הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדריך המלא: איך לשווק את העסק שלך באינסטגרם!
נראה כי העולם כולו עבר אדפטציה לגרסה דיגיטלית. למרות שעדיין לא ברור מתי נוכל לצאת מהבתים ולחזור לעסקים שלנו נראה כי בכל מקרה השיווק המסורתי כבר לא מספיק. זאת ועוד שלא ניתן להתעלם יותר מהפוטנציאל האדיר החבוי בשיווק הדיגיטל

משבר הנגיף העולמי שינה את פני העולם ברמה כזו שכרגע לא ניתן לראות מתי ואיך נחזור לשגרה כמו הכרנו עד היום. תוכנית טלוויזיה, טקסים, אירועים ואפילו השירותים במוסדות הממשלתיים, הכול עבר ועדין מסתגל למרחב הוירטואלי. אז נכון שעד היום לא היית צריך להשתמש בשיווק אונליין ויכולת להסתפק בשיווק המסורתי, כמו פרסומים בעיתון, שלטי חוצות וכדומה, אך כיום זה מתבקש. יותר מזה, זו אולי הדרך הטובה ביותר להגיע לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך.

תחשבו על זה ככה, בגלל שכל העולם נמצא בבתים היום, בין אם עדין יש הסגר במקום מגוריהם או פשוט עדין חוששים להתסתובב הרבה בחוץ, כולם נמצאים בפלאפונים וגולשים באינטרנט כל היום!

בימים כתיקונם כמיליארד אנשים משתמשים באינטסגרם מידי יום (!). כיום המספר הזה רק עולה מיום ליום. תחשבו כמה לקוחות פוטנציאליים מסתובבים במגרש הזה שאתם כרגע מפספסים. אז גם אם יש לכם זיקה קלה לתחום או שאין לכם כל שמץ של מושג איך להשתמש בפלטפורמה הזאת, בטח שלא לטובת העסק שלכם, ריכזתי עבורכם כמה טיפים וכלים מצויינים כדי להתחיל ולהביא לכם חשיפה לעסק וכמובן את הלקוחות עד אליכם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אתם גם ככה כל היום באינסטגרם, למה לא לנצל אותו לטובתכם!

 

תיוגים, אשטגים ושאר ירקות

רבים מכם בוודאי יודעים דבר או שניים לגבי תיוגים ואשטגים, אך נראה כי רבים מכם לא מבינים את רמת הפוטנציאל בדבר כי לא כולכם משתמשים במקסימום שהכלי הזה יכול לתת.

אני מניחה שכאשר אתם מעלים תמונות לאינסטגרם בעמוד העסק, שאגב חשוב שיהיו באיכות טובה ומושכת את העין מה שאני ארחיב בסעיף הבא, אתם מוסיפים אשטג אחד או שניים שמתחשק לכם וזהו. אז זהו שזה ממש לא מספיק ויותר מזה, הפסדתם פה עוד 28 אופציות להביא עוד נתח מהותי של לקוחות. 

מגבלת האשטגים עומדת כיום על כ-30 לכל פוסט. כלומר נגיד ואתם עסק שמוכר תכשיטים, אתם יכולים לשים בכיתוב התמונה 30 אשטגים שונים, כלומר אלו יהיו 30 איזכורים של התמונה שלכם בפלטפורמה שיחשפו את התוכן שלכם להרבה יותר עוקבים ולקוחות פוטנציאליים. 

כמובן שחשוב לעשות שימוש באשטגים רלוונטים (!), כלומר אם בתכשיטים עסקינן אין צורך לעשות אשטג של ים או חיות רק כי נראה לכם שזה אשטג פופולרי, חשוב להישאר בתחום המדובר כדי לשדר למשתמשים כי אתם הגיוניים ולג׳יט לגמרי.

לגבי תיוגים, פה השמיים הם הגבול. כלומר בוודאי שיש מגבלה של עד כמה מותר להשתמש בכל פוסט אך יש מגוון רחב כל כך של תיוגים שיכולים לעשות את העבודה בשבילכם. תייגו עסקים מקבילים לכם או עמודים פופולרים הקשורים לתחום שלכם, ואז מה שקורה זה שאתם תופיעו בעמוד שלהם באיזור הפוסטים המתוייגים שלהם. כך חשפתם את עצמכם עוד קהל המתעניין באותו תחום שלכם. העוקבים שלהם הם גם פוטנציאליים עבורכם.

בנוסף תייגו את הלוקיישן של העסק שלכם. כלומר אם העסק שלכם הוא בעיר לוס אנג׳לס לצורך העניין, בנוסף לאשטג דומה שאתם יכולים להוסיף, תייגו את הלוקיישן (יש אופציה מיוחדת לכך), כך כל מי שיחפש את העיר לוס אנג׳לס יוכל להיחשף אל העסק שלכם.

לגבי כל המצויין למעלה, מעבר לשימוש בכך בפוסטים אתם יכולים לעשות את אותו השימוש גם בסטורי שלכם! הסטורי תופס תאוצה בשנים האחרונות ורבים צורכים את רוב התוכן בפלטפורמה בעיקר משם.

 

תשתמשו באשטגים בחוכמה, אבל העיקר שתשתמשו!

 

איכות התוכן הויזואלי

כשמשתמש חדש מגיע לעמוד שלכם חשוב שתעשו עליו רושם טוב. כמו בכל דבר אחר, הרושם הראשוני אומר הרבה, כך שנראות העמוד חשובה לא פחות מחשיפתו. תחשבו על עצמכם, כשאתם מוצאים עמוד חדש באינסטגרם, אם התוכן שבו מושך את העין שלכם ומעניין אותכם אתם תישארו ואפילו תעקבו. 

כך למעשה אתם גורמים למשתמשים להפוך ללקוחות שלכם עוד לפני שהם הבינו את זה בכלל. החשיפה לתכנים שלכם, לשירותיים והמוצרים שלכם, באופן רציף תגרום להם בסופו של דבר לצרוך את השירותים שלכם, במידה ולא עשו זאת עוד מההתחלה.

אם כך, איכות התמונות חשובה במיוחד, כדי למתג את העסק שלכם כאמין ואיכותי. חשוב שתשתמשו בתמונות ברורות, עם צבעים חדים ונעימים לעין. כמו כן כמובן שיש לשים לב לסדר בעמוד. כלומר האופן בו הפוסטים עומדים יחד בדף שלכם ויוצרים למעשה את כרטיס הביקור הראשוני שלכם.

במידה והינם מתקשים ליצור עמוד מושך לעין ולעצב את העמוד בצורה נכונה ויעילה, אתם יכולים לפנות לחברות סושיאל מדיה או אנשי תוכן שיודעים בדיוק איך לעשות את זה בשבילכם. אם החיבור הוא טוב ויש הבנה הדדית בינכם לעסק או האדם הפרטי שבידיו אתם מפקידים את העמוד שלכם, הוא יכול ליצור עולם שלם ומדוייק בעמוד האינסטגרם שלכם כדי למקסם את חשיפתכם.

 

איכות התוכן תצביעה על איכות השירות והעסק

 

התוכן הטקסטואלי: מסר ברור ואותנטי

אם יש משהו שאינסטגרם עצמה מתגאה בו בשנים האחרונות זה ההחלטה שמה שחשוב להם ביותר זה האותנטיות. בוודאי שמעתם לא מעט על האלגוריתם הנורא הזה של אינסטגרם, שלפיו נקבעת רמת החשיפה שלך בפלטפורמה. אז נכון יש הרבה פרמטרים שמשעפיעים על העניין אך אחד הדברים החשובים להם ביותר, זה האותנטיות, הנגישות והמסר שאותכם עמודים משדרים. 

מעבר לעובדה שזה פרט חשוב מאוד למערכת אינסטגרם עצמה, גם עבור המשתמשים זהו אחד הקריטריונים החשובים ביותר.

אני אישית בכל שאלה או תהייה שיש לי אוהבת לנסות ולשים את עצמי בצד השני. זה נותן פרספקטיבה מדוייקת יותר לפתרון הבעיה או המשימה. אני יודעת שכשאני נחשפת לעמוד חדש באינסטגרם אני רוצה להרגיש שאני מאמינה לבן אדם או עסק שמדבר אלי בשפה הדיגיטלית הייחודית שלו. 

זהו משהו שאי אפשר להסביר, אבל תודו שאתם יכולים להצביע מתי מישהו נראה לכם אמין או לא. באותה מידה גם פה. אם העסק שלכם הוא בעצם אתם עצמכם, כמו מאמני כושר או קואצ‘רים למינהם וכדומה, הייתי ממליצה לכם לחשוף קצת מעצמכם. כלומר, לשתף איזה סיפור אישי על איך או למה החלטתם להתחיל את העסק. משהו שיגרום לזה שבצד השני להרגיש קרוב יותר אליכם. כשמישהו מרגיש קרוב אלייך יותר או מאמין בך יהיה לו קל יותר לשכור את שירותיך כי הוא כבר סומך אלייך במובן מסוים.

אגב באותה מידה גם עסקים יכולים לעשות זאת. בין אם זה בסיפורים על העסק או שיתוף חוויות של לקוחות קיימים או קודמים ועוד.

דבר נוסף, חשוב שתשמרו על מסר כללי אחיד וברור. כלומר, בין אם השתמשתם בסיפורים, שיתופים של אחרים או בכלל חשוב שהתוכן בכללותו יהיה לו מסר אחיד. שכאשר מישהו יפגוש במותג שלכם או ירצה לספר לחבר עליכם יהיה לו משהו ברור וישיר שעולה לו לראש. למשל אם מדובר בחברה שמייצרת קרמים מסויימים, אז כאשר אזכר בה ישר יעלה לי לראש ״הם חברה ממש טובה של קרמים איכותיים ואורגנים, אפילו המנכלית שלהם משתמשת בקרמים! וזה נראה מדהים״. הבנתם? ראיתם לאן אני הולכת עם זה? יופי! הלאה לסעיף האחרון.

 

פוקוס זה שם המשחק.

 

קריאה לפעולה

מי שעסק במכירות בעבר או גם בהווה יודע שלפעמים פשוט צריך לגרום לדברים לקרות, ואני אסביר. אני לא מתכוונת למכירה אגרסיבית או משהו כזה אבל כן להוביל את הלקוח לפעולה. 

רבים חוששים לצאת אגרסיביים מידי בעסק של עצמם, או לחוצים כאלה כי הם חושבים שזה ירתיע את הלקוחות. אל חשש. קודם כל באינסטגרם יש לכם כמות אדירה של לקוחות פוטנציאליים, זוכרים יותר ממיליארד ביום, כך שגם אם כמה ילחצו לא נורא יש אחרים. דבר שני, אני לא אומרת לכם להיות גסי רוח או בוטים, פשוט לא להתבייש.

אם אתם מעלים פוסט של המוצר שלכם, או מבצע כלשהו, הוסיפו בכיתוב משהו כמו ״השאירו פרטים ונחזור אליכם״, ״קחו החלטה היום ותשנו את החיים שלכם״, ״תגידו לנו מה אתם חושבים״, ואני יכולה להמשיך אבל הבנתם את הרעיון נכון?

הראיון הוא לא להתבייש לקרוא ללקוח לקחת פעולה ולהצטרף אליכם. יש הרבה מאוד אנשים שיראו את המוצר שלכם או השירות שלכם ויתרשמו מאוד לטובה אבל אם מישהו לא יגיד להם ״יאללה תעשה את זה״ הם ימשיכו לחשוב על זה שנים. ממחקרים עולה כי זו באמת אחת משיטות המכירה הטובות ביותר במרחב הדיגיטלי. בשפה המקצועית קוראים לזה ״Call To Action״.

 

פשוט תבקשו, תציעו הלקוחות כבר יגיעו!

 

נקודה נוספת שחשוב לי לציין, בהנחה ותתחילו את הפעילות בפלטפורמה חשוב שתשמרו על תדירות גבוהה של העלאת התכנים. כלומר אין חובה לעשות זאת כל יום, אבל לפחות פעמיים שלוש בשבוע להעלות פוסט או לפחות סטורי, זאת כדי לשמור את עצמכם בתודעה של הלקוח הפוטנציאלי. 

אז קדימה, תפסיקו להתרפק על ימים עברו ותתחילו להרגיל את עצמכם לעולם הדיגיטלי החדש. העולם לגמרי הלך לכיוונים האלה עוד הרבה לפני הקורונה, אבל הקורונה רק גרמה לזה לקרות מהר יותר ובעיקר באופן מוחלט יותר. היום נראה כי אי אפשר להתחמק יותר מהמרחב הדיגיטלי וכדאי להתחיל מאוחר מאשר אף פעם לא. בהצלחה!

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE