הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צ'ק נוסף בדרך אליכם? בקונגרס מגבשים את חקיקת החירום הבאה
במסגרת החקיקה החמישית בעקבות משבר הקורונה, אזרחים ותושבים צפויים לזכות בגל תשלומים ישירים נוסף, כאשר הפעם משפחות עם ילדים אמורות לקבל יותר כסף. מעבר לכך, תוארך התוספת לדמי האבטלה בגובה 600 דולר בשבוע, כך שמובטלים יוכלו להנות מהטבה זו עד סוף השנה הנוכחית

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי (דמוקרטית, קליפורניה) הציגה מוקדם יותר היום (שלישי) את חקיקת החירום הבאה - החמישית במספר. מעבר לכך שחקיקה זו תעניק תוספת תקציבית של טריליון דולר למדינות ולערים, היא תכלול גם סבב נוסף של תשלומים ישירים למאות מיליוני תושבים ואזרחים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי ההערכות, הפרטים הסופיים של הצעת החוק ייסגרו בימים הקרובים, וכבר ביום שישי יתאפשר לחברי בית הנבחרים לאשר את החקיקה בהצבעה. עם זאת, חשוב להזכיר כי החקיקה צריכה לקבל את אישור שני בתי הקונגרס - כלומר, גם הסנאט יצטרך לאשר את החקיקה.

מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מק'קונל (רפובליקני, קנטקי), כבר רמז על כך שבעיניו חקיקה זו "אינה דחופה", ועל כן הסנאט ישקול האם לעלות אותה להצבעה לאחר יום הזיכרון האמריקאי - הממוריאל דיי שחל ב-25 לחודש. "עלינו לחשוב בגדול למען התושבים", מסרה הבוקר פלוסי, שאף הדגישה כי "לא לפעול עכשיו תוביל להשלכות יקרות".

 

ראש ראש: יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ומנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מק'קונל (צילום: AP)

 

בזמן שהפוליטיקאים דנים על אישור החקיקה, מוטב לבחון מה היא כוללת וכיצד זה ישפיע עלינו התושבים בצורה ישירה. ובכן, חקיקת החירום - שזכה לשם "חוק הגיבורים" (Heroes Act) - כוללת קרוב לטריליון דולר שיחולק לערים ומדינות. סכום זה נועד למנוע את קריסת הכלכלות המקומיות, וכ-375 מיליארד דולר מתוך הסכום יוקצה לטובת רשויות כפריות (שמרביתם לא זכו לסיוע כספי במהלך החקיקות הקודמות).

השינוי המשמעותי ביותר יורגש בתשלומים הישירים. בדומה לגל התשלומים הראשון, גם בחקיקה זו יחולקו סכום של 1,200 דולר (ליחיד שמרוויח פחות מ-75 אלף דולר) או 2,400 (בני זוג שמרוויחים ביחד פחות מ-150 אלף דולר). אלא שהפעם, במקום לחלק 500 דולר על כל ילד, משפחות יזכו לסכום נוסף בגובה 1,200 עבור כל ילד (עד 3 ילדים). דהיינו, משפחה עם חמש נפשות (זוג הורים ושלושה ילדים מתחת לגיל 18) תקבל 6,000 דולר (2,400 להורים ו-3,600 על שלושת הילדים).

מעבר לכך, חקיקת החירום תתקצב את התוספת לדמי אבטלה בגובה 600 דולרים, עד סוף השנה הנוכחית. בנוסף, תוקם קרן מיוחדת שמטרתה לסייע לציבור הרחב בתשלומי שכר דירה ומשכנתא (תתוקצב בגובה 175 מיליארד דולר). מעבר לכך, 200 מיליארד דולרים יועברו לעובדי מערכת הבריאות כתוספת סיכון.

 

גובה הפיצוי יקבע לפי הכנסה והמצב המשפחתי (איור: מערכת היברו ניוז)

 

כאמור, השאלה הגדולה היא האם הדמוקרטים והרפובליקנים יצליחו לאשר את הצעת החוק, בייחוד כאשר נדמה כי חקיקה זו גובשה כמעט באופן בלעדי ע"י הדמוקרטים. מאידך, ראוי להזכיר כי הרפובליקנים אינם מעוניינים לחסום את החקיקה, ולטענתם יש לבחון את ההשפעות וההשלכות של ארבע חקיקות החירום הקודמות לפני שניתן לאשר את ההבאה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE