הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רק אלרגיה או סימפטום לקורונה? כל התשובות על איך להבחין בין השניים
נגיף הקורונה נראה כי לא רוצה ללכת בקרוב. בכל יום מומחים מוצאים תסמינים חדשים לנגיף, מה שהופך את זה לקשה יותר להבחין בין סימפטום לנגיף או אלרגיה עונתית למשל. מסתבר שיש דרך להבדיל בין השניים

ישנם כאלה הסובלים מהתעטשות ותגובות אלרגיות בלי קשר לשום נגיף עולמי קרי הקורונה. אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת האביב, המתאפיינת כתקופה הגדושה באלרגיות כאלה ואחרות, בין אם אתה סובל כרוני או חווה זאת לעיתים רחוקות. למרות שמזג האוויר יפיפה בחוץ, רובנו לא יכולים להינות ממנו בגלל משבר הקורונה המסרב להיעלם.

לנגיף העולמי יש תסמינים רבים, נראה כי בכל יום מוצאים המומחים כמה חדשים, אך רוב התסמינים יכולים להיות מאוד דומים לאלו של מחלות ותופעות בריאותיות אחרות שאנחנו כבר מכירים. למשל, אלרגיות. העניין הוא שסימפטומים כמו צינון, נזלת וההתעטשות יכולים להוות תסמינים ברורים לאלרגיה עונתית סטנדרטית, אך באותה מידה גם להדבקות בנגיף המסוכן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתעטשים? כנראה שתפסה אתכם אלרגיה עונתית. מקור:Shutterstock

 

תסמינים של קורונה VS אלרגיות עונתיות

הסיבה העיקרית להשוואה בין השניים הינה כיוון שבשני המצבים ישנה השפעה על מערכת הנשימה והופעת דלקות בגוף. התסמינים של השניים יכולים להיות דומים לכן עלולים ליצור בלבול ואף בהלה במידה ואתה חווה אחד מהם. חשוב לדעת כי האחד יכול לחקות את השני, כלומר, אנשים הסובלים מאלרגיות כרוניות או אסטמה לצורך העניין עלולים לחוש תגובות דומות בהיחשפות לאחד מהשניים, כמו קוצר נשימה, שיעול וכדומה.

למרות הדימיון המלחיץ, יש דרך להבדיל בין השניים, על ידי הופעה של תסמינים נוספים מעבר לאלו השייכים לשניהם.

 

אם יש לכם חום, יש לכם זיהום בגוף ששווה לבדוק. מקור:Shutterstock

 

חום גבוה

בעוד כי מחקרים עד כה מוכיחים כי מי שנידבק בנגיף כנראה שיחווה חום גבוה למשך כמה ימים, במקרה של אלרגיה זהו תסמין שכמעט ולקיים. מי שנדבק בנגיף לרוב יחווה חום המלווה בכאבי גרון, עייפות וכאבי שרירים בימים הראשונים להידבקות, אלו למעשה תסמינים המצביעים על זיהום בגוף. לעומת זאת, במידה ואתה אלרגי למשהו או חווה את זה באופן כרוני, חום זה משהו מאוד לא אופייני וקורה לעיתים רחוקות מאוד.

נזלת

הבדל נוסף שיכול לעשות לך סדר בבלאגן קשור לאף. למרות מה שנוטים לחשוב, בגלל עודף המידע לגבי הקורונה, התעטשות אינה חלק מהסימטומים של הקורונה. מה שהיא כן זה תסמין מאוד שכיח לאלרגיה. כך שבמידה ואתם סובלים מהתעטשות, נזלת או מחנק סביר להניח שתפסה אתכם אלרגיה עונתית תיפוסית או שפעת רגילה, ואין לכם קורונה. כמובן שמיותר לציין שבכל מקרה בימים אלו חשוב להקפיד על מסכה ולהתעטש למרפק כדי לשמור על אחרים.

 

עיניים אדומות ו/או מגרדות זה סימן לאלרגיה. מקור:Shutterstock

 

עיינים אדומות

נדיר מאוד למצוא חולה קורונה עם עיניים אדומות, שכן זהו אינו תסמין מקובל לנגיף, כפי ש-WebMD מדווחים כי רק 1-3% מחולי הקורונה חווים זאת. לעומת זאת, אלרגיה אכן יכולה לגרום לעיניים אדומות או מגרדות, כמובן המלוות בהתעטשויות, כך שבמידה ותסמין זה מופיע קרוב לוודאי שזוהי אלרגיה.

אמצעי זהירות לסובלים מאלרגיה

למרות כל הנאמר מעלה חשוב לזכור כי השניים יכולים להופיע יחד, שכן הקורונה יכולה להופיע בלי תסמינים כלל, כפי שמומחים מניחים כי רוב האוכלוסיה הצעירה שנדבקה אפילו לא יודעת כי נדבקה. הקפידו לחבוש מסכה שכן אין לדעת אם יש לנו בבירור או אין לנו את הנגיף. כמובן, במידה ואתם מרגישים שהאלרגיה קשה יותר מהרגיל, או במיוחד במידה ויש לכם חום, עייפות, כאבי שרירים או קוצר נשימה, חשוב שתלכו להיבדק בבדיקת הנגיף.

כמובן שחשוב לשמור על ׳מרחק חברתי׳ ונהלי ההיגיינה, זאת במיוחד אם אינך מרגיש במיטבך. במידה ואתה סובל מאלרגיה, הקפד להמשיך בטיפול השיגרתי שלך ולהיעזר ברופא שלך אם המצב מחמיר.

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE