הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנורמלי החדש: פורסמו נהלים לפתיחה מחודשת של מסעדות בקליפורניה
קרוב לחודשיים עברו מאז שקליפורניה השביתה את המשק כמעט לחלוטין, ואחרי שחנויות נפתחו עם מגבלות בשבוע שעבר, כעת מגיע גם תור המסעדות. מושל המדינה הציג מתווה לפתיחה מחודשת של מסעדות, אך הדגיש כי רשויות מקומיות יצטרכו לקבל את ההכרעה הסופית

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, הודיע מוקדם יותר היום (שלישי) שיאפשר לעסקים נוספים להיפתח מחדש. בזמן שחנויות כבר נערכו לשינויים, כעת גם לבעלי המסעדות ניתנו הנחיות שיאפשרו לסועדים לשבת בבתי העסק, וזאת לאחר חודשים ארוכים שבהם מסעדות פעלו אך ורק באמצעות שירותי משלוחים וטייק אוויי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

זמן קצר לאחר שהמושל סיים את דבריו, פורסם מסמך בן 12 עמודים המפרט כיצד "מסעדות בעלות אזורי ישיבה מקורים, ברים ועוד יכולים ליצור אווירה נקייה ובטוחה עבור העובדים והלקוחות".

במסגרת ההנחיות, הוסבר כי על כל מסעדה לגבש תוכנית ייעודית וספציפית להתמודדות עם הקורונה. בתוכנית זו צריכים להתייחס לנושאים כגון ריחוק חברתי, חובת עטיית מסכות, נהלי החיטוי וכדומה. ראוי לציין כי בהנחיות נכתב כי "רצוי להמשיך לעודד טייק אוויי ומשלוחים כאשר הדבר אפשרי".

ברים, מועדוני לילה, מזקקות שאינם מגישים אוכל יישארו סגורים, אולם הרשויות בקליפורניה החליטו לפעול בגמישות ומצאו דרך שבה גם הם יפתחו מחדש: "[עסקים מסוג זה] שאינם מסוגלים לספק מזון באופן עצמאי, אך כן יכולים לחתום על חוזה מול ספק אחר, יכולים לעשות זאת בתנאי שהם מגבשים תוכנית ייעודית כמו שאר העסקים, ובתנאי שאלכוהול ומזון נמכרים יחדיו".

 

 

עוד הוסבר למסעדות כי עליהן "להפסיק להכין מזון בסמוך לשולחנות הסועדים" (למשל, הכנת גוואקמולי בסמוך לשולחן). כמו כן, למסעדות לא יתאפשר להציג את המנות באזורי הישיבה (למשל, עגלה ובה קינוחים).

בנוסף, ישנם לא מעט שינויים שהלקוח הממוצע לא ירגיש בהם: לדוגמה, מסעדות שבהן ניתן להזמין שולחנות יצטרכו לדאוג לכך שהשולחן יהיה ריק מסועדים במשך מספיק זמן כדי לבצע ניקוי יסודי. כמובן שגם השיקול של ריחוק חברתי נכנס לתמונה. מעבר לכך, המדינה ממליצה שהמסעדות יאפשרו ללקוחות להזמין את האוכל לפני ההגעה למקום - דבר שיפחית את זמן השהות במסעדה.

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: Getty Images)

 

"מסעדות רבות נותרו פתוחות באמצעות שירות משלוחים וטייק אוויי", אמר ניוסאם מוקדם יותר היום, "אבל השינוי הזה יאפשר להם להתחיל להושיב סועדים". עם זאת, המושל הבהיר כי מדובר בשינויים הדרגתיים, וכאלו שניתן ליישם רק במחוזות שבהם המגפה פחות מורגשת.

"זוהי הנחיה שניתנת לכלל קליפורניה, אך היא גם מאפשרת לרשויות המקומיות להתאים את עצמן אליה", המשיך ניוסאם. כאשר נשאל לגבי סיכויי ההישרדות של מסעדות רבות, המושל הודה כי שמדובר במאבק לא פשוט: "זה הולך להיות מאוד קשה, גם עם השינויים החדשים. אני ממש לא מתנהג בתמימות, אני מאוד חושש".

במקביל לפרסום ההנחיות החדשות ע"י המושל, מוקדם יותר היום טענה ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור, כי היא מצפה שההנחיה שניתנה לתושבים להישאר בבתים תוארך עד חודש יולי: "אנחנו מקווים שנוכל להקל בהנחיות בצורה איטית ביותר במהלך שלושת החודשים הקרובים, בעזרת מידע שיסייע לנו לקבל את ההחלטות", הסבירה ד"ר פרר.

לא ברור כיצד זה ישפיע על ענף המסעדות, אך בהחלט יתכן מצב שבו מסעדות במחוזות הסמוכים - אורנג', ונטורה, סן ברנרדינו וריברסייד - יפתחו זמן מה לפני מסעדות בלוס אנג'לס.

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE