הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
5 דרכים לגרום לילדים שלכם לאכול בריא
אין ספק שאחד האתגרים הגדולים ביותר עבור הורים הוא לגרום לילדים שלהם לצרוך מזון בריא. הילדים הרי תמיד יעדיפו את החטיפים והשוקולדים, וכמובן אל נשכח את הג׳אנק פוד. ריכזתי עבורכם כמה טיפים ממומחים בתחום שיכולים לעזור לשנות את המצב

הורים מתמודדים עם אתגרים רבים בגידול הילדים בימינו. בימים אלו שכולם נמצאים בבית כל הזמן יש כמה פעילויות שהפכו למרכזיות יותר במהלך היומיום בבית, כמובן שאני מתכוונת בעיקר לאוכל. מארוחת הבוקר ועד לשעת השינה נוספו עוד כל כך הרבה נישנושי ביניים, מעבר כמובן לשלושת. הארוחות העיקריות, ארוחת הבוקר צהריים וערב. 

לנסות לשכנע את הילד לאכול מאכל בריא לפעמים מרגיש כמו מלחמה בלי סוף. בלי סוף טוב בכל אופן. אבל זה ממש לא צריך להרגיש ככה. מומחים ממליצים לא לנסות לשכנע, לשחד או לאיים על הילדים כדי שיאכלו אוכל בריא, כי זה פשוט לא יעזור לטווח הארוך. 

מה שכן, יש הרבה מאוד שיטות שאפשר ליישם שיעזרו להנחיל בילדים הרגלי אכילה בריאים יותר, כאלה שישארו איתם לאורך השנים. אז למרות הזמן הרב המוקדש לאכילה בימים אלה, קחו את ההזדמנות הזו כדי לשנות הרגלים בבית ולשלוט על התפריט של ילדכם טוב יותר. האמת זו יכולה להיות הזדמנות לא רעה גם עבורכם. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כן, אתם יכולים לגרום לתמונה הזו להתקיים בביתכם.

 

דוגמה אישית

צר לי לבאס את אלו מכם המעדיפים בעצמם את האוכל הפחות בריא איך שאומרים, אך כמו בכל דבר בחיים, דוגמה אישית היא הדרך הטובה ביותר ללמד משהו חדש.  הילדים שלכם צופים בכם כל היום, כל הזמן, בוחנים איך אתם מתנהגים ופשוט מחקים אתכם. אז למה לא להשתמש בזה למטרות טובות. סגלו אורח חיים בריא בבית, כזה שגם אתם חלק ממנו.

 

תיהיו יצירתיים

לגבי הטיפ הזה, השמיים הם הגבול, באמת! תנסו לחשוב מה הילדים שלכם כבר אוכלים שקרוב למשהו בריא. למשל, האם הם אוכלים סלט עם מלפפונים ועגבניות בלבד, שלבו בו בהדרגתיות ירקות נוספים. ערב אחד גזר, בשני פטריות, וכן הלאה. 

עוד דוגמא יכולה להיות אם הילדים שלכם מאוד אוהבים שייקים, אפילו אם זה שייק פירות מתוק במיוחד. נסו להוסיף בכל פעם ירק אחר, קייל, תרד וכן הלאה. בשלב מסויים, למרות שכנראה וירגיש את השינוי בטעם, הם יתרגלו, ויותר מזה יתחילו לפתח אנינות טעם לירקות. שזה מדהים בפני עצמו.

עצה נוספת, נסו להציג את האוכל בצורה כיפית. למשל, ארגנו ארוחת ערב סגולה, שכל אנשי הבית יגיעו בסגול ואולי אפילו איזה קישוט סגלגל. הכינו ארוחה מלאה במאכלים סגולים, כמו כרובית סגולה, תפוחי אדמה סגולים, חצילים ואפילו אפשר קינוח, ענבים. זה לגמרי יכניס כיף לעניין וישכיח מהילד את האישו מהאוכל.

 

תחשבו מחוץ לקופסה. תחשבו רבגוני.

 

אם אין אז אין 

בייחוד בימים אלה שאנחנו לא ממש יוצאים מהבית, ובטח שלא יכולים ללכת למסעדה או משהו כזה, אין פיתויים רבים מידי שצריך להתגבר עליהם. כל מה שהילדים יאכלו יהיה ממה שיש בבית. אם לא תהיה מגירה מפוצצת בממתקים וחטיפים, אז הם פשוט יצטרכו להתרגל בלי. אפשר לפנק אתכם מידי פעם כמובן, אבל הבנתם את הקטע, נכון?

טיפ נוסף, אתם יכולים לקחת כמה ירקות או פירות, לחתוך אותם ולשים בצלחת מסודרים יפה בצורה שמושכת את העין ולשים על השולחן. כשזה כבר חתוך, נגיש ומזמין מהר מאוד תראו את הילדים מתגנבים וחוטפים איזה חתיכה של מלפפון או גזר. יותר מזה, נסו לשתף אותם בהכנת צלחת הירקות, כשהם לוקחים חלק הם פחות נרתעים מהתפרצות הבריאות בצלחת אלא אפילו מתחשק להם לאכול ממה שהכינו. דרך מעולה להשריש הרגל בריא לילדים, וגם לנו.

 

שלבו את הילדים בהכנת האוכל גדי שירגישו חלק מהעניין.

 

אל תחליטו עבורם

הרבה הורים נוטים לשכוח שהחיך של ילדהם שונה שלהם. כלומר, אם אני לא אוהב ברוקולי בטח שגם הוא לא יאהב. לא נכון. זאת אומרת לא בטוח ולגמרי שווה לבדוק את זה. אל תחליטו מראש מה הם יאהבו ומה לא. תעשו ניסוי וטעייה איתם, זה יכול להיות מהנה ואולי אפילו תגלו שהם אוהבים דברים בריאים יותר ממה שאתם בדרך מעדיפים.

 

כל צבעי הקשת

בטח שמעתם בעבר כמה זה חשוב לאכול ארוחות עם כמה שיותר צבעים. זה אכן מאוד בריא, כך אתם משיגים מגוון של סיבים תזונתיים ויתרונות בריאותיים בארוחה אחת. יש כאלה שכבר ניסו להשריש זאת בילדהם, והיום הילדים יודעים שאם הם רואים למשל רק בז׳ בצלחת כנראה שזו אינה ארוחה בריאה במיוחד., ואפילו מבקשים להוסיף ירקות לארוחה. כן, זה באמת קורה!

בנוסף, צבעים זה פשוט כיף בעיניים. לכל אחד לא רק לילדים. הצבעוניות מאוד מזמינה וקורצת מה שלגמרי יכול לגרום לילדים לסקרנות ועניין ובסופו של דבר להתאהב בירקות ופירות.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE