הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טיוח במעבדת הווירוסים בווהאן: תיעודים מקוממים של מדענים ללא ציוד מגן נמחקו, ושוב דלפו מחדש
הדיילי מייל שוב חושף את אוזלת היד של המדענים הסינים שתפעלו ציוד רגיש ויצאו לצוד עטלפים נגועים בלא הגנה נאותה. כמו כן חומרים רגישים נמחקו מאתר המעבדה לאחר ביקור של דיפלומט אמריקני בכיר

תמונות המתעדות סטנדרט בטיחותי נמוך במעבדת ווהאן ,הנמצאת במרכז החשדות הבינלאומיים כמקור התפרצות נגיף הקורונה, נמחקו בצורה שיטתית מאתר האינטרנט של המעבדה.

בחודש שעבר, מכון הווירולוגיה בווהאן הסיר תמונות של מדענים חשופי ידיים וראש המתעסקים בחומרים רגישים, במקביל למחיקת כל זכר לביקור דיפלומטים אמריקנים במקום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתמונה נראים המדענים בווהאן שבזו לחלוטין לכללי הבטיחות המקובלים (צילום: דיילי מייל)

 נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הכריז ביום חמישי האחרון, כי הוא ראה מודיעין שנתן לו "מידה רבה של בטחון" שמקור המשבר הגלובלי הוא במכון הווירולוגיה - חודש ימים לאחר שהדיילי מייל חשף מידע מסווג המעלה את האפשרות של דליפה מהמכון הידוע לשמצה.

רה"מ בריטניה, בוריס ג'ונסון, לא חלק על הערות נשיא ארה"ב והגיב כי "סדרה של שאלות עולות שיש לתת להן מענה אודות מקורו התפרצותו של הנגיף".

בתוך כך, נראה כי בווהאן עושים הכל להסתיר את ההיסטוריה הבעייתית של טיפול סניטרי לקוי בנגיפים בשטחי המכון.

בין החומרים שנחתכו ישנו עמוד מאתר המכון שכלל תיעודי חוקרים נכנסים למערות לקחת דגימות מעטלפים נשאי נגיפי קורונה - בעוד שהם לבושים בציוד מגן מינימליסטי.

 

המדענים אוספים דגימות בטבע בלא ציוד מגן (דיילי מייל)

המכון גם הסיר התייחסות לביקורו של ריק סוויצר, מומחה טכנולוגי משגרירות ארה"ב בבייג'ינג שבא לסקור את נהלי הבטיחות במקום, ושלאחר ביקורו נשלחו מברקים מהשגרירות למחלקת המדינה המזהירים אודות הסיכונים הכרוכים בניסויי עטלפים בווהאן.

באחד המברקים כתב סוויצר: "במהלך שיחות עם המדענים במכון הווירולוגיה בווהאן, הם (הדיפלומטים) שמו לב למחסור רציני בטכנאים ומדענים בעלי הכשרה נאותה, הדרושה להפעלה בטוחה של מעבדה העוסקת במחלות מדבקות".

בחודש שעבר, פרסם הדיילי מייל תמונות מטרידות מתוככי המכון, המראות דלת בעלת איטום פגום באחד מחדרי הקירור שבו אוחסנו 1,500 זני נגיפים.

כשהנשיא טראמפ נשאל ביום חמישי שעבר האם ייתכן בסבירות גבוהה כי מקור הנגיף במעבדה בווהאן, הוא השיב בחיוב. כשנלחץ על ידי התקשורת להסביר מה אופי הראיות שראה, השיב "איני יכול למסור זאת, אסור לי".

ממשרד ראש המודיעין הלאומי האמריקאי, המייצג את כלל קהילת המודיעין נמסר: "קהילת המודיעין תמשיך לבחון ביסודיות כל מידע ומודיעין על מנת לקבוע האם ההתפרצות החלה ממגע עם חיות נגועות או האם הייתה זו טעות במעבדה בווהאן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE