הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מאז שנות ה-80: חיל הים האמריקאי נשלח ל"חצר האחורית של רוסיה"
בהודעה רשמית של הצי השישי נמסר כי ארבע ספינות חיל הים, ביחד עם כלי שיט נוסף מבריטניה, ערכו תרגיל בים ברנץ - לא רחוק מהבסיס הגדול של הצי הצפוני הרוסי. במוסקבה אישרו את הדיווחים וציינו כי כלי השיט של ארה"ב עושים שימוש במערכות הגנה אקטיביות

ארבע ספינות של חיל הים האמריקאי נכנסו מוקדם יותר היום (שני) לים ברנץ שמצפון-מערב לרוסיה, וזאת כחלק מתרגיל צבאי שנערך במקום. לפי הודעת הצי השישי של ארצות הברית, מדובר בפעם הראשונה שכלי שיט של חיל הים האמריקאי מגיעים לאזור זה מאז שנות השמונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיל הים עורך תרגיל בחצר האחורית של רוסיה (צילום: הצי השישי של ארה"ב)

 

על אף שמדובר במים בינלאומיים, ים ברנץ נחשב ל"חצר האחורית" של חיל הים הרוסי. למעשה, הצי הצפוני של רוסיה פועל מבסיס האם בעיר סברומורסק שנמצאת בסמוך לים ברנץ. בחיל הים האמריקאי הודיעו למשרד ההגנה הרוסי על קיום התרגיל כבר ביום שישי, ובמוסקבה פרסמו הודעה הבוקר לפיה "הצי הצפוני עוקב אחר הפעילות הצבאית של נאט"ו בים ברנץ".

כזכור, המתחים בין ארה"ב לרוסיה הגיעו לשיאים חדשים לפני כשש שנים, אז רוסיה סיפחה את חצי האי קרים על אף ההתנגדות של הקהילה הבינלאומית.

חשוב להסביר כי רוסיה וארה"ב מנהלות "משחקי מלחמה" מסוג זה בשנים האחרונות: כך למשל, רק לפני כחודשיים דווח על כך שמטוסי ריגול רוסיים התקרבו לחופה הצפוני של אלסקה, דבר שגרם לחיל האוויר האמריקאי לשגר מטוסי קרב לעברם.

 

אל 4 הספינות של חיל הים האמריקאי הצטרפה גם ספינה של חיל הים הבריטי (צילום: הצי השישי של ארה"ב)

 

בהודעת משרד הביטחון הרוסי הבוקר אף צוין כי משחתות שנכנסו לים ברנץ מחזיקות במערכות הגנה אקטיביות - אחת הסוגיות שעליהן קיימת מחלוקת בין ארה"ב לרוסיה. במשך שנים רבות, רוסיה טוענת שמערכות מסוג זה תורמות לאי-יציבות הבינלאומיות, ועל כן המדינה דורשת שמערכות אלו יעלו לדיון בשיחות הבאות לפירוק נשק.

אל ארבע ספינות חיל הים האמריקאי הצטרף גם כלי שיט של חיל הים הבריטי, ולפי הודעת הצי השישי, "כל 5 כלי השיט ערכו את התרגיל במהלך סוף השבוע, ויצא מהאזור".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE