החוסר, אולי יותר מכולנו, ״משנת 2013 אני מפיקה את אירוע יום העצמאות, כך שהרגשתי מועקה אמיתית וכאב כאשר נאלצנו לבטל את האירוע השנה״, הסבירה למערכת היברו-ניוז . ״זה הקשר שלי לארץ, זה מה שנותן לי הכי הרבה את תחושת הקרבה לישראל״, המשיכה.

״עצוב לי שכל המפיקים ואנשי התחום כמו תאורה, סאונד, האומנים, כולם נאלצים להישאר השנה בבית. זה היה האירוע הגדול של השנה שעכשיו אינו. זה מאוד עצוב וקשה״, משתפת דרורי. זה התקופה הכי עסוקה של עדי בכל שנה, בדרך כלל אין לה רגע לנשום בתקופה הזו, אך השנה היא תאלץ לציין את יום העצמאות קצת אחרת, ״כנראה שאשאר בבית, מן הסתם, אכין פלאפל בבית, העלה תמונות משנים קודמות והעלה זכרונות בגעגוע גדול״. כבר לא יכולה לחכות ולראות מה עדי תתכנן בשבילו לשנה הבאה. יש לי תחושה שהאירוע יהיה גדול עוד יותר ממה שהכרנו.

 

חגיגות העצמאות של בשנה שעברה, 2019. כבר מחכים לשנה הבאה! 

 

החגיגה חייבת להימשך

אז למרות שהאירועים והמסיבות בוטלו, עדין לקהילה הישראלית והיהודית חשוב מאוד לציין את היום הזה בדרך כזו או אחרת, ולחגוג את המדינה שלנו. לאורך השנה, בכל חג או מועד יש מי דואג לנו לחגיגה כמו שצריך. אביאל אלטיט, מהמארגנים של אירועי IAC ביום העצמאות ובכלל, עורך מסיבות מטורפות לצעירים בכל העיר. אם שמעתם על מסיבות הענק של TLV Nightlife בפורים או ראש השנה, אלטיט הוא זה שעומד מאחורי כל זה ואפילו יותר.

בגלל משבר הנגיף העולמי, גם אלטיט והצוות שלו החליטו להעביר את הפעילות למתכונת וירטואלית, ולא לוותר על החגיגה. את המימונה השנה כבר הספיקו לחגוג מהבית בשידור לייב בפייסבוק, עם יותר מ-7,000 צופים, ואפילו כמה אורחים מפורסמים כמו דודו אהרון ורגב הוד.

אלטיט וצוות TLV Nightlife לא יתנו גם ליום העצמאות לחלוף ללא חגיגה, גם אם זה אומר שזה יהיה וירטואלי. ״בנינו אולפן מיוחד בבית, עם לדים ופיצירים מגניבים, זה הולך להיות מטורף״, משתף אלטיט את מערכת היברו-ניוז. במסיבה הוירטואלית ינגנו הדי-גיי אביאל אלטיט ודי-גיי ריבר, שבדרך כלל רגילים להקפיץ אותנו ברחבת הריקודים, עכשיו יעשו את זה מהסלון בבית.

המסיבות שלהם הן בדרך כלל עבור צעירים, אבל נראה כי בימים אלו אין אחד שלא זקוק לאיזה איזה סשן של מוזיקה טובה, ריקודים ושחרור. מסיבת העצמאות תתקיים ביום רביעי, 29 באפריל, בשעה 9:00 בערב שעון לוס אנגלס. המסיבה תועבר בשידור לייב בפייסבוק גם עמוד של אלטיט, לחצו כאן לעמוד הפייסבוק שלו.

 

אספתי עבורכם כמה מהאירועים הוירטוראליים שיתקיימו השנה לכבוד יום העצמאות פה בארה״ב. 

יום רביעי 4/29 בשעה 10:00 בבוקר (PST) - חגיגה ישראלית עם תאטרון הבובות של יעל מטעם IAC

יום רביעי 4/29 בשעה 17:00 (PST) - מסיבת עצמאות Teen Online- מחוף לחוף בזום

יום רביעי 4/29 בשעה 17:00 (PST) - שרים עצמאות מחוף לחוף - בהנחיית נעה תשבי

יום רביעי 4/29 בשעה 21:00 (PST) - מסיבת עצמאות של TLV Nightlife בלייב בפייסבוק 

 

 

חג עצמאות שמח!

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE