הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתי הספר בקליפורניה צפויים להיפתח מוקדם מהרגיל: המדינה נערכת לקראת חזרה לשגרה ופתיחת העסקים
"אובדן ההשכלה הוא מוחשי ביותר", הסביר המושל גאווין ניוסאם את שיקולי התחלת שנת הלימודים בתוך כחודשיים, על מנת "לצמצם את הפער". במקביל, הוא מעריך כי מדובר כעת בעניין של שבועות ולא חודשים בכל הקשור לפתיחת חנויות מסויימות באופן זהיר ומדורג

תלמידי קליפורניה עשויים לשוב לספסל הלימודים כבר במהלך חודש יולי הקרוב, כך מסר מושל המדינה, גאווין ניוסאם בעדכון היומי.

ניואסם הדגיש כי עדיין לא התקבלה החלטה רשמית אך הוא מודע לפגיעה ברכישת ההשכלה לאחר סגירת בתי הספר באמצע חודש מרץ האחרון כתוצאה מהתפרצות מגפת הקורונה. 

"בתי הספר המחוזיים ומשפחות רבות מצאו עצמם מתמודדים עם אתגר הלמידה מהבית שהפך גדול יותר בבתים ללא אמצעים טכנולוגיים או בכאלו שההורים נחשבו עובדים חיוניים ולא יכלו לסייע בלימודים", הוסיף המושל.

"אובדן הלימודים הוא מוחשי ביותר. אם נוכל להתחיל את שנת הלימודים מוקדם יותר, אולי נסייע בכך לצמצם את הפער". 

לדברי בכירי רשות הבריאות במדינה, החזרה ללימודים, אם וכאשר תתרחש בקרוב, תהיה שונה לחלוטין מכפי שהכרנו טרם מגפת הקורונה. גם לכך התייחס בעבר ניוסאם באומרו כי ישקלו זמני למידה שונים בין התלמידים על מנת לצמצם את מספרם בכיתות, בחדרי האוכל ובהתקהלויות בחצר בית הספר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית ספר סגור כתוצאה ממגפת הקורונה. צילום אילוסטרציה

בתוך כך, נאומו של ניוסאם עסק גם באסטרטגיית החזרה לשגרה ופתיחת העסקים המדורגת. המפתח לדברי המושל הוא בהאטת קצב המאושפזים בבתי החולים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. 

עוד הוסיף כי שיטוח עקומת העומסים במיטות האשפוז עשוי להוביל לפתיחה מחדש של חנויות ומפעלי יצור בתוך מספר שבועות, זאת בזמן שעסקים אחרים כמו מכוני יופי ומספרות יאלצו להמתין זמן רב יותר. 

מנגד, הופעות ואירועים עם קהל רב, לא צפויים לחזור לפעילות בקליפורניה בעתיד הנראה לעין.  

הנחיית הבידוד הביתי והריחוק החברתי שיצאה לדרך ב-19 במרץ ברחבי קליפורניה, סייעה בצמצום עוצמת התפשטות מחלת הקורונה במדינה, אולם פגעה קשות בכלכלה והעלתה משמעותית את אחוז האבטלה. 

עד כה נדבקו בנגיף יותר מ-46 אלף תושבים, מתוכם הלכו לעולמם 1,864 בני אדם. במקביל, אחוז האבטלה בחודש מרץ עמד על 5.3 וצפוי לגדול משמעותית בנתוני חודש אפריל שיתפרסמו בקרוב. 

בתחזית האופטימית ביותר שלו מאז תחילת המשבר, הצהיר ניוסאם כי "אנחנו במרחק של שבועות ולא חודשים", משינוי במדיניות הסגר. 

מדובר בשינוי מגמה לעומת הצהרות מתחילת החודש, בהן הוא ובכירי רשויות הבריאות העריכו כי ישנו צורך בלפחות 50 אלף מיטות אשפוז נוספות לקראת אמצע חודש מאי. כעת נראה שישנה קיבולת מספקת לתרחישים הנוכחיים. 

לדברי ניוסאם, בהליך המדורג לחזרה לשגרה עליו הוא עובד ביחד עם מושלים נוספים בחוף המערבי ממדינות, בהן נבאדה, קולורדו, וושינגטון ואורגון, ילקח בחשבון סוג העסק וכן מיקומו הגיאוגרפי. 

הוא הזהיר מפני פתיחת מסעדות ועסקים חיונים אחרים בהם לא נשמרים כללי הזהירות, דבר שעלול לסייע להפצת הנגיף. 

באופן כללי, בהמשך לדבריו של ניוסאם, נראה כי החזרה לשגרה, תהיה תלויה בעוצמת המענה הרפואי למחלה. מלבד מיטות אשפוז, מדובר גם בכמויות ערכות הבדיקה וכן במשאבים רפואיים שימנעו את החרפת ההתפרצות. 

שישה מחוזות בצפון המדינה כבר פנו בשבוע שעבר במכתב למושל, בו ביקשו שישקול פתיחה זהירה מחדש של הכלכלה. יש לציין כי במקומות אלו מדובר באוכלוסייה של מעל חצי מיליון איש, מתוכם אובחנו כמאה חולי קורונה בלבד. 

במקביל, במחוזות הסמוכים באזור סן פרנסיסקו בהם אובחנו כ-1,500 בני אדם, מתוכם 23 הלכו לעולמם, הוארכה הנחיית הבידוד הביתי לתוך חודש מאי.

בשעות אחר הצהריים, הצביעה מועצת מחוז אורנג' בדרום המדינה, על פתיחת עסקים תחת נהלי זהירות שיוגדרו על ידה. "ישנה עליה משמעותית בנתוני האבטלה, אנחנו לא רוצים להחליף בעיה אחת ביצירת אחת אחרת", מסרו הנציגים בהודעתם.  

באופן כללי, נראה שהחרדה מפני תרחישי אימים משתקת את קובעי המדיניות מקבלת החלטות נחרצות, ובסופו של דבר היא עלולה לייצר נזק גדול הרבה יותר, בראש ובראשונה בהיבט הכלכלי. 

 

מספרה באשקלון שחזרה לפעילות תחת כללי הזהירות. מדוע לא בקליפורניה? צילום: רועי עידן

עד כה הנהלותם הנכונה של בכירי הרשויות בקליפורניה, בעיקר בפן ההערכות הרפואית, לצד היענות של מרבית הציבור להנחיות כללי הזהירות, סייעה משמעותית בצמצום עוצמת התפשטות הנגיף.

אולם כעת, בכל הקשור לשלב 2, קרי החזרה לשגרה, ישנה תחושת אי ודאות גדולה וחוסר היגיון מוחלט. שיא האבסורד התרחש בסופ"ש האחרון בדרום המדינה, כאשר תושבי לוס אנג'לס נהרו בעקבות סגירת החופים, למחוזות סמוכים כמו ונטורה ואורנג' שבהם הרשויות התירו את פתיחתם.

העומס הרב שנוצר כתוצאה מכך, הוביל מספר ראשי ערים באזורים אלו, להכריז על סגירתם מחדש בעקבות זאת. 

באופן טבעי, רובנו מביטים לנעשה בישראל, שם לצד נהלים קשוחים מאוד בכל הקשור למרחק השהות מחוץ לבית, כבר הותר לעסקים לשוב לפעילות כל עוד מוקפדת השמירה על כללי הזהירות.

לכן, לא מובן מדוע למרות הנתונים הרפואיים החיוביים יחסית, החזרה לשגרה בקליפורניה נעשית באופן מסורבל כל כך. מה ההבדל לדוגמה בין תספורת עם מסכה ומגן פנים בישראל לבין כזו בקליפורניה? לגאווין ניוסאם הפתרונים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE