הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-CIA מודה באופן רשמי: סין לחצה על ארגון הבריאות העולמי לדחות את ההכרזה על מגיפה ואיימה על ראשיו
עכשיו זה רשמי. סוכנות המודיעין הבכירה של ארה"ב מצאה ראיות לכך שסין שיבשה את אופן ניהול החקירה של ארגון הבריאות העולמי. ראשי הדיקטטורה הקומוניסטית איימו על ארגון הבריאות העולמי כי אם יכריזו על מגיפה תימנע מהם גישה לחקירת הנגיף. דבר שלמרבה האירוניה בכל זאת קרה

בשבוע שעבר כלי תקשורת בגרמניה ביניהם הדר-שפיגל דיווחו כי סוכנות המודיעין הפדרלית של גרמניה סבורה כי נשיא סין שי ג'ינפינג ניסה באופן אישי וישיר למנוע מהעולם ידיעות כי נגיף הקורונה עובר במגע בין בני אדם באמצעות מגעיו עם ראש ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברייזוס.

סין וארגון הבריאות העולמי הכחישו זאת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עתה, חיזוק להשערות אלה (אם כי הימנעות מציון שמו של נשיא סין במפורש) מתקבל בדו"ח של ה-CIA שהגיע לידי עיתון ניוזוויק הטוען כי סין ניסתה למנוע מארגון הבריאות העולמי מלהכריז על מגיפה עולמית בחודש ינואר.

למען היושר העיתונאי יש לציין כי אין חדש בידיעה שסין לחצה על ראשי ה-WHO שלא להכריז על מגיפה עולמית.

החידוש הוא בכך שה-CIA עצמו מקבל עמדה זו שאומצה כבר בחודש פברואר על ידי בכירים בריטים כפי שדיווח הדיילי מייל הבריטי.

בתוך כך, פרטים חדשים נחשפו בדו"ח המודיעין הגרמני על כך שסין איימה בניתוק קשרים עם ארגון הבריאות העולמי ומניעת סיוע בחקירת הנגיף עם הארגון יכריז על מצב חירום עולמי בחודש ינואר.

למרבה האירוניה (והרוע), למרות שראשי ה-WHO שיתפו פעולה עם מסע ההסתרה הסיני והמשיכו לאפשר טיסות מסביב לעולם, ממשלת סין הפרה את הבטחתה וסירבה לפני מספר שבועות לאפשר ל-WHO לחקור את הנגיף.

 

ה-WHO הגיב לפרסום הדברים באומרו כי "אנו מבססים את המלצותינו רק על בסיס מדע, ראיות, מידע של מומחים עצמאיים".

סין, שכבר הואשמה על ידי ממשל טראמפ בטיוח מקור הנגיף, בהחבאת ציוד רפואי, בשיבוש ניסיונות העולם לחקור את שורשו, ובהפצתו באמצעות אזרחיה למדינות העולם - מכחישה כהרגלה את הדברים.

ארגון הבריאות העולמי הרכיב ועדת חירום בתאריך ה-22 בינואר כדי לדון בצורך להכריז על נגיף הקורונה כמגיפה עולמית - אך מומחים - שכבר היו בידם ראיות על הדבקה באמצעות מגע בין בני אדם הסיקו כי ההתפרצות אינה מצדיקה הכרזה על מצב חירום. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE