הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'יום החומוס הבינלאומי': 5 דברים שלא ידעתם על חומוס ואיך להכין אחד טעים במיוחד
החומוס זה אולי אחד המאכלים שהכי מזוהים עם המטבח הישראלי - מזרח תיכוני. חומוס זה לא רק טעים ומנחם ואפילו מהנה בדרך האכילה, מסתבר שזה גם מאוד בריא לך! לכבוד ״יום החומוס הבינלאומי״ שחל היום אספנו עבורכם כמה עובדות שלא ידעתם על חומוס, ומתכון אחד כדי לחגוג בבית את היום הזה

יש שיגידו שחומוס זה הרבה יותר ממנת אוכל מנחמת, זה דרך חיים. רבים הפכו את החומוס לסיבה למסיבה, מפגש עם חברים כשהולכים לנגב חומוס יחד, ברביקיו עם המשפחה והחברים שכמובן צריך להתלוות למפגש הזה מנת חומוס לניגוב או למרוח בפיתה עם קבב ופרגית, שורה תחתונה אין סוף למפגשים ואירועים הסובבים את החומוס, ובנינו גם לנגב לבד בבית זה די נחמד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המאכל הלאומי - חומוס גרגירים, הנגיעה הישראלית שלנו באמריקה 

1. מאיפה הגיע אלינו החומוס?

מקורו של החומוס במצרים העתיקה, מה שמייצב את החומוס כמאכל ים-תיכוני מובהק. רבים מתווכים עד היום מי המשיך את המורשת של החומוס, הלבנונים, הסורים, הישראלים, כולם ניסו לקחת קרדיט. בתכלס, מה זה משנה, זה טעים וזמין לכולנו, בואו פשוט נהנה מזה!

2. טעים בטירוף אבל האם זה גם בריא?

מעבר לטעם הממכר, חומוס הוא למעשה מקור חלבון מצוין. הטבעונים שבינינו בוודאי כבר יודעים, גרגרי החומוס עשירים בחלבון (10 גרם חלבון ל-100 גרם, שזה המון!), ברזל, סידן, מגנזיום, סיבים תזונתיים כאלה ואחרים וכמובן מינרליים אשר חשובים ביותר לצריכת המזון היומית שלנו. החומצה הפולית וחומצות האמינו המצויות בחומוס יכולות לתרום לחיזוק הגוף והמערכת החיסונית של הגוף.

3. מסייע למערכות הגוף

לחומוס יש אינדקס גליקמי נמוך, כלומר הוא מסייע בשליטה כל רמות הסוכר בדם. מעבר לכך, כל המרכיבים הטובים שבו נחשבים לכאלה היכולים לסייע משמעותית לבריאות הלב כך שמי שאוכל חומוס בשגרה , יכול להפחית את הסיכון למחלות לב.

4. חומוס משמין?

כפי שהזכרנו בסעיף הקודם, לחומוס יתרונות בריאותיות רבות, אך בכל זאת לא מומלץ לאכול יותר מידי מזה. כמובן שהיום מותר, בכל אופן זה ״יום החומוס הבינלאומי״, אבל בשגרה חשוב לשים לב שאנחנו לא מגזימים.  אז חומוס לא באמת כל כך משמין, 27 קלוריות לכפית, אבל בואו נודה שחומוס אי אפשר לאכול כפית אחת וזהו. אז לאכול ולהנות אבל כמו הכל בחיים, במידה.

5. בדוך או בסיבוב

באופן מובהק 51% מהישראלים מעדיפים לנגב ואילו 16% מעדיפים לעשות את זה בדוך. בכל מקרה נראה כי אין ספק שהרוב הגדול מעדיף לנגב חומוס מאשר 9% בלבד האוהבים לאכול אותו עם כפית או מזלג. בתכלס, אין על חומוס פטריות, גרגרים או חומוס סביח, טוב הבנתם את הקטע לא משנה איזה חומוס, אין על צלחת חומוס מפנקת ופיתה חמה לניגוב, מסכימים?


אז איך אתם מעדיפים, בדוך או בסיבוב? מה שבטוח בניגוב!

 

אז איך אתם הולכים לחגוג את היום הזה? אם הכל היה פתוח כמובן שהכי כיף זה לשבת במסעדת חומוס, שלשמחתנו יש לא מעט פה באמריקה, אבל היות והכל סגור האופציות הצטמצמו לטייק אאוט או… להכין אחד בבית.

אז הבאנו לכם מתכון מיוחד לחומוס טעים במיוחד כדי לחגוג את היום הזה כמו שצריך, בהצלחה ובתאבון!

 

מתכון לחומוס ביתי -

מצרכים:

500 גרם גרגירי חומוס יבש קטנים 

1 כפית סודה לשתייה

1/3 כוס טחינה גולמית איכותית

1/2 לימון סחוט

2 שיני שום כתושות

קורט מלח דק

קורט כמון

 

מצרכים לרוטב הלימון (שיוסיף המון!):

פלפל חריף

חצי כוס מיץ לימון סחוט וטרי

3 שיני שום כתושות

כף שמן זית

מעט מלח

 

הוראות הכנה:

1. מעבירים את גרגירי החומוס לקערה, ממלאים מים, מכסים את הקערה בניילון נצמד ומשרים את הגרגירים למשך הלילה.

2. מסננים את המים ומעבירים את הגרגירים המושרים לסיר מלא מים חדשים וטריים. מוסיפים את הסודה לשתייה ומביאים לרתיחה. מסירים את הקצף שהצטבר, מנמיכים את האש ומבשלים כשעה עד להתרככות הגרגירים.

3. מסננים את גרגירי החומוס ושומרים מחצית ממי הבישול. מניחים לגרגירים להתקרר.

4. אחרי קירור מוחלט מעבירים את גרגירי החומוס למעבד מזון. מוסיפים חצי כוס ממי הבישול וטוחנים.

5. מוסיפים טחינה גולמית, שום, מיץ לימון סחוט, מלח וכמון. טוחנים שוב עד לקבלת המרקם הרצוי. טועמים ומוסיפים תיבול בהתאם.

6. מכינים את רוטב הלימון: קוצצים את הפלפל חריף ומעבירים לקערית עמוקה. מוסיפים את מיץ הלימון, השום, השמן והמלח. מערבבים היטב ומגישים לצד החומוס.

 

בתאבון!



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE