הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ד"ר פאוצ'י מזהיר: "פתיחה מוקדמת של המשק עלולה לגרום להשלכות חמורות"
מנהל המכון הלאומי למחלות זיהומיות הצטרף למספר בכירי רשויות הבריאות שמוסרים עדות מקוונת לסנאט. כאשר נשאל על השפעת הקורונה על שנת הלימודים הבאה, פאוצ'י השיב כי "מוגזם לחשוב שיהיה לנו חיסון או טיפול עד הסתיו". על האפשרות שתהיה התפרצות נוספת בהמשך השנה: "הנגיף לא יעלם סתם ככה, וסביר שהוא יצוץ בשנית"

מדינות וערים בארה"ב שפתחו מחדש את כלכלתן מוקדם מדי "עלולות להתמודד עם השלכות חמורות ביותר", כך הזהיר הבוקר (שלישי) ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, במהלך שימוע שנערך בסנאט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר פאוצ'י, הבוקר במהלך עדותו המקוונת בסנאט (צילום: AP)

 

השימוע אומנם נערך בסנאט, אך ד"ר פאוצ'י ושני בכירים נוספים במערך הבריאות הממשלתי - ד"ר סטפן האן, ראש מנהל המזון והתרופות (FDA), וד"ר רוברט רדפילד, מנהל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) - השתתפו בצורה מקוונת לאחר שבאו במגע עם לפחות חולה קורונה אחד בבית הלבן. גם סגן שר הבריאות של ארה"ב, ברט גרור, השתתף בשימוע באמצעות אפליקציית "זום", אך הוא לא נדרש לשהות בבידוד כמו השאר.

ראוי לציין כי מדובר בשימוע של ועדת הסנאט לענייני בריאות, חינוך, עבודה ופנסיה. לדברי ד"ר פאוצ'י, חולי קורונה נוספים הם בלתי נמנעים, בייחוד כאשר מרבית מדינות ארה"ב הקלו בהנחיות שניתנו לתושבים. אך הוא הדגיש כי היכולת של אותן רשויות מקומיות לאתר, לעקוב ולבודד חולים חדשים, תהיה זו שתקבע כיצד תיראה ההתאוששות.

"אין לי ספק שגם בנסיבות הטובות ביותר, כאשר לוקחים צעד אחורה ומבטלים הנחיות, יהיו מקרי קורונה חדשים", אמר ד"ר פאוצ'י. עוד הסביר כי הבהלה לפתוח את המשק מבלי לעמוד בקריטריונים של רשויות הבריאות "גורם לי לחשוש מכך שנראה עליות קלות בכמות החולים, שבסופו של דבר יתורגמו להתפרצויות נוספות. ההשלכות עלולות להיות חמורות ביותר".

 

השימוע בסנאט נערך בצורה מיחדת. חלק מהסנאטורים הגיעו למקום, אחרים הצטרפו בזום (צילום: AP)

 

עוד קודם לכן, יו"ר הוועדה בסנאט - למאר אלכסנדר (רפובליקני, טנסי), הדגיש את הצורך במערך בדיקות לזיהוי הנגיף, ואף הציע לממשל הפדרלי להתחיל בייצור המוני של חיסון לנגיף עוד בטרם יאושר, דבר שלטעמו יאפשר את ההפצה המהירה של החיסון כאשר האישור המיוחל יתקבל.

"החיסונים הם הפתרון הטוב ביותר למגפה. אבל עד שחיסון יהיה זמין, הדרך בחזרה לעבודה ובתי הספר עוברת בבדיקות", הסביר הסנאטור והוסיף, "מה שעשינו עד כה בכל הנוגע לבדיקות זה מרשים, אבל זה לא מספיק".

אלכסנדר פנה לד"ר פאוצ'י ושאל בנוגע למסגרת הזמנים של החיסון: "בואו נביט קדימה לעוד שלושה חודשים, כאשר כ-5,000 אוניברסיטאות ינסו לקבל לקמפוסים השונים כ-20 מיליון סטודנטים. מה אומרים להם?". ד"ר פאוצ'י השיב כי "לו היינו במצב שיש לנו חיסון, הסוגייה הייתה מסתיימת. אבל המחשבה שיהיה לנו חיסון או טיפול לקורונה עד לפתיחת הסמסטר בסתיו מוגזמת. אנחנו לא רואים מצב שבו לחיסון יהיה משקל בהחלטות על שנת הלימודים הבאה".

 

"עד חודש ספטמבר, נוכל לבצע כ-50 מיליון בדיקות קורונה בכל חודש": סגן שר הבריאות ד"ר ברט גרור (צילום: AP)

 

בהמשך השימוע פנה הסנאטור ברני סנדרס (עצמאי, ורמונט) לפאוצ'י, ושאל אותו "האם אתה חושש מכך שאם לא נתאפס על עצמנו, רע ככל שהמצב כיום, הוא יהיה קשה עוד יותר בסתיו או בחורף?"

על כך השיב ד"ר פאוצ'י: "האפשרות קיימת, והסיבה שאני אומר את זה היא שהרבה פעמים אנשים מדברים על כך ש'הנגיף פשוט ייעלם'. אמרתי את זה כמה פעמים באופן פומבי: זה לא משהו שיקרה עם נגיף שעובר מאדם לאדם בצורה כה קלה. וגם אם נשיג שליטה טובה יותר על ההתפרצות במהלך החודשים הקרובים, האפשרות שנגיף יצוץ איפשהו בעולם סבירה ביותר", הוא אמר.

בנוגע לסוגיית הבדיקות, סגן שר הבריאות גרור הסביר כי ארה"ב תוכל לייצר, להפיץ ולבצע "עד 50 מיליון בדיקות קורונה בחודש" בקרוב: "כאשר מתחשבים בכל ההיבטים - פיתוח, אישור, ייצור והפצה - ההערכות הן שעד חודש ספטמבר נוכל לבצע בין 40 ל-50 מיליון בדיקות קורונה מדי חודש", הסביר ד"ר גרור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE