הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות המשבר: הרכבת התחתית של ניו יורק תושבת מדי לילה
החלטה משותפת שנקבעה ע"י המושל וראש העיר תוביל לסגירת כלל קווי הסאבוויי החל מהשעה 1:00 בלילה, ועד לשעה 5:00 בבוקר, וזאת על מנת לאפשר ניקוי וחיטוי יסודי של הקרנות והתחנה עצמה. המדיניות החדשה תיכנס לתוקף בשבוע הבא, ולא ברור מתי היא תבוטל

הרכבת התחתית של ניו יורק תושבת במהלך שעות הלילה עד להודעה חדשה, וזאת כדי לאפשר לנקות ולבצע חיטוי יסודי בקרנות ובמאות התחנות השונות הפרוסות ברחבי העיר, כך הודיעו היום (חמישי) המושל קואמו וראש העיר דה-בלאסיו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נוסעים הרכבת התחתית של ניו יורק, השבוע (צילום: Getty Images)

 

לפי התכנונים, בשעה 1:00 בלילה יופסקו כלל הקווים ברכבת התחתית, והכניסה לתחנות לא תתאפשר. רק לקראת השעה 5:00 לפנות בוקר, לאחר שעות של ניקיון, הקווים יחודשו. תוכנית זו תיכנס לתוקף בשבוע הבא, ב-6 במאי, ותישאר עד להודעה חדשה.

ההחלטה להשבית את מערכת הסאבוויי הגדולה בארה"ב נבעה מהדיווחים על כך שחסרי בית מנצלים את המשבר (ואת העובדה שרוב התושבים לא נוסעים ברכבת) כדי להפוך את כלי התחבורה למקום מגורם. בעקבות כך גם נוצר משבר תברואתי בקרנות הרכבת. המושל קואמו התייחס לבעיה ברכבת התחתית בתחילת השבוע ואמר: "גועל נפש ולא מכבד את העובדים החיוניים שצריכים להגיע למקום עבודתם בסאבוויי".

 

 

הבוקר, המושל הסביר כי "מדובר באחת המשימות הכי מאתגרות בתולדות ה-MTA": "נצטרך לבצע חיטוי בכל מקום שבו יד עלולה לגעת, ובכל מקום שטיפות נשימה עלולות להופיע. כך שלמעשה הם יצטרכו לנקות את הקרון ואת כל התחנה עצמה. זה משהו שפשוט לא נעשה עד כה", אמר קואמו.

על אף שנרשמה ירידה של 92% בנוסעים ברכבת התחתית, קואמו הסביר כי כ-10 אלף איש בכל זאת נוסעים בסאבוויי במהלך שעות הסגירה הצפויות, חלקם הגדול בדרך למשמרת בבית חולים או מרפאה. בשל כך, הוחלט להשיק תוכנית חדשה שתאפשר לעובדים החיוניים להגיע למשמרת שלהם בעזרת אוטובוסים (ובחלק מהמקרים גם באמצעות שירותי הנסיעות השיתופיות כגון אובר וליפט).

"מי שיצטרך להגיע למשמרת בבית העסק החיוני בין 1:00 ל-5:00 יוכל לעשות זאת", סיכם המושל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE