הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר כחודשיים: חנויות ברחבי ניו ג'רזי קיבלו אישור להיפתח מחדש
עסקים שהוגדרו כלא-חיוניים, למשל חנויות ומשרדים בתעשיית הבנייה, יוכלו להיפתח ביום שני הקרוב, אך עם מספר מגבלות. כך למשל, לקוחות לא יוכלו להיכנס לחנויות, והרכישה תתבצע אך ורק באמצעות איסוף עצמי. המושל מרפי: "הנתונים שנאספו במדינה מראים שאנחנו מוכנים לעבור לשלב הזה"

מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, הודיע הבוקר (רביעי) כי יאפשר לחלק מהעסקים שאינם חיוניים - לרבות חנויות ותעשיית הבנייה - להיפתח מחדש כבר בתחילת השבוע הבא. לדבריו, ההקלה בהנחיות מסמנת את ההתקדמות המשמעותית שנרשמה במאבק מול נגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: ויקיקומונס)

 

"הנתונים שנאספו ברחבי המדינה מראים שאנחנו מוכנים לעבור לשלב הזה", הסביר המושל, תוך כדי שהצביע על הירידה בכמות חולי הקורונה שמאושפזים בבתי החולים ובטיפול נמרץ.

בעקבות כך, הוחלט שביום שני הקרוב, בשעה 6:00 בבוקר, תתאפשר הפתיחה המחודשת, אם כי יהיו מגבלות: כך למשל, חברות הבנייה יוכלו לפתוח את המשרדים רק בתנאי שגיבשו תוכנית מפורטת להתמודדות עם הקורונה, שכוללת דרכים למניעת התקהלות, איסור על מבקרים שאינם חיוניים ו"פיזור משמרות" (כלומר, שלא כולם יעבדו בחלל קטן יחדיו).

 

 

עבור החנויות, המגבלות יהיו דומות לאלו שנרשמו במדינות אחרות. דהיינו, יתאפשר לפתוח את בתי העסק, אולם הרכישה תתבצע אך ורק באמצעות איסוף עצמי ע"י הלקוח, ורק לעובדים יתאפשר להיכנס לחנויות עצמן.

 

 

עוד חשף המושל מרפי כי יאפשר התקהלויות שבהן אנשים נשארים ברכבים, למשל בתי קולנוע מסוג "דרייב אין" או אפילו טקסים דתיים. אך המושל הדגיש כי על כלל המשתתפים להישאר ברכבים בכל רגע נתון, וכאשר הרכבים נמצאים במרחק של פחות משישה רגל אחד מהשני, יש לסגור את כלל החלונות.

 

חנויות יוכלו להיפתח, אך רק באמצעות שירות איסוף עצמי ע"י הלקוח (צילום: Shutterstock)

 

ראוי להזכיר כי צעדים אלה נעשים כאשר ברחבי ניו ג'רזי אובחנו יותר מ-141 אלף חולי קורונה, וקרוב ל-10 אלף תושבים מתו בעקבות ההידבקות במחלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE