הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכללים החדשים לטקס האוסקר 2021 בעקבות משבר הנגיף
האקדמיה הנחשבת ביותר בעולם לקולנוע הבינה שגם היא צריכה לעשות אדפטציה למצב החדש, לתעשיית הקולנוע העולמית בתקופת משבר הקורונה

משבר הנגיף הצליח להשבית את תעשיית הקולנוע ברחבי העולם במהירות. אולמי הקולנוע סגורים כבר למעלה מחודש בכל ארה״ב ובכלל, בעולם. השקות של סרטים חדשים בוטלו או נדחו לתאריך בלתי ידוע, כמו גם הפקות חדשות שהופסקו באמצע הצילומים.

טקס האוסקר הוא מהנחשקים ביותר בעולם. הוא נוסד בשנת 1929 ומאז הצליח להפוך לטקס הנחשק מכל, שחקנים ואנשי תעשייה חולמים להיות ולו רק מועמדים. ועדת האוסקר שחוותה שינוי או שניים בעולם לאורך השנים, הבינה שהפעם הם יצטרכו להתאים את עצמם למצב הנוכחי, ההזוי והשונה כל כך שחל בתעשיית הקולנוע מאז התפרצות הנגיף.  

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטקס הנחשק בעולם לקולנוע עושה אדפטציה לתקופת הקורונה. מקור: Getty

 

הביטולים של תעשיית הקולנוע האמריקאית 

יום הבכורה של סרט חדש זהו יום חג לכל כך הרבה. למפיקים, השחקנים וכל אנשי ההפקה שעמלו על היצירה החדשה. כמוהם, גם הקהל נרגש ומחכה כבר להגיע לבתי הקולנוע ולחוות את הסרט החדש. אך לצערינו, הפעולה הכל כך מובנת מאליה של ללכת לקולנוע סתם כי מתחשק לך לראות את החדש של ג׳ניפר אניסטון, או את הסרט של וויל סמית (שכבר ראית. אבל בא לך שוב), זה כבר לא כל כך אפשרית או ריאליית כיום. כי הכול סגור עד להודעה חדשה.

סרטים רבים דחו את תאריך הבכורה שלהם ליציאה לקרנים כמו ״No Time To Die״, סרט ההמשך לג׳יימס בונד שנדחה מאפריל לנובמבר השנה, ״מהיר ועצבני 9״ שדחו את התאריך בכמעט שנה, ממאי השנה לאפריל 2021, או כמו הסרט החדש ״מולאן״ שזכה לגרסה חדשה וכבר הספיק להתחיל לקבל ביקורות לקראת תאריך הבכורה שהיה מתוכנן ל-27 במרץ, אך גם זה נדחה עד להודעה חדשה.

עוד רבים וטובים נדחו לתאריכים חדשים או עד להודעה חדשה. זה עצוב כל כך לראות את התעשייה התוססת הזו בהשבתה מלאה. סיטואציה הזוייה ואבסורדית לחלוטין. נכון להיום, זה יקח זמן עד שנחזור לשיגרה, ונראה כי בתי הקולנוע הם בפעימה האחרונה לחזרה. 

 

כבר מתגעגעים לבתי הקולנוע. מקור: Shutterstock

 

הכללים החדשים לאוסקר 2021

בהודעה שיצאה השבוע, 28 באפריל, הכריזה הועדה של האוסקר כי גם סרטים המושקים ומשודרים ברשת (streaming platform) יהיו זכאים להיות מועמדים לאוסקר 2021. יחד עם זאת, הועדה מציינת כי אופציה זו תהיה רלוונטית לשנה זו בלבד. יש לציין כי בלי קשר לקורונה, תעשיית הקולנוע והטלוויזיה עוברת בשנים האחרונות תהליך ועוברת לשדר הרבה יותר באונליין מאשר בשנים עברו. "האקדמיה תומכת בחברינו ועמיתינו בתקופה זו של אי וודאות. אנו מכירים בחשיבות של עבודתם להיראות ולהיות מוערכת, במיוחד כעת, כאשר הקהל מעריך סרטים יותר מתמיד״, כך הצהירו נשיא האקדמיה, דייויד רובין והמנכ“לית, דון הדסון בהכרזה.

"האקדמיה מאמינה בתוקף שאין דרך גדולה יותר לחוות את הקסם של הסרטים מאשר לראות אותם בתיאטרון הקולנוע. המחויבות שלנו לכך אינה משתנה ובלתי מעורערת. עם זאת, מגיפת הקורונה ההיסטורית מחייבת חריגה זמנית מכללי הזכאות לפרסים שלנו“.

פרט נוסף שהולך להשתנות הינו בקטגוריית המוזיקה. קטגוריית מיקס-סאונד, וקטגוריית עריכת סאונד, אשר ישולבו לכדי קטגוריית סאונד אחת. 

בקטגוריית המוזיקה האקדמיה מפרטת מה הם הקריטריונים להיות כשיר למועמדות בקטגוריה, ובכן, על היצירה לקבל ציון של לפחות 60% מוזיקה מקורית. בנוסף, בנוגע לסרטי המשך וסרטי זיכיון, כבר נדרשים 80% של מוזיקה חדשה.

נוהל נוסף שהשתנה השנה זה נושא ההצבעה בקטגוריית הסרטים הבינלאומיים. בדרך כלל ההצבעה התנהלה כך שרק חברי אקדמיה שצופים במספר נכבד של סרטים בקולנוע רשאים להצביע. אך החל מהשנה, כל הסרטים הזכאים יהיו זמינים בפלטפורמות השונות אונליין, כך שכל חברי האקדמיה יהיו זכאים להצביע כל עוד הם רואים מספר מינימלי של סרטים. 

 

 

מעבר לבתי הקולנוע וההפקות שנעצרו, ידוע כי התעשייה כולה על הולד. בחודשים האחרונים כבר טקסים כמו פסטיבל קאן, פרסי הטוניף ופרסי הבילבורד, כולם נדחו עד להודעה חדשה. נכון לעכשיו, אפריל 2020, טקס האוסקר 2021, 93 במספרו, יהיה משודר ביום ראשון, 28 בפברואר 2021 ברשת ABC. 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE