הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
900 "מלשיני סגר" פוחדים מנקמה אחרי ששמותיהם וכתובותיהם פורסמו ברשת
בדומה למנגנוני ההלשנה של מס הכנסה ורשויות ההגירה, כעת מתפשטת מגמה של הלשנה בגין הפרת הנחיות הסגר על ידי עסקים קטנים בעיקר, אלא שהפעם הושגו בצורה חוקית פרטי המדווחים ופורסמו בקבוצת פייסבוק

ברחבי ארה"ב רבים ממפרי הסגר נתפסו בזכות הלשנות מצד זרים, אך דווקא במקרים לא מעטים, דווח כי הן גם נעשו על ידי אנשים שהם הכירו. 

אתר ספלינטר ניוז פרסם בעבר תחקיר אודות "מלשיני הגירה" -המדווחים על הפרת כללי ההגירה לסוכני ICE או לרשויות ההגירה האחרות. בספלינטר מצאו דפוס מפתיע של אנשים המנסים לגרום לגירוש בני משפחותיהם - לרוב מחותניהם עמם הם מצויים בסכסוך אישי כלשהו.

כעת, מדווח עיתון האינדיפנדט, שפרטיהם האישיים של מאות תושבי מיזורי נחפשו אחרי שפורסם מסמך המתעד את דיווחיהם על מפרי הסגר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תיעוד מספר הודעות כפי שפורסם באתר הדיילי מייל

כמה מהם - המבקשים להישאר אנונימיים למרות ששמותיהם נחשפו בקבוצת פייסבוק פומבית כמלשיני הסגר - אמרו לעיתון האינדיפנדט כי הם מודאגים ביותר שמא יבואו עימם חשבון עקב ה"הלשנה" במחוז סנט לואיס. האנשים עליהם דיווחו הם לרוב בעלי עסקים קטנים שדווח כי הפרו את ההסגר - כלומר (ברוב המקרים) אנשים שפשוט ניסו לשרוד - ומי שדיווחו עליהם היו לא אחת לקוחותיהם, מתחריהם או זר אקראי.

השמות והכתובות של 900 ה"מלשינים" יצאו לאור באופן חוקי לחלוטין - דרך בקשה מכוח חוק חופש המידע (תיעוד לשיתוף הפעולה עם הרשויות תמיד יהיה קיים מסיבות חוקתיות) והשמות נאספו ופורסמו בקבוצת פייסבוק עם מטרה מוצהרת לעשות למדווחים שיימינג.

 

פטרישיה, אחת המדווחות בשיחה עם כתבת הדיילי מייל 

"אני לא מודאגת רק מהנגיף, אלא גם מאנשים שיופיעו מול ביתי, או במקום עבודתי ושאפוטר מכוון שעשיתי מה שנכון לעשות", אמרה אישה בשם פטרישיה, שזוהתה כאחת מאותם מדווחים. "בפעם הבאה שאתקל בנסיבות דומות, לא ארגיש בטוחה מספיק להתקשר לרשויות. אנו חיים בחברה בה לא תמיד מתגמלים את העשייה הנכונה". 

כתוצאה מהתלונות, קיבלו 29 בעלי עסקים זימון לבית המשפט באפריל. כמה מדווחים סיפרו כי עשו זאת מכוון שמעסיקם התעלל בהם ובעובדים האחרים. 

דאג מור, בעל תפקיד בכיר במחוז סנט לואיס אמר ששמות ופרטי המדווחים לא יכלו להיות מצונזרים בצורה חוקית, והוסיף כי "מניעת פרסום המידע נוגד את מה שהעיתונאים דוחפים אותנו להיות - שקופים ככל האפשר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE