הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח של ה-MEE הבריטי: ''70% מאוכלוסייה מכה נדבקה'', האם ראשי משפחת המלוכה הסעודית בסכנה?
האם בעיר מכה ישנם מיליון נדבקים בנגיף הקורונה? לפי דו"ח חדש של ארגון ה-MEE היושב בלונדון משפחת המלוכה מחביאה אסון בקנה מידה עצום שעלול לסכן את יציבות המשטר.

כבר בחודש פברואר בכירים בערב הסעודית החלו לצמצם את אפשרויות העלייה הרגל לעיר מכה בשל חשש מהתפשטות נגיף הקורונה בארצם.

ללא ספק החאג' (העלייה לרגל) הינו המפגש השנתי הגדול בעולם כולו, ובשנת 2018 בלבד ראתה העיר כ-2.4 מיליון מוסלמים העושים את המסע הדתי אליה.

עם זאת נראה שההגבלות על עלייה לאתר הקדוש לאסלאם לא באמת עזרו לעיר הרביעית בגודלה בממלכה עם אוכלוסייה של כ-1.7 מליון בני אדם למנוע את חדירת הנגיף לשטחה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

דו”ח חדש של מכון ה-Middle Eeast Eye טוען כי כמעט 70% מתושבי מכה סובלים מהנגיף.

עד כה רשמה סעודיה כ-21,402 מקרים וכ-157 מקרי מוות מקוביד-19. אלה המספרים הגבוהים ביותר מבין ששת המדינות החברות במועצה לשיתוף פעולה במפרץ, ועדיין כנראה מספרים אלה מהווים רק את קצה הקרחון. 

"ההתפשטות בפועל יכולה להיות גבוהה פי שלושה עד ארבעה מזו המוצהרת" צוטט גורם אנונימי בדו"ח, "רשויות הבריאות הסעודיות צופות שהשיא יהיה ביוני."

לפני חודש הממלכה הידקה את ההגבלות בערי המפתח, והטילה עוצר של 24 שעות על מכה ומדינה. מאז, על פי הדיווחים הבינלאומיים, בתי החולים במדינה "מוצפים". 

הדיווח המדאיג עולה על רקע דיווח בניו יורק טיימס שפורסם לאחרונה, בו נאמר כי כ-150 מבני משפחת המלוכה מטופלים ביחידות מובחרות בבתי חולים אזוריים.

אולם השבוע דחה הנסיך טארקי בן פייסל אל-סעוד, ראש המודיעין הסעודי לשעבר, וחבר משפחת המלוכה, את הדיווח ב-NYT, בטורו השבועי על גבי העיתון הסעודי אל-שרק אל-אוסט.

"האמת היא שרק פחות מעשרים מבני משפחת אל-סעוד נדבקו, ובית חולים מיוחד לא הוקצה עבורם. בית החולים מטפל בכל האזרחים והתושבים ", כתב הנסיך.

על רקע המתיחות עם איראן, משבר הנפט העולמי, והיחסים ההולכים ומצטננים עם נשיא ארה"ב על רקע משבר הנפט, כמו גם מגמות המודרניזציה והליברליזציה הקלות שחווה ערב הסעודית, נראה כי ראשי המשטר יבקשו להשתלט מהר ככל הניתן על הנגיף כדי שלא למצוא את עצמם מול מצב של מחאות המוניות שבראשן עלולים לעמוד אנשים הדורשים הרבה יותר מכסף, או נפט, אלא חירות פוליטית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE