הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באופן רשמי: ניו יורק הודיעה שבתי הספר לא יפתחו במהלך שנת הלימודים הנוכחית
לאחר שהתנגד להחלטה חד צדדית שקיבל ראש עיריית ניו יורק, המושל קואמו דווקא ביקש ליישר קו והודיע על כך ששנת הלימודים תמשיך להתקיים אך ורק באופן מקוון. במקביל, הוא הנחה את משרד החינוך לגבש הנחיות לקראת השנה הבאה; בניו ג'רזי הסמוכה נרשמה היממה הקטלנית ביותר מתחילת המגפה, וטרם התקבלה החלטה כלשהי בנוגע לבתי הספר

משבר הקורונה יביא לכך שבתי הספר ברחבי ניו יורק יישארו סגורים עד תום שנת הלימודים הנוכחית, כך אמר הבוקר (שישי) מושל המדינה, אנדרו קואמו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

במסיבת העיתונאים היומית שהמושל ערך בבירה אולבני, הוא הסביר ששיעור ההידבקות בנגיף הקורונה ממשיך להיות גבוה מדי כדי לאפשר את פתיחת כיתות הלימוד. לדבריו, כדי לקיים את הלימודים, בתי הספר ייאלצו לגבש הנחיות ונהלים חדשים, וליישם אותם בתוך כחודש ימים - דבר שפשוט לא מציאותי במסגרת הזמנים הזו.

עם זאת, המושל קואמו הוסיף כי בתוך מספר שבועות תתקבל הכרעה סופית בנוגע ללימודי במהלך הקיץ, בהתאם להתפתחויות המשבר.

 

 

במקביל לכך שבתי הספר ייערכו להמשך קיום שנת הלימודים בצורה מקוונת, המושל אף ביקש ממשרדי החינוך השונים במדינה לגבש הנחיות ונהלים לשמירה על בריאות התלמידים לקראת השנה הבאה. נהלים אלה כוללים, בין היתר, שמירה על ריחוק חברתי וחובת עטיית מסכה.

ללא קשר למערכת החינוך, המושל קואמו הצביע על נהלים אלה כסיבה לכך ש"עקומת הקורונה" נמצאת בירידה. לדבריו, אם ניו יורק לא הייתה מנחה את התושבים להישאר בבתים ולשמור על ריחוק חברתי, מספר המאושפזים במדינה היה עולה ב-100 אלף איש: "האופן שבו נפעל היום יכתיב את הנתונים של מחר. זה ברור כשמש: מדובר בסיבה ותוצאה", אמר המושל.

כזכור, בחודש שעבר נוצר עימות בין ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, שהודיע ששנת הלימודים בעיר לא תחודש, לבין המושל שהתנגד בטענה ש"אי אפשר לקבל החלטה כזו רק בתחומי העיר, ללא תיאום עם כל הערים מסביב".

 

המושל קואמו וראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו (צילום: AP / Getty Images / Shutterstock)

 

בתוך כך, ניו יורק ממשיכה להיות מוקד הקורונה של ארצות הברית עם 311,379 חולים, או כ-28% מסך הנשאים במדינה. ולמרות זאת, ישנן סיבות לאופטימיות: ביממה האחרונה נרשמה כמות הקורבנות הנמוכה ביותר מתחילת המשבר, וזאת על אף שמדובר בקרוב ל-300 בני אדם.

לעומת זאת, בניו ג'רזי הסמוכה ציינו אתמול (חמישי) את היממה הקטלנית ביותר מתחילת המגפה, עם 460 מקרי מוות. נתון זה שבר את השיא הקודם, שנקבע בתחילת השבוע עם 402 מקרי מוות.

למרות הנתונים הקשים שפורסמו ע"י "מדינת הגן", הרשויות טרם החליטו אם לחדש את שנת הלימודים. נכון לעכשיו, ההנחיה שניתנה לסגור את בתי הספר תישאר בתוקף עד ה-15 במאי, אך לפי ההערכות המושל צפוי לפעול בדומה למקבילו בניו יורק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE