הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זעם בסן דייגו: לקוח ברשת מזון חבש מסכה גזענית ועורר מהומה
"התקרית אינה משקפת את מי שאנחנו", מסרו נציגי הרשויות בעיר סנאטי שבקליפורניה לאחר שהאירוע תועד ושותף ברשתות החברתיות. הלקוח הסורר התבקש להסיר את מגבעת העליונות הלבנה או שיסולק, ולבסוף אכן כך עשה

לקוח בסניף רשת המזון VONS, בעיר סאנטי שבמחוז סן דייגו, עורר זעם בקרב תושבים, בכירי הרשויות וגרר גינויים מהליגה נגד השמצה, בעקבות מגבעת של ארגון ה-KKK שחבש בתור מסכה בזמן ביקורו במקום. 

בתגובה למעשה, הוא נתבקש על ידי עובדי הסניף להסיר את המגבעת או לעזוב את החנות. למרות זאת, הלקוח התעלם מההנחייה, ונראה שוב בתור לקופה כשהוא עט על ראשו את מגבעת העליונות הלבנה הגזענית. 

אז נכנס לתמונה אחד המנהלים שדרש ממנו להסירה והוא אכן עשה זאת, שילם על מוצריו ועזב את המקום. 

תיעודים של הלקוח והלבוש מעורר המחלוקת, שותפו ברשתות החברתיות וכאמור, הביאו לתגובות זועמות. "סן דייגו אינו מקום לשנאה", צייצה תמי גיליאס, מנהלת אזורית בליגה נגד השמצה.

ראש עיריית סאנטי, ג'ון מינטו, גינה את המעשה בחריפות ואמר כי האיש אינו מייצג את ערכי 60 אלף תושבי המקום. 

"מאוד מטריד שדבר כזה מתרחש כיום בסניף VONS בסאנטי", כתב בפייסבוק, התושב טיאם טלז, שגם העלה תמונות המתעדות את המקרה, "פשוט דוחה". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תיעוד האירוע כפי ששותף ברשתות החברתיות

"אני רוצה להודות לכל מי שעמד ומנע מהמעשה להמשיך ולהתרחש", הוסיף ראש העיר מינטו, "סאנטי וראשיה לא יסבלו התנהגות שכזאת".

"לגזענות אין מקום בסאנטי ובכל מחוז סן דייגו. היא אינה משקפת את מי שאנחנו", מסרה בתגובה מפקחת המחוז, דיאן ג'ייקובס.

יש לציין כי העיר סאנטי נאבקה במשך שנים מול עבר של תקריות גזעניות על רקע אידיאולוגיית העליונות הלבנה, כאשר חלקן אף הגיעו למקרי אלימות. 

מדוברות רשת המזון נמסר בתגובה כי "כבוד האדם נמצא בראש סדר עדיפויות שלנו ואנו עובדים קשה על מנת שכל מי שנמצא בסניפינו יעמוד בכך, כולל לקוחותינו. זו הייתה תקרית מטרידה עבור צוות העובדים והלקוחות וכעת אנו בודקים כיצד ניתן יהיה למנוע זאת מלחזור בעתיד". 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE