הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחסור ועליית מחירים במוצרי תעשיית הבשר, הנשיא טראמפ "איני מודאג"
למרות צו הפדרלי המכריח את עובדי תעשיית הבשר לעבוד, רבים פתחו בשביתה, ושרשרת האספקה והייצור נפגעו. עליית מחירים משמעותית בדרך עלינו לחודש מאי ואולי אף אף יוני

ביום שלישי, המעיט הנשיא טראמפ בחשיבותו של המחסור בבשר שצפוי להתהוות ברחבי אמריקה החל מהשבועיים הראשונים של מאי.

הנשיא אמר כי הוא "אינו מודאג" מתקינות שרשרת אספקת המזון. זאת למרות שחברת הענק טייסון פרסמה ביום ראשון מודעה על פני עמוד שלם בניו יורק טיימס, בו הזהירה כי "שרשרת האספקה נשברת". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אולי חש הנשיא ביטחון מאחר שחתם על צו נשיאותי המפעיל את 'החוק לייצור בשעת חרום' שמאלץ את יצרני הבשר ומפעלי האריזה להישאר פתוחים בכל מקרה לכן יכל להרשות לעצמו הנשיא לומר כי שרשרת האספקה תהיה איתנה מתמיד.

בתוך כך בלומברג מדווח כי שר החקלאות סוני פרדו אמר כי מפעלי הבשר יפתחו תוך "ימים ולא שבועות" הודות לצו הנשיאותי ושעובדי המפעלים יקבלו ציוד ולבוש שיגנו עליהם מהנגיף.

עד כה, לפחוד 12 מפעלי אריזה נסגרו במהלך אפריל עקב פעילות חד צדדית של עובדים שחשו כי ההגנה עליהם איננה מספקת, הדבר גרם לירידה של כ-25% בתפוקת בשר החזיר וכ-10% בתפוקת בשר הבקר, מה שצפוי לגרום למחסור, וכתוצאה מכך לעליית מחירים.

ההשבתה כבר החלה נותנת את אותותיה, עם עלייה חדה במחירי בשר הבקר, לדוגמא: המחירים לסיטונאי לנתחים מובחרים זינקו מ-220 ל-330 דולרים ליחידת משקל.

זאת במקביל לירידה בייצור הנאמדת עכשיו על בין 20 ל-30 אחוזים ושתצטמצם לכדי "10-15 אחוזים בתוך עשרה ימים" כך לפי שר החלאות שהוסיף כי המפעלים חזרו לעבוד, אך שתפוקתם תשאר נמוכה במידת מה עד שיחזרו לתפקד באופן מלא.

 

 

הייצור יפחת במידת מה, חלק מהעובדים עוד אינם מסוגלים לחזור לעבוד, ויש חוסר יעילות בשל מהירות העבודה המופחתת, אלה רק חלק מהגורמים המעכבים.

תחת הצו הנשיאותי, משרד החקלאות יכול לאלץ מפעלי עיבוד לחזור לעבודה. ועדיין למרות זאת, עלול להתפתח מחסור בידיים עובדות, שכן העובדים חוששים מהתפשטות הנגיף במפעל. "בריאות ובטיחות העובד היא העדיפות הראשונה כאן" אמר שר החקלאות.

במקביל, איגוד עובדי תעשיית המזון מספר כי לפחות 20 עובדים בקווי האריזה מתנ מהנגיף, ולפחות כ-6,500 נדבקו בחודש האחרון. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE