הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש לכם סיוטים לאחרונה? כנראה שזה בגלל הקורונה
אם חוויתם חלומות רעים ומוזרים מאז הקורונה, אתם לא לבד. מסתבר שכל מה שאנחנו נחשפים עליו או חושבים עליו במהלך היום יגיע לבקר אותנו בלילות. האם אפשר למנוע זאת? ואם כן, אז איך?

אפשר להניח שיצא לכם לישון קצת יותר מאז נגיף הקורונה הגיע לארה״ב וכולם נכנסו להסגר. רוב האוכלוסיה איבדה את מקורות הפרנסה שלה ונאלצה להישאר בבתים ללא מעש.

המצב החדש והספק שגדל מיום ליום על איך יראה העתיד שלנו, בצורה כזו או אחרת מצמיד את כולנו למסכים ולחדשות 24/7. ד״ר קלאודיה אגירה, מומחית במדעי המוח ובריאות הנפש, ויועצת במועצה לבריאות נשים, מספרת ל- Women’s Health שאנחנו בקלות יכולים להאשים את החדשות המלחיצות שנחשפנו אליהן בתקופה האחרונה.

״אם אתה בטוויטר קורא חדשות קורונה כל יום, סביר להניח שחלק מזה יגיע בסופו של דבר לחלומות שלך״, אומרת ד"ר אגירה. ״זה נקרא שילוב חלומי. ומאחר שיש המון שאלות ללא מענה לגבי וירוס הקורונה הזה, רוב הסיכויים שהחלומות יהיו מרגיזים יותר מאשר שלא״.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המידע שאתם צורכים ביום מגיע לביקור גם בלילה

 

יכול להיות ששמעתם בעבר את הטענה כי לישון יותר מידי זה לא בריא, כמו לישון מעט מידי. לפי אגוירה זה לא כזה נורא לישון יותר בתקופה הזאת, אך יש לקחת בחשבון כי שינה מרובה לרוב תביא זמן רב יותר לחלומות שיהיו ארוכים וככל הנראה גם תוססים הרבה יותר.

לפי מחקרים שנעשו נראה כי אנשים אכן ישנים יותר בתקופה האחרונה, מאז שהחל המשבר, מה שיכול להיות דבר טוב לדברי הדוקטור כיוון שלאמריקאים יש מחסור גדול מאוד בשעות שינה, ״הייתי שמחה לחשוב שזה ישים את כולנו ברמה טובה של שינה בת שמונה שעות בכל לילה״. אגירה מוסיפה ומעודדת, ״עכשיו הם (האמריקאים) עשויים למעשה להשיג את מכסת שעות השינה הרצויות שלהם״.

 

כמו שאתה מרגיעים את הילדים אתם יכולים להרכיע גם את עצמכם

 

ילדים סובלים מסיוטים גם כן, מה עושים?

״גם אם הילדים פועלים בצורה נורמלית לחלוטין, הם סופגים את כל האנרגיות שלנו מהיום, כך שאם הם מוצפים בשליליות, הם יכולים לחיות אותה מחדש במצב של חלום״, הדוקטור מסבירה. תחשבו על זה שאם עלינו כמבודרים שאמורי לדעת איך לנתב מחשבות ודאגות עדין מושפעים מכל מה שקורה סביב, הרי שלילדים עדין אין את הכלים הנכונים לעשות זאת, אז הם צריכים את עזרתנו.

ההורים יכולים לעזור להם להתמודד עם החלומות הרעים ולצאת מחוזקים מזה. ״הדבר המעניין בסיוטים הוא שלא כולם רעים", אומרת ד"ר אגירה. ״נכון, מפחיד לחוות אותם אבל בדרך מסוימת הם יכולים להכין את המוח שלנו לתרחיש של מקרה רע״.

הכל תלוי לאופן בו אתה תופס את החלום. איך שאתה מפרש חלום באופן כללי משפיע על איך יבוא לידי ביטוי בתחושות שלך. ״זה כמו לחזק את היכולת הנפשית שלנו כנגד לחץ״, היא אומרת. "אולי עלינו לרענן מחדש את הרעיון של 'חלום מפחיד' בפני ילדינו, כך שהם יבינו שהמוח שלהם עשוי לעצב אותם בכדי להיות חזקים יותר״.

 

השקיטו את המחשבות וכך גם את החלומות

 

איך אני יכול להשפיע על החלומות שלי?

מסתבר שכן יש לנו שליטה ברמה מסויימת על החלומות שלנו. ״כן, זו תקופה מלחיצה מאין כמותה״, מאשרת ד״ר אגירה. לכן חשוב שתוודא שאתה הולך לישון במצב נפשי טוב ורגוע, נקי מכל הדאגות. ״אמנם ייתכן שלא תוכל לשלוט בחלומות שלך, אך אתה יכול לשלוט במצבך הנפשי לפני שאתה נרדם״, אומרת הדוקטור. ברמה מסוימת אתה יכול לשלוט באנרגיה ובתודעה שלך לקראת השינה והחלומות שבדרך.

טיפים לשינה ערבה-

הדליקו נרות ריחניים או פזרו שמנים כדי לשדר למוח שאתם נכנסים למצב של רגיעה.

תתרגלו נשימות עמוקות פנימה והחוצה.

נסו להאזין למוזיקה נעימה או לקרוא ספר לפני השינה.

חשוב שתזכרו כי החלומות שלנו הם בדרך למעשה השתקפות המחשבות שלנו, על כל צורותן, כך שאם אתה הולך לישון לאחר שהתמקדת בדברים חיוביים או אפילו עשיתה מדיטציה טובה בנושא חיובי ונעים, הדבר יכול לתרום לשינה נעימה והרבה פחות לחוצה או רצופה חלומות רעים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE