הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סימן לבאות? כמויות חולי הקורונה בטקסס הן הגבוהות ביותר מאז החזרה לשגרה
בתחילת החודש הורה המושל אבוט על פתיחה מחדש של העסקים תחת הגבלות שמירה על נהלי הזהירות, אולם עד כה אובחנו מידי יום מעל אלף תושבים במספרים שלא נראו מאז תחילת ההתפרצות, במה שעלול להוות מכשול בהקלות הבאות שיועדו לעוד כשבועיים

מדינת טקסס רושמת נתוני הידבקות בנגיף הקורונה, מהגבוהים שהיו בשטחה מאז תחילת ההתפרצות, במגמה מדאיגה, בעיקר לאור העובדה שרק לפני יומיים הוחלט במדינה על חזרה לשגרה תחת הגבלות נהלי הזהירות. 

ביומו הראשון של חודש מאי, נתגלו 1,142 נדבקים חדשים, במה שהוגדר ככמות השלישית בגודלה מאז תחילת ההתפרצות בטקסס. ב-2 במאי, אובחנו 1,293 חולים נוספים, הכמות השנייה הגבוהה ביותר במדינה, ויממה לאחר מכן נרשמה הכמות הרביעית הגבוהה ביותר מאז תחילת חודש מרץ עם 1,026 מקרי הידבקות חדשים.

היום לפני החזרה לשגרה, היה גם הקטלני ביותר, כשבמהלכו הלכו לעולמם 50 תושבים. עד כה אובחנו בטקסס 32,332 חולי קורונה, מתוכם 884 קורבנות. לפחות 16 אלף תושבים כבר הבריאו מהנגיף, אך 1,533 מאושפזים בשלב זה בבתי החולים במדינה. 

מרבית מקרי ההידבקות נרשמו במחוזות האריס (6,838 מקרים), דאלאס (4,133), טראנט (2,584), טראוויס (1,756), בקסר (1,613), ופורט בנד (1,183). בשאר המחוזות במדינה אובחנו פחות מאלף חולי קורונה.

מטבע הדברים, מחוזות האריס ודאלאס מובילים גם את דירוג מקרי המוות עם 244 קורבנות בסה"כ בשניהם יחד. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות פתיחת העסקים, נראה שלקוחות עדיין לא נהרו בהמוניהם למרכזי הקניות בטקסס, שהיו די ריקים באופן יחסי. צילום: רויטרס 

חשוב להדגיש כי מוקדם לקבוע שישנו קשר בין החזרה המדורגת לשגרה לבין כמות החולים מכוון שתוצאות הבדיקה אורכות לעיתים מספר ימים ואותו הדבר לגבי פיתוח תסמיני המחלה. הנתונים הנוכחיים רלוונטים יותר לגבי מגמה עתידית של הקלות נוספות. 

בתחילת החודש, הורה מושל טקסס, גרג אבוט, על פתיחה מחדש של העסקים, תוך הנחיית שמירה על כללי הזהירות והריחוק החברתי. במסגרת ההקלות, חזרו לפעילות כל החנויות, המסעדות, אולמות הקולנוע, מרכזי הקניות, המוזיאונים והספריות.

כל עסק שנפתח, חוייב בהגבלה על כמות הלקוחות במקום. גם התפילה בבתי הדת, ובתוכם הכנסיות, הותרה תוך המלצה כי בני 65 ומעלה וכאלו הנמצאים בקבוצת סיכון, ימנעו מלהגיע ויתפללו מהבית או שיוספק להם אזור סטרילי עבור כך. 

במקביל, הכריז המושל אבוט על הגדלת כמות בדיקות הקורונה ל-15 עד 20 אלף ביום, כאשר היעד אליו הוא בקרוב מכוון, נע סביב ה-30 אלף מידי יום. 

עד נבדקו ברחבי טקסס, המדינה השנייה בכמות האוכלוסיה בארה"ב אחרי קליפורניה, מעל 407 אלף בני אדם, המהווים 1.4 אחוז מתוך 28.9 מיליון תושבים.

השלב הבא בהקלות בפתיחת העסקים בטקסס אמור לצאת לדרך ב-18 במאי, אולם המושל הבהיר כי הדבר מותנה בעוצמת ההתפרצות עד אז. 

 

בעוד כשבועיים יקבל החלטה לגבי הקלות נוספות. מושל טקסס, גרג אבוט. צילום: AP

תקופת טרום החזרה לפעילות לוותה בלחץ של קבוצות בציבור, כאשר כמו בדרום קליפורניה, גם באזורים מסויימים בטקסס, דוגמת העיר פריסקו, התקיימו מחאות כנגד מדיניות הבידוד הביתי, במהלכן דרשו המפגינים לחזור לשגרה. יש לציין שהם עשו זאת תוך שהם בעצמם אינם מקפידים על ריחוק חברתי ואמצעי הגנה.

בחודש שעבר אף הוגשה תביעה נגד מושל טקסס, על ידי כמרים ופעילים נוספים, בטענה שמדיניות הבידוד הביתי מפרה את זכויות המעוגנות בחוקה. מגפת הקורונה גבתה עד כה כ-70 אלף קורבנות ברחבי ארה"ב ונדבקו בה למעלה מ-1.2 מיליון תושבים. 

לצד מגמת שיפור עקומת החולים והמתים במדינות מסויימות, מודלים לחיזוי התפרצות הנגיף שהוכנו ע"י הממשל הפדרלי העלו כי כמות הקורבנות בארה"ב עלולה להגיע ל-3,000 בכל יום כבר בראשית חודש יוני.

הדו"ח אף מצביע על כך שארה"ב עלולה לרשום 200 אלף חולי קורונה חדשים בכל יום כבר בסוף החודש הנוכחי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE