הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
5 מזונות שילחמו בדיכאון ויחזקו את בריאות הנפש שלכם
הביטוי ׳בריאות הגוף והנפש׳ לא סתם בצורה הזו. הגוף הוא חלק בלתי נפרד מהנפש ולהפך. מעבר לטיפול פסיכולוגי או טיפול תרופתי, מסתבר שאתה יכול להעלים את הדיכאון מחייך ולשפר את מצב רוחך ונפשך, וזאת ע״י החלפת התפריט שלך בלבד

כמה פעמים שמעתם את המשפט, ״אתה מה שאתה אוכל״, ותהיתם מה הכוונה ויותר מזה האם זה באמת נכון. אני אחסוך לכם את התהיות, ואגלה שהתשובה היא כן. אפילו ממש כן. מחקרים רבים מוכיחים כי מה שאנחנו מכניסים לגופינו משפיע באופן ישיר על התחושה הפיזית שלנו, כלומר אנרגיה, עירנות וכדומה, אך באותו מידה גם יכול להשפיע על המצב הנפשי שלנו.

מי מאלו כאן שניסו דיאטות בעבר יכולים להרהר לרגע בזכרון ולשים לב שכאשר הפחתתם פחמימות באופן דרסטי, או דווקא הפוך וצרכתם יותר מידי ג׳אנק פוד, חשתם יותר בדאון וחסרי אנרגיה. אך מנגד, כשאכלתם הרבה ירקות ופירות, דגנים וכדומה הרגשתם הרבה יותר שמחים ואנרגטים. הסיבה לכך היא שכל סוג מזון שאנחנו מכניסים לגוף משחרר כימיקלים שונים למוח, אלו המבדילים בין מצב של דיכאון לרווחת הנפש.

שני מחקרים שנעשו בשנים 2014 ו- 2017 בדקו בדיוק את זה תוך התמקדות בפן הנפשי. אומנם ישנן סיבות רבות היכולות להוביל לדיכאון, כמו טראומת עבר או לפעמים אפילו גנטיקה, אך אותם מחקרים הראו כי כאשר הנבדקים אכלו מזונות מסויימים ושינו את התפריט שלהם חלה ירידה משמעותית ברמת הדיכאון לעומת האחרים שלא עשו זאת. למעשה 32% מהמשתתפים חוו שינויים לטובה במצב הנפשי שלהם בעקבות שינוי התזונה שלהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אתם יכולים לשנות את המצב הרוח שלכם כבר מהארוחה הבאה. 

 

פירות וירקות

״אם אנשים יוכלו לצרוך בין שבע לשמונה מנות פרי וירק ביום, הגידול ברווחה הנפשית יהיה גבוה כפי שגירושין דוחף אנשים לכיוון השני״ , כך אמר ד״ר רדזו מוג׳יץ מאוניברסיטת ״וורוויק״. 

לפירות וירקות ישנה כמות מכובדת של נוגדי חמצון, הם אלו שנלחמים בחיידקים ובזיהומים בגופינו כל יום, בין אם לרווח נפשי או פיזי. אלו מטפלים בדלקות השונות בגופינו, וכך גם מסייעים להפחתת הדיכאון. 

אלו שעוזרים במיוחד הם פירות יער, מנגו, ענבים ומשמשים. חשוב לציין כי מיצי פרי הינם בעלי השפעה הפוכה, זאת מכיוון שלאחר שינוי מצב הצבירה שלהם, הסחיטה למעשה, הם מאבדים חלק מהסיבים הטבעיים שלהם ושומרים על הגלוקוזה, הסוכר הפחות בריא וכדאי שלהם. בפירות טבעיים אומנם יש סוכר טבעי שזה מעולה במובן מסוים אבל עדין חשוב לא להגזים, כיוון שכמו שזה יכול לתת בוסט של אנרגיה באותה מהירות זה גם יחלוף. 

 

כפי שעשירים בצבעים כך גם בסיבים. 

 

דגים

דגים קטנים ושומניים כמו סלמון, מקרל, סרדינים והרינג, רווים בשומן אומגה 3 אשר יכול להפחית את הדיכאון נוכח תכונותיו האנטי דלקתיות המצויות בסוג השמן הזה.

דלקת מתרחשת כאשר הגוף מזהה פולשים לא רצויים, מה שמוביל לתחושת דיכאון וחוסר אנרגיה, אך יחד עם האומגה 3 יש לגוף הרבה יותר אמצעים אנטי. דלקתיים כדי להילחם בזה ולמנוע מהדיכאון בכלל להגיע אליכם. לאחרונה נערכים מחקרים רבים המראים קשר אדוק בין אכילת דגים וירידה משמעותית בדיכאון.

 

עשירים באומגה 3.

 

תרנגולי הודו ועופות

תרנגול ההודו והעופות ידועים כעשירים בחומצת אמינו, היוצרת את ההורמונים סרוטונין ומלטונין. הסרוטונין משפיע על הרמה הקוגנטיבית ומצב הרוח, בעוד שהמלטונין מסייע במחזור השינה של הגוף. הגוף שלנו לא יכול לייצר זאת לבד לכן זקוק לנו שנספק לו את זה כחלק מהתפריט שלנו. 

מחקרים רבים נעשו בנושא ונמצא כי אנשים אשר צרכו יותר חומצת אמינו בתזונה שלהם חוו הרבה פחות חרדה ודיכאון, ויותר אף הראו שיפור מרשים בהתנהגות החברתית שלהם, שכן הסרוטונין עוזר למצב הרוח.

 

חומצת אמינו טבעית לגוף. 

 

אגוזים

אגוזים הם מקור שומן בריא מצויין לגוף. למעשה משפחת האגוזים ידועה כעשירה בשומן אומגה 3, כן כן ממש כמו הדגים. קשיו, אגוז ברזילאי, אגוזי לוז כול אלו יכולים לתת בוסט רציני לגוף בסיבים אנטי דלקתיים ולהילחם בדלקות הגוף ובדיכאון. 

במשפחת האגוזים יש אחד מיוחד לו תכונות אף נעלות יותר. אגוז מלך הוא כשמו כן הוא, מלך הקטגוריה. הוא בעל הריכוז הגבוה ביותר מהשאר באומגה 3, ובנוסף, הטבעוניים שבינינו בוודאי ידעו, הוא מקור נהדר לחלבון ותומך בבריאות הכללית של המוח.

 

כל כך הרבה יתרונות בנשנוש הכי כיפי. 

 

קקאו

אחרון חביב אך מתוק במיוחד. אתם מכירים את אלו שמתרצים ששוקולד זה בריא כדי שיוכלו לאכול יותר? אז זהו, שהם צודקים. קקאו טבעי או שוקולד מריר יכולים לתרום רבות לגופינו. אגב, שוקולד חלב מעובד פחות מומלץ. 

הקקאו עשיר בנוגדי חמצון, חומצות שומן חיוניות, ותרכובות כמו פרוציאנידין, שיכולים להילחם בדלקות בגוף ואף להפחית את כמות הדלקות שבכלל נחווה בגופינו. מרכיב נוסף שיועיל מאוד לבריאות הנפש שלכם, זה ה- PEA, המילים אחרות פנתילאמין. תרכובת טבעית שמשחררת אנדורפינים ושאר נירוכימיקלים המשפרים פלאים את מצב הרוח במוח. כבר שכנעתי אתכם לאכול שוקולד בכיף בלי ייסורים?

כפי שאתם רואים יש לקקאו יתרונות רבים, אז תרשו לי לפנק אתכם ועוד אחד אחרון. הקקאו מכיל חומצה ולפרואית, אשר לרוב משתמשים בה לטיפולים קליניים בגלל ההשפעה החזרה שלה, ומגנזיום, שני חומרים המפחיתים מתח בצורה משמעותית.

 

מסתבר שלמען הבריאות אתם צריכים להמשיך לאכול שוקולד. בטוחה שלא תסבלו. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE