הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המהלומה הכלכלית נחשפת: 1 מכל 5 עובדים בארה"ב מובטל בעקבות המשבר
נתוני משרד העבודה מצביעים על יותר מ-3 מיליון בקשות ראשונות נוספות לקבלת דמי אבטלה שהוגשו בשבוע שעבר, ובכך סך המובטלים עלה ל-33.5 מיליון. מדובר ב-20% מכוח העבודה האמריקאי ערב המגפה. ולמרות זאת, יש גם בשורה חיוביות בדו"ח

קרוב ל-3.2 מיליון אמריקאים הגישו בשבוע שעבר בקשה ראשונה לקבלת דמי אבטלה, וזאת על רקע משבר הקורונה שממשיך לגבות מחיר אנושי וכלכלי, כך עולה מנתוני משרד העבודה שפורסמו מוקדם יותר היום (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כעת, ישנם כ-33.5 מיליון בני אדם שהגישו תביעה לדמי אבטלה בשבעת השבועות האחרונים. מעבר לכך שמדובר ב-10% מכלל תושבי ארה"ב, מנתוני משרד העבודה עולה כי גם מדובר ב-20% מכוח העבודה האמריקאי בחודש פברואר האחרון - אז שיעור האבטלה עמד על 3.5% בלבד, שפל של 50 שנה.

ולמרות הכל, יש גם בשורות חיוביות: אומנם מדובר בכמויות אדירות של מובטלים טריים, אך בחמשת השבועות האחרונים נרשמה מגמה חיובית שבה פחות ופחות בקשות ראשונות הוגשו. למעשה, השיא הגיע בשבוע שהסתיים ב-28 במרץ, אז הוגשו 6.9 מיליון בקשות.

יתרה מכך, רק בשש מדינות (אלסקה, קונטקיקט, מיין, מרילנד, ניו ג'רזי וניו מקסיקו) הוגשו יותר בקשות בשבוע שעבר (זה שהסתיים ב-2 במאי) לעומת השבוע שקדם לו (זה שהסתיים ב-25 באפריל). 

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

עוד עולה מדו"ח משרד העבודה כי 22.7 מיליון אמריקאים זוכים לקבל דמי אבטלה. ראוי לציין כי נתון זה נמוך מסך הבקשות שהוגשו ממספר סיבות, החל מכך שחלק מהעובדים שבו לבתי העסק וכלה בכך שלא כל בקשה שמוגשת זוכה לאישור של הרשויות. בנוסף, חשוב לציין כי נתון זה אינו מתייחס לשבוע האחרון (שהסתיים ב-2 במאי).

גם כאשר המשבר יחלוף וכמות הבקשות לקבלת דמי אבטלה תשוב לרמתה הרגילה (או לכל הפחות, תתקרב לרמה זו), השאלה תהיה האם תהיה יציבות תעסוקתית.

קחו למשל את תעשיית התעופה - אחד הענפים שספג את המהלומה הכלכלית הגדולה ביותר במהלך המגפה. יונייטד איירליינס, שזכתה לקבל מיליארדי דולרים במסגרת חקיקות החירום, כבר הודיעה שתיאלץ לפטר בין 10% ל-20% מכוח העבודה שלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE