הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איום אסייתי קטלני חדש: "צרעות ענק רצחניות" זוהו לראשונה בארה"ב
החרק העצום מסוכן במיוחד לאוכלוסיית דבורי הדבש והוא מסוגל להשמיד כוורות שלמות תוך מספר דקות, כפי שעשה כשהיכה קשות ביפן, בה 40 בני אדם מתים בממוצע מידי שנה מעקיצת הצרעה התוקפנית

הן באורך של למעלה משני אינץ' ועקיצתן עלולה לעיתים להיות קטלנית. "הצרעות הרצחניות", שזכו לכינוי בשל היותן מסוכנות גם לבני אדם, נתגלו לראשונה בארה"ב. 

צרעת הענק האסייתית, בשמה המדעי Vespa Mandarinia, מאיימת בעיקר על אוכלוסיית דבורי הדבש בזכות יכולתה להשתלט במהירות על כוורת שלמה ולחסלה.

מדענים אמריקאיים עדיין לא הצליחו להסביר כיצד נחיל "צרעות רצחניות" עשה דרכו לתחומי ארצות הברית, אולם מספר מקרי תקיפת כוורות זוהו לראשונה במדינת וושינגטון. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Vespa Mandarinia

כוורנים רבים כעת חוששים כי צרעות הענק האסיתיות עלולות להשמיד את אוכלוסיות הדבורים בארה"ב. בעברית מדוברת אנו נוהגים לכנותן 'דבור', אולם גם יחסית אליו הן גדולות באופן משמעותי. צבען הוא בגוונים שחורים כתומים והן בעלות כנפיים ארוכות כמו אצל השפריריות. 

"הן נראות כמו דמויות מפלצתיות מסרטי אנימציה עם פרצוף צהוב כתום ענקי", אמרה סוזן קוביי, מגדלת דבורים בוושינגטון. כאמור, עקיצתן במקרים מסויימים, יכולה להיות קטלנית, ומסוגלת לחדור חליפת מגן שלובשים הכוורנים ולכן נדרשת חליפה מיוחדת להגנה מפניהן. 

משרד החקלאות במדינת וושינגטון, אישר עד כה, ארבעה דיווחים על הופעת החרק, וציין כי מספר צרעות זוהו גם בשני מקרים במחוז קולומביה הבריטית בקנדה. 

"אם נתקלתן בצרעה, אל תנסו להשמידה בעצמכם. התרחקו במהירות מהמקום והזעיקו את הרשויות. חשוב שנדע על מקרי זיהוי החרק", מסר משרד החקלאות. 

 

צרעת ענק כפי שתועדה לפני מספר שנים ביפן לאחר שחדרה לארון בגדים 

צרעת הענק האסייתית היא בעלת תיאבון גדול וניזונה בעיקר מצרעות רגילות ודבורים. בתקיפת כוורות היא תולשת את ראש הדבורים וגם נוהגת לאכול את הגלמים. 

החרק נפוץ בעיקר במדינות המזרח כמו סין הודו וטאיוואן, כמו גם ביפן בה מתים מידי שנה כארבעים בני אדם מעקיצת צרעת הענק שהשמידה כליל את אוכלוסיית דבורי הדבש האירופאיות.

יש לציין כי הנקבה היא בעלת העוקץ והממדים העצומים. הזכר הוא קטן וחסר עוקץ.

על פי החוקרים, עקיצות רבות יכולות לגרום להלם אנפילקטי, אי-ספיקת כליות ואף לדום לב ולמוות. ה"צרעות הרצחניות", נחשבות לאגרסיביות במיוחד ועשויות לתקוף גם ללא התגרות. פעילותה נפוצה בעיקר בחודשי הקיץ עד לסתיו. 

 

 

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE