הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאסק מחריף את מאבקו: הורה לפתוח את מפעלי טסלה על אף האיסור
למרות שמספר מחוזות בצפון קליפורניה פרסמו הנחיות מחמירות, למנכ"ל טסלה נמאס מהסחבת, והוא החליט לפתוח את המפעל באופן מיידי. בתוך זמן קצר דווח על כך שמגרש החנייה של העובדים התמלא. מאסק: "אהיה שם ביחד עם כולם. אם מישהו נעצר, אני מבקש שזה יהיה אני"

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הורה לפתוח את המפעלי לייצור רכבים חשמליים בעיר פרימונט שבצפון קליפורניה, וזאת בניגוד להנחיה שניתנה ע"י ראשי מחוז אלמידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מגרש החנייה מחוץ למפעלי טסלה בפרימונט, כפי שתועד היום (צילום: AP)

 

כזכור, הבוקר דיווחנו על המתחים הקשים שקיימים בין טסלה ומאסק, לבין הרשות המקומית באזור המפרץ. חשוב להסביר כי מושל קליפורניה אומנם מאפשר לעסקים להיפתח מחדש, אך במקביל לכך הוא הסביר כי יאפשר למחוזות להורות על הנחיות מחמירות יותר, בהתאם לצורך.

וכך הוחלט ע"י ראשי מחוז אלמידה, שביחד עם חמישה מחוזות נוספים באזור המפרץ החליטו להחמיר עם הנהלים. בהחלטה שגובשה ע"י ששת המחוזות הוסבר כי עסקים שאינם חיוניים יוכלו להיפתח, אך רק במה שהוגדרה "מתכונת מינימלית להפעלת העסק".

 

 

במהלך סוף השבוע הוגשה תביעה כנגד המחוז ע"י טסלה, ומאסק אף איים לנטוש את קליפורניה לחלוטין בעקבות ההחלטה. בציוץ שפרסם בבוקר הגשת התביעה כתב: "בכנות, זהו הקש ששבר את גב הגמל. טסלה תעביר את המטה שלה לטקסס או נבאדה באופן מיידי. המשך יצירת הרכבים בקליפורניה יהיה תלוי ביחס שנקבל מהמדינה. אני מזכיר שטסלה היא יצרנית הרכבים האחרונה שנותרה בקליפורניה".

 

 

עבור מי שעוקב אחר החשבונות של מאסק ברשתות החברתיות, הציוצים שפרסם הבוקר כלל לא מפתיעים. אך לקראת שעות הצהריים, העימות הוצת מחדש: "טסלה מחדשת את פעילות המפעל בניגוד להנחיות של מחוז אלמידה. אני אהיה שם ביחד עם כולם. אם מישהו נעצר, אני מבקש שזה יהיה אני", הוא צייץ והוסיף, "כל יצרניות הרכב בארה"ב קיבלו אישור לפתוח את המפעלים, רק טסלה לא".

ציוץ זה פורסם בשעה 1:23 בצהריים (שעון מקומי), ומאז התקבלו דיווחים על כך שמגרש החנייה של עובדי המפעל התמלא. לא ידוע כמה עובדים הגיע למקום, אך בימי שגרה ישנם כ-10 אלף עובדים במפעל הענק (גודלו כ-5.3 מיליון רגל רבוע, או כחצי מיליון מ"ר).

 

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה (צילום: Getty Images)

 

במחלקת בריאות הציבור של מחוז אלמידה הגיבו בשעות הצהריים המוקדמות. בהודעה שפורסמה הוסבר כי "נודע לנו שהיום, ה-11 במאי, טסלה פתחה את מפעליה מעבר לפעילות המינימלית. הודענו לחברה שהיא יכולה לפתוח את המפעל רק במתכונת זו, עד שתאושר תוכנית בהתאם להנחיות שניתנות לכלל הציבור. אנו מטפלים בעניין זה באופן הדרגתי, כפי שעשינו עם עסקים אחרים שהפרו את ההנחיות. אנו מקווים שטסלה תיישר קו ולא נזדקק לאכיפה נוספת".

עוד הוסבר כי "נודע לנו שטסלה צפויה לשלוח תוכנית ספציפית למפעל זה כבר הערב, ואנחנו מצפים בקוצר רוח לבחון את התוכנית ולסכם בנוגע לנהלים ומסגרת הזמנים לפתיחה מחודשת בצורה בטוחה".

 

 

משאית מועמסת ברכבים חשמליים יוצאת מהמפעל, מוקדם יותר היום בפרימונט (צילום: AP)

 

מאבטחים שהוצבו מחוץ למפעל, מוקדם יותר היום בפרימונט (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE