הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפגנות סוערות בדרום קליפורניה: מחאה המונית בעקבות סגירת החופים
הרשויות בעיר הנטינגטון ביץ' החליטו לנקוט צעדיים משפטיים כנגד ממשל גאווין ניוסאם שהורה אמש על חסימת גישת הציבור לחופי מחוז אורנג'. "כל מה שאוכל לומר הוא שאינני מופתע", מסר המושל בתגובה

קהל רב הפגין בשעות הצהריים בעיר הנטינגטון ביץ' במחוז אורנג' שבדרום קליפורניה, במחאה על החלטת המושל גאווין ניואסם לסגור את חופי האזור. 

על פי הצו החדש, החל מה-1 במאי, הגישה לחופי מחוז אורנג' תחסם בפני הציבור, זאת בעקבות התיעודים שעוררו סערה בסופ"ש האחרון, לאחר שהמונים הציפו את האזור, ובתוכם תושבי מחוז לוס אנג'לס שניצלו את מזג האוויר הנעים, ובכך העמיסו על כמות הנוכחים בחופים.

סוף השבוע הקרוב צפוי להיות גם כן חמים ולכן החליט אמש ניוסאם על הסגירה ההרמטית. לדבריו, מחוזות לוס אנג'לס ואורנג' מהווים את מוקד התפרצות הקורונה בדרום המדינה ולכן אין מנוס מנקיטת נהלים קשוחים יותר כתוצאה מכך. בלוס אנג'לס נדבקו עד כה בנגיף מעל 22,500 תושבים, מתוכם הלכו לעולמם 1,065 בני אדם. באורנג' ישנם לפחות 45 קורבנות מתוך כ-2,400 תושבים חולים.

"אני סבור שעלינו להחריף את הנהלים מעט יותר, וזו הסיבה לסגירה הזמנית של חופים אלו", הסביר אתמול ניוסאם בעדכון היומי והוסיף כי "אנחנו רוצים לעבוד בשיתוף הדוק עם הרשויות המקומיות במטרה לנהל זאת במסגרת הנכונה. ניתן לפתוח הכל בקלות אך אנחנו מחוייבים לעשות זאת בדרך המתאימה". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 כאמור, ההחלטה לא התקבלה בשתיקה ועוררה זעם במספר ערים במחוז אורנג', בהן דנה פוינט והנטינגטון ביץ', בה מתקיימת ההפגה, אשר החליטו לפעול בדרכים משפטיות כנגדה. 

מועצת הנטינגטון ביץ' הצביעה אתמול בלילה על הפעלת התובע העירוני לטובת נקיטת צעדים משפטיים הנדרשים במטרה למנוע את החלטת סגירת החופים. 

"מאחר שהנושא נמצא בדיון משפטי, כל מה שאוכל לומר הוא שאינני מופתע", מסר בתגובה המושל ניואסם בעדכון היומי. 

תיעוד ההפגנות ברשת פוקס 11

 

בשלב זה החופים בהנטינגטון ביץ' נשארים סגורים וברשות מקווים להחלטה על פתיחה מחוזית כוללת. "אנחנו מאוד מודאגים אם נהיה העיר היחידה במחוז בה ישנם חופים פתוחים לציבור. אנשי הפיקוח וההצלה לא יוכלו להשתלט על העומס", מסרה ראש העיר ליין סמאטה. 

"אנו מחוייבים להגנה על זכויות החופש והחירות כפי שהן מעוגנות בחוקה האמריקאית", אמרו מארגני ההפגנה. 

הם הדגישו כי היא תערך תחת שמירה על נהלי הריחוק החברתי, אולם על סמך התמונות האוויריות שתיעדו את האירוע, נראים המונים כשהם עומדים סמוכים אחד לשני. 

בנוסף כלי תקשורת מקומיים מדווחים כי ישנם מספר תושבים אשר הפרו את ההנחייה וביקרו היום בחופי מחוז אורנג'. 

 

 

גם בעיר ניו פורט ביץ' לא היו שבעי רצון מהמהלך: "על פי מה שחזינו ממבט אווירי, מרבית המבלים שמרו על הנחיית הריחוק החברתי. אמנם היו כאלו שלא הקפידו אך שוטרים ומצילים שסיירו באזור, העירו את תשומת ליבם לכך", מסרו שלשום בהצהרה משותפת מפקדי המשטרה ומערך הכבאות העירוניים. 

חברת בית המחוקקים בקליפורניה, הרפובליקנית, מליסה מלאנדז, גם כן יצאה אמש נגד ההחלטה: זה לא עומד להסתיים טוב, תושבי קליפורניה אינם ילדים שאתה יכול ל"קרקע" כשאינם מתנהגים לפי רצונך". 

"אני מאמין שלמושל ניואסם יש את הסמכות לסגור את חופי מחוז אורנג', אולם זהו אינו צעד חכם. מומחי רפואה הדגישו את חשיבות האוויר הנקי וחשיפה לאור השמש במאבק מול מחלות מדבקות, זאת לצעד יתרונות בריאותיים נפשיים", מסר המפקח המחוזי, דונלד ווגנר בהצהרת

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE