הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התחזית הקשה של ממשל טראמפ: 3,000 קורבנות קורונה מדי יום כבר בחודש יוני
דו"ח שהופץ בין מחלקות ומשרדים ממשלתיים בכירים חושף תמונת מצב עגומה במיוחד שעלולה להפוך למציאות. מעבר ל-3,000 מקרי מוות מדי יום, ארה"ב עלולה להתמודד עם 200 אלף איש שיאובחנו כנשאים בכל יום. דובר הממשל ביקש להסתייג והסביר כי הדו"ח "לא מייצג את המודלים של הכוח המיוחד", אך אמש הנשיא אמר שהוא צופה שמניין הקורבנות יעלה ל-100 אלף

ארצות הברית עלולה למצוא את עצמה במצב שבו כ-3,000 תושבים מתים מדי יום בעקבות הידבקות בקורונה, כך עולה ממודלים לחיזוי התפרצות הנגיף שהוכנו ע"י הממשל הפדרלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גופות קורבנות הקורונה הוכנסו למשאיות קירור בשל העומס בבתי החולים (צילום: Getty Images)

 

חשוב לציין כי מדובר בתחזית בלבד, אך מאידך גם ראוי להזכיר כי תחזית זו פורסמה לאחר התייעצות ממושכת של משרדים ומחלקות בכירים בממשל, ביניהם המשרד לביטחון המולדת (DHS), משרד הבריאות ושירותי האנוש (HHS), המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) והסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA).

מעבר לכך שכמות הקורבנות עלולה להגיע ל-3,000 בכל יום כבר בראשית חודש יוני, הדו"ח אף מצביע על כך שארה"ב עלולה לרשום 200 אלף חולי קורונה חדשים בכל יום כבר בסוף החודש הנוכחי (לשם השוואה, ביממה האחרונה אובחנו כ-13 אלף חולי קורונה חדשים בכל ארה"ב).

תחזית קודרת זו מגיעה בדיוק באותם ימים שבהם מדינות רבות מאפשרות לבתי עסק להיפתח מחדש, ובחלק מהמדינות כבר מדברים על חזרה מלאה לשגרה.

 

מודל חיזוי מקרי המוות (צילום: מתוך הדו"ח שהופץ בין בכירי הממשל)

 

מודל חיזוי חולי הקורונה. הקו האדום מצביע על 200 אלף חולי חדשים עד סוף חודש מאי (צילום: מתוך הדו"ח שהופץ בין בכירי הממשל)

 

על אף שנראה שמדובר בדו"ח אמין, דובר הבית הלבן ביקש להבהיר כי הדו"ח לא פורסם ע"י הבית הלבן ולא הוצג בפני חברי הכוח המיוחד למאבק בקורונה: "המידע אינו מייצג את המודלים לחיזוי התפרצות הנגיף שנעשו ע"י הכוח המיוחד בהובלת סגן הנשיא פנס", אמר ג'אד דיר, סגן דובר הבית הלבן.

עוד הסביר דיר כי "ההנחיות של הנשיא בנוגע לפתיחה המחודשת של ארה"ב התקבלו באמצעות הגישה המדעית, ומומחים לבריאות הציבור ומחלות זיהומיות הסכימו עם גישה זו". חשוב להזכיר כי הכוח המיוחד בבית הלבן עושים שימוש במודלים לחיזוי שהוצגו ע"י החוקרים באוניברסיטת וושינגטון, שמוקדם יותר היום עדכנו שכמות מקרי המוות בעקבות המשבר עלולה להגיע ל-113 אלף.

על אף ההכחשה הגורפת של דיר, אמש אמר הנשיא טראמפ במהלך ראיון שהעניק לרשת "פוקס ניוז" כי מניין קורבנות הקורונה בארה"ב עלול להגיע ל-100 אלף.

כזכור, ב-10 באפריל הנשיא הצביע על נתון זה, אך אז הוא נשמע אחרת לגמרי: "חיזוי התפרצות הנגיף מצביע על 100 אלף קורבנות כמספר מינימלי של מתים, אבל אני חושב שזה יהיה נמוך מכך באופן משמעותי. קשה להאמין שאם יהיו 60 אלף מתים - אי אפשר להיות שמחים, אבל זה הרבה פחות ממה שחשבו", הוא אמר.

 

הנשיא טראמפ הזהיר אמש שיתכן ש-100 אלף איש ימותו במהלך המשבר, חודש בלבד לאחר שאמר שהנתון יהיה "נמוך מכך באופן משמעותי" (צילום: פוקס ניוז)

 

את הדו"ח המלא של המשרד לביטחון המולדת ו-FEMA ניתן לקרוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE