הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: "יש לי את הראיות המוכיחות שהנגיף בא ממעבדת ווהאן". כתב: "מאיפה מידת הביטחון?" טראמפ: "אסור לי לדבר עוד"
סוף סיפור: בעוד סוכנויות המודיעין בארה"ב עסקו בפרסומים סותרים (בכוונה). הערב ברגע של כנות חשף הנשיא כי יש בידיו ראיות שמקור נגיף הקורונה הוא במעבדה הידועה לשמצה בווהאן

ראש המודיעין הלאומי פרסם הערב שאין מידע שמקור הנגיף הוא במעבדה.  אתמול המודיעין הצבאי האמריקני פרסם בדיוק ההיפך.

עכשיו מתברר שההודעות 'הסותרות' ש'הודלפו' היו רק חלק מהעמדת פנים שהגיעה הערב לסופה. וכמו שאנו רגילים לראות מנשיאותו של טראמפ, היא הגיעה לסוף שלא היה בדיוק מתוכנן. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לפני שנגיע להתבטאות המרעישה של נשיא ארה"ב (שהכריע לטובת המודיעין הצבאי והודיע כי הראיות המפלילות בידו), ראוי להסביר בקצרה לקוראינו על צמד רשויות המודיעין ועל הסיבה שהן סיפקו והדליפו דיווחים סותרים:

ארה"ב מקיימת ריבוד של זרועות מודיעניות. המודיעין הצבאי (הגורס שהנגיף בא מהמעבדה) עוסק במודיעין למטרות צבאיות ואסטרטגיות, הוא נתון לשליטתו המידית של הנשיא, בעוד סוכנויות המודיעין המסונפת לבית הלבן (CIA, NSA) עומדות תחת משרד "ראש המודיעין הלאומי" והן עוסקות במעקב למטרות צבאיות אסטרטגיות אך גם משקיעות משאבים רבים למבצעים פסיכולוגיים ודיפלומטיים אחרים. 

סוכנויות אלה מדווחות לראש המודיעין הלאומי (שהוא שר קבינט), בעוד המודיעין הצבאי מדווח ישירות לראש המטות המשולבים ולנשיא.

עכשיו ברור שהודעת ראש המודיעין הלאומי הייתה העמדת פנים דיפלומטית - וכי נשיא ארה"ב בכבודו ובעצמו כבר הכריע בסוגיה והסתמך על ראיות שהגיעו כנראה מהמודיעין הצבאי שהודלפו אמש לוושינגטון טיימס - ושהצביעו כי הנגיף יצא ממעבדת ווהאן ואף נקטו בשמות המדענים המעורבים.

 

 

אז איך החלה הסאגה?

מוקדם יותר היום בשעה חמש לפנות ערב (שעון ניו יורק) נשאל הנשיא בתדרוך עיתונאים שנערך בבית הלבן את השאלה הבאה : "האם ראית בנקודה זו משהו הנותן סיבה גבוהה לביטחון שמעבדת ווהאן היא המקור לנגיף"?", לשאלה זו ענה הנשיא כדלקמן. 

 "כן ראיתי... כן ראיתי, ואני חושב שארגון הבריאות העולמי צריך להתבייש בעצמו כי הם פעלו כסוכנות יחסי ציבור של סין". 

"אסור היה ל-WHO לספק תירוצים לאנשים שעושים טעויות נוראיות, במיוחד טעויות הגורמות למותם של מאות אלפי בני אדם מסביב לעולם, לדעתי ארגון הבריאות העולמי צריך להתבייש בעצמו", סיים הנשיא שכרגע הסיט את החיצים לכיוון ה-WHO אף שנראה כי זה רק עניין של זמן עד שהחשבון יוגש לסין.

אך הכתב (בשכל רב) בחר שלא להתמקד בהערות שהופנו לארגון הבריאות העולמי, ולהמשיך להתמקד בשאלת מקור הנגיף, הכתב המשיך ושאל : "מה מעניק לך את הביטחון הגבוה שהנגיף יצא ממעבדת ווהאן?". לשאלה זו הנשיא השיב : "אני לא יכול לומר לך את זה... אסור לי לספר לך את זה".

בסוף התדרוך נשאל טראמפ "האם נשיא סין שי ז'ינפינג צריך להיחשב כאחראי להתפשטות נגיף הקורונה?". הנשיא השיב "איני רוצה לומר זאת, אך לבטח היה ניתן לעצור זאת. הלוואי שהיו עוצרים זאת. כל העולם רצה שהם היו עושים כך".

 

ראש המטות המשולבים הגנרל מארק מיילי נקשר לפי מספר מקורות ישירות לחקר מקור הנגיף, ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ

במספר מאמרי דעה ארוכים הסברתי כיצד טראמפ יתכנן תגובה חריפה כנגד סין כשיעבור זעם המגיפה ותתייצב הכלכלה.

ביניהם מספר אופציות העומדות לרשות ארה"ב. מסנקציות דיפלומטיות, פנייה לפרלמנט בינלאומי, משיכת תשלומי אג"ח, ערעור יציבות המשטר הסיני, תקיפת סוגיית זכויות האדם בסין, צעדים תקיפים בים הסיני הדרומי נגד ספינות סיניות, או לחילופין יצירת ברית בין-אטלנטית שמטרתה מלחמה כלכלית המכוונת להשבת הייצור למערב, וריקון סין מטכנולוגיה מערבית.

בכל צעד וצעד שכזה חשוב לזכור א. נשיא ארה"ב הוא אסטרטג מבריק גם אם יש לו פה וסגנון לחימה של תגרן שכונתי. לא פחות משהוא תגרן הוא גאון. ולא פחות משהוא גאון הוא רודף צדק עבור מי שחשוב לו. אתה איתו אתה בטוח, אתה נגדו אתה בסכנה.

כשנשיא סין קיבל את ההחלטה הגורלית בתאריך ה-29 בינואר בפגישה עם יו"ר ה-WHO להמשיך ולאפשר לסינים לטוס לכל רחבי אסיה ואירופה, הוא גזר על העולם מגיפה גלובלית - הוא עשה כן ביודעין - על כך אין עוררין גם בחוגים הליברליים באמריקה - זה מידע אובייקטיבי.

עכשיו, ברור כי זה היה הרגע בהיסטוריה שבו למעשה סין תקפה את הכלכלה החזקה בתולדות אנוש - כלכלה שיצר איש אחד.

כניו יורקר מחוספס שבילה את מרבית חייו באתרי בנייה מתחת לאדמה (וגם בכמה מלונות פאר..) קשה לי, מתוך העמדה התרבותית שלתוכה נולדתי ושאותה אני מכיר, (בבית של צמד ניו יורקרים שגדלו בשכנות למשפחת טראמפ) לראות כיצד טראמפ, שבעבור השגת צדק עבור הדברים החשובים לו ישלם כל מחיר ויכנס לכל קרב - לפתע ייתן לסין פשוט Free-pass בשל הפוליטיקלי קורקט הדיפלומטי המחייב. זה פשוט נוגד את ה-DNA, ואת המצפון של האיש.

טראמפ לא יקבל בנחת את המהלך של שי ז'ינפינג (שטראמפ הפסיק לקרוא לו חבר בחודש האחרון כפי שנהג לקרוא לו בשלושת השנים האחרונות).

זה הפך לאישי, שי ז'ינפינג האבא של סין תקף את הבייבי שטראמפ בנה, את כלכלת אמריקה.

זו הייתה שגיאה גדולה מצד סין - טראמפ אולי ינסה לפרק את השלטון של שי, או לערער את יציבותה של הדיקטטורה הקומוניסטית ככלל.

מה שבטוח, סין תיענש. זה רק עניין של זמן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE