הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סכנת הרעלה בארה"ב: זינוק משמעותי בצריכת חומרי ניקוי כטיפול לקורונה
מציאות שעד לפני כמה זמן הייתה נחשבת דמיונית: מאות שיחות התקבלו במוקדי החירום במספר מדינות, במהלכן תושבים הודו או התעניינו בבליעת מוצרי חיטוי רעילים אלו כתרופה לנגיף הקטלני. התופעה מדווחת על רקע ההתבטאותו מעוררת המחלוקת של הנשיא טראמפ בנושא

מרכז הרעלים במדינת קנזס, מדווח על עליה של לפחות 40 אחוזים במקרי הרעלה מחומרי ניקוי כימיקלים, כך על פי רשויות הבריאות במדינה. 

"לאחרונה, אנו רואים זינוק משמעותי בשיחות הקשורות לחומרי הניקוי. בהשוואה לחודש אפריל בשנה שעברה, ישנה עליה של בין 40 ל-45 אחוזים", אמרה מנהלת המרכז, אליזבת' סילבר.

ד"ר לי נורמן, מזכירת מחלקת הבריאות ואיכות הסביבה במדינת קנזס, סיפרה על תושב אשר שתה מוצר ניקוי בעקבות עצה שקיבל בנושא, "אנו עושים ככל יכולתנו על מנת לעורר מודעות שזו איננה תרופה".

דיווחים אלו מגיעים בצל התבטאותו מעוררת הסערה של הנשיא דונלד טראמפ, שלכאורה הציע טיפול בקורונה באמצעות הזרקת חומרי חיטוי. "אני רואה שחומרי החיטוי מנטרלים את הנגיף תוך דקה. האם ניתן לעשות דבר דומה על ידי זריקה? יהיה מעניין לבדוק זאת", אמר טראמפ שהסביר מאוחר יותר להגנתו כי מדובר היה באמירה סרקסטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יממה לאחר מכן, הבהירה דוברות הבית הלבן שהנשיא מדגיש כי על התושבים להתייעץ עם רופאיהם בנוגע לכל טיפול מול מחלת הקורונה. 

יש לציין כי על פי אתר ניוזוויק, מגמה דומה מתרחשת גם במדינות ניו יורק ומרילנד, בהן מתקבלות שיחות רבות במוקדי מערכות הבריאות בנוגע לחשיפה מסוכנת לחומרי ניקוי וחיטוי.  395 שיחות שכאלו בוצעו בשבוע האחרון בניו יורק, זאת לעומת 190 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 

מושל מרילנד, לארי הוגאן סיפר בעדכון היומי כי מאות תושבים התקשרו למוקדי החירום בשאלה האם צריכת חומרים כמו קלורוקס וחומרי חיטוי אלכוהוליים, יעזרו להם להתמודד מול נגיף הקורונה. "זו הסיבה שנאלצנו לצאת באזהרה על מנת שאנשים לא יצטרכו רעלים שבסופו של דבר יהרגו אותם", הסביר הוגאן.  

אולם לא רק מושלי המדינות מצאו עצמם במציאות די הזויה במהלכה הם מבהירים את המובן מאליו, גם יצרנית חומרי הניקוי ליזול, צייצה הודעה מיוחדת: "כמובילים עולמיים בתחום מוצרי הבריאות וההיגיינה, עלינו להיות ברורים - בשום אופן אין לצרוך את חומרי הניקוי שלנו לתוך גופכם".

"חומרי חיטוי אינם מיועדים לשימוש על הגוף או לבליעה מכוון שהם רעילים", הוסיפו נציגי הארגון האמריקאי לבקרת רעלים. 

אז למי שעדיין יש ספק, נסכם באופן חד וברור - התרופה לקורונה היא באמצעות טיפול רפואי מוסמך ולא על ידי חומרי ניקוי וחיטוי. 

התבטאות הנשיא טראמפ שעוררה סערה

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE