הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקרים מוכיחים: אפשר להידבק בקורונה דרך העיניים
למרות שהנגיף מתפשט בעיקר דרך טיפות רוק או הפרשות מהאף של אדם נגוע הנוגעים בשטח הפנים כמו האף או הפה של אדם אחר, עכשיו מדענים בטוחים כי בהחלט אפשרי להידבק גם במגע הנגיף דרך העין

מסתבר שעוד מתחילת התפרצות המגיפה מדענים רבים סברו כי הנגיף עלול להיקלט בגוף גם דרך העיניים אך אז עוד לא היו להם מספיק הוכחות בעניין. היום לאחר מחקרים רבים ובדיקות הם כבר בטוחים כי ניתן להידבק דרך העיניים באותה מידה כמו שניתן להידבר דרך האף או הפה. 

״אם אתה סובל מאלרגיות אתה וודאי שם לב כי גם העיניים פעמים רבות דומעות בעקבות זאת, בדיוק כמו האף שהופך רגיש יותר. אם לדוגמא תשים טיפות עיניים לרוב תרגישו את הטעם שלהן גם בחלק האחורי של הגרון״, כך טען פרופסור פול קלם ממכללת אימפריאל בלונדון עוד בתחילת המשבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נראה כי חשוב שנתחיל לשים לב יותר ולהפסיק לגעת בעיניים במהרה.

 

צוות רפואי בראשות בית הספר לרפואה באוניברסיטת ג׳ונס הופקינס מצא כי העיניים מייצרות אנזים מסוים הנקרא ACE-2, וכאשר יש יותר מידי ממנו ברשתית העין, העין הופכת למוקד קריטי להידבקות בנגיף הקורונה.

כלומר, אם אדם הנגוע בנגיף מתעטש או משתעל וחיידקי הנגיף נוחתים במקרה על עין של אדם אחר, הנגיף יכול להיקלט והלסתנן למערכות הגוף והדם שלו בקלות רבה יותר בהימצאות כמות גבוהה של האנזים בגופו.

יש לציין כי לכולנו יש את האנזים הזה, רק שלא באותה תפוקה. באופן כללי לאנזים זה יש דם יתאונות, אך בעניין הנגי, זה יכול להיות מסוכן עבור אלא המייצרים כמות גבוהה מידי שלו. אנשים בעלי מחלות רקע כמו סוכרת או לחץ דם גבוה מייצרים יותר מאותו אנזים, מה שגורם להם להיות חשופים ופכיעים יותר להיחשפות לנגיף. לפי עדויות נראה כי גם מעשנים עלולים לייצר יותר מהאנזים. 

לפי המחקר אצל רוב המטופלים נמצא האנזים ברקמה הקושרת את פנים העפעפיים, המכונה לחמית, השכבה החיצונית הברורה של העין, המכונה קרנית, והלימבוס, שהוא הגבול בין הקרנית ללבן העין.

על פי דיווחים כ-30 אחוז מחולי הקורונה חוו גם דלקת בלחמית העין. מה שהתבטא לרוב בעיניים אדומות ורגישות במיוחד. החוקרים מסבירים כי הנגיף יכול לנוע בין מערכות הגוף, כך שיכול להיות ובמקרים אלה הנגיף עבר ממערכת הנשימה אל ערובות העין ולכן הופיעה הדלקת.

 

דרך נוספת להידבק מביאה איתה איבר נוסף שכדאי שנגן עליו בשבע עיניים. 

 

אך יחד עם זה, לאחר שורת מחקרים החוקרים סבורים כי יכול להיות כי אותם חולים בכלל נדבקו קודם לכן דרך העיניים, על ידי תקיפת הנגיף את תאי העיניים עקב הימצאות גבוהה של האנזים ACE-2 ברשתית העין.

החוקרים מוסיפים כי נכון שהנגיף יכול להיכנס ישירות דרך העיניים, אך כמו כן דמעות יכולות להדביק אחרים, ולגרום להתפשטות המחלה.

״זיהום של תאי פנים העיניים יכול לגרום לעין להיות נשאית באופן מטריד ומשמעותי, כך שהתפזרות חיידקי הנגיף מהעיניים יכולה להוות מנגנון משמעותי לזיהום אנשים אחרים״, כך טענו החוקרים. 

״זה מדגיש את החשיבות של נוהלי הבטיחות כולל מסכות הפנים ואמצעי זהירות למגע בעיניים כדי למנוע את התפשטות מחלת הקורונה״.

החוקרים לא ציינו האם ההגנה על העיינים עם המכשור הנכון היא קריטית לכלל הציבור או לאנשי הרפואה באופן ספציפי, שבכל אופן חובשים משקפי מגן ומגני פנים כדי להגן על העיניים שלהם. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE