הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סערת הארכת הבידוד הביתי בלוס אנג'לס מקבלת תפנית עם הבהרה נחרצת: "דברי הוצאו מהקשרם, צפויה הקלה בהגבלות"
התבטאותה של מנהלת מחלקת הבריאות המחוזית אמש על הכוונה להמשיך בנהלי הסגר גם בשלושת החודשים הקרובים, גרמה לבלבול גדול בקרב הציבור והביאה לתגובה מידית מצידה ומצד ראש העיר שאין הדבר משליך על הסרה הדרגתית של המגבלות כפי שמתוכנן להעשות בקרוב

יממה לאחר הסערה שעוררה מנהלת מחלקת הבריאות המחוזית בלוס אנג'לס, ד"ר ברברה פרר, אשר התבטאותה יצרה בלבול בקרב הציבור, הגיע שלב ההבהרות, שתאם לפרסום מאמש בו דיווחנו על ההיגיון מאחורי תכנית הפעולה, במהלכו הסבירה פרר כי דבריה הוצאו מהקשרם.

כזכור, במהלך מפגש שנערך אתמול עם מפקחי המחוז, במסגרת דיון בנוגע להארכת האיסור על פינוי דיירים, חברי ועדת המפקחים של המחוז ביקשו לשמוע את דעתה כאשר הם בחנו האם להאריך את האיסור בחודש, חודשיים או שלושה חודשים.

בתגובה, השיבה להם ד"ר פרר כי להערכתה "על סמך הנתונים שבידי, אנחנו בוודאות נצטרך להאריך את הנחיות נהלי הזהירות בשלושה חודשים נוספים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כצפוי, ההתבטאות הביאה לתחושת אי ודאות בקרב התושבים ובעלי העסקים בעיר, אשר מצד אחד שומעים את מושל קליפורניה, וראש עיריית לוס אנג'לס, מכריזים על הקלות משמעותיות עד כדי פתיחת חנויות, חופי ים, מרכזי קניות ופארקים ציבוריים, ולעומת זאת, כביכול החרפת משך הסגר הביתי.

בעקבות זאת, ד"ר פרר וכן המפקחת המחוזית, קתרין ברגר, יצאו מאוחר יותר בהודעת הבהרה נחרצת לציבור: "בזמן שהנחיית ההישארות בבית תשאר תקפה לחודשים הקרובים, תהיה הקלה הדרגתית בהגבלות. אנו סומכים על התושבים שימשיכו להקפיד על נהלי הזהירות על מנת שנוכל להפחית בהגבלות".

ברגר אף הוסיפה כי דבריה של פרר הוצאו לחלוטין מהקשרם. 

 

נזכיר כי בעוד יומיים. ב-15 במאי, תם תוקפה של הנחיית הבידוד הביתי במחוז לוס אנג'לס, עליה הכריז ראש העיר, אריק גרסטי, ולכן מטבע הדברים, הוא הודיע היום רשמית על המשך המדיניות. 

לצד השיפור וההתקדמות לקראת חזרה מדורגת שגרה, לא ניתן להתעלם מהעובדה שמחוז לוס אנג'לס מכיל כמעט חצי מכמות הנדבקים ברחבי קליפורניה, וזו למעשה העובדה למדיניות המקל והגזר הנהוגה בשטחו - פתיחת עסקים במקביל לנהלי בידוד ביתי למניעת התגודדויות.

כל זאת במטרה שלא לשדר מסר שהקורונה עברה, ובכך לגרום לזלזול מצד הציבור, תוך כדי התקדמות לעבר השלב הבא באסטרטגיית החזרה לשגרה, אותה התווה המושל ניואסם. 

ההבהרה בעקבות הסערה:

 

בנוסף להבהרות פרר וברגר, גם ראש העיר עצמו ביקש להבהיר מאוחר יותר, כי הנהלים לא ישארו באותו אופן למשך שלושה חודשים, והוא אינו צופה שינוי קיצוני בשבועות הקרובים. 

"לדעתי ד"ר פרר פשוט התכוונה לומר שהיא אינה רואה חזרה מלאה לחלוטין לשגרה של לוס אנג'לס ללא אמצעי זהירות, כמו גם בכל שאר ארה"ב", אמר גרסטי בריאיון לרשת CNN, "הקורונה לא תעזוב אותנו כל כך מהר, אנחנו לומדים לחיות איתה".

בהמשך ציין ראש העיר כי האוכלוסיה שנמצאת בקבוצת סיכון, תצטרך להישאר בבידוד זמן רב יותר, אולם בנוגע לשאר התושבים, יתבצעו שינויים בהנחיות במטרה להקל על החזרה לשגרה, במקביל להגנה מפני הידבקות בנגיף. 

"אנחנו לא צריכים להקפיא את חיינו ואת הכלכלה שלנו, אך עלינו להמשיך ולהקפיד על ההנחיות הבריאותיות של חבישת מסכות, ריחוק חברתי והגנה על קבוצות סיכון". 

באותה פגישת בכירי מועצה מדוברת, הדגישה פרר כי גם אם הנהלים ימשכו במהלך הקיץ, צפויה להיות הקלה בהם, בהתאם להתקדמות במאבק מול התפשטות הקורונה.

"אנו מקווים שעל סמך הנתונים, נוכל בזהירות להסיר הגבלות בחודשים הקרובים", אולם גם הוסיפה כי צריך להיות שינוי דרמטי על מנת לבטל את הנחיית הבידוד הביתי כליל בשלושה חודשים הקרובים, והתבטאות זאת, שכאמור הוצאה מהקשרה, יצרה את הסערה והבלבול בקרב הציבור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE