הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשו את ארבעת הדברים הבאים למערכת חיסון איתנה
בתקופה האחרונה עקב התפשטות נגיף הקורונה נראה כי כולנו הפכנו קצת לרופאים, והעניין בבריאות האישית שלנו הפך לעדיפות ראשונה. המדענים כל הזמן מדברים על אנשים עם מחלות רקע אל מול אלו עם מערכת חיסונית חזקה. אז איך אפשר לשפר או לחזק את המערכת החיסונית שלנו? הנה 4 דברים שיעשו זאת

מערכת החיסון שלנו היא זו המגנה עלינו מפני כניסה של חיידקים או נגיפים לגופנו, אך יחד עם זאת תורמת למניעת התפתחות אלה שכבר קיימים בגופנו. 

ככל הנראה כאשר אתם חושבים על המערכת החיסונית שלכם אתם חושבים על תפקידה במניעת זיהומים, מה שנכון חלקית. למערכת החיסון שלנו יש מערכת יחסים ישירה עם התזונה שלנו. במידה ואדם הוא במצב תת-תזונה, מערכת החיסון שלנו מפסיקה לעבוד כמו שצריך. כמו גם במצב של השמנת יתר או עודף משקל, במקרה זה מערכת החיסון יכולה להפוך להיפראקטיבית ולדרום לדלקות בגוף.

למעשה כל דבר המשפיע או משתנה באורח החיים שלנו וכמובן התזונה יכול להשפיע על המערכת החיסונית שלנו. איפה אנחנו חיים, כמה אנחנו ישנים בלילה, אם וכמה אנחנו מתאמנים אפילו עם מי אנחנו חיים וכמובן מה אנחנו אוכלים, כל זה גורם לתגובות כימיות שיכולות לשנות את מצבנו הבריאותי.

תפקיד המעיים הוא לפקח על המזון שנכנס לגופנו ואיך הוא מתפרק בגוף. כ-70% ממערכת החיסון שלנו נמצאת בסמוך למעיים, והרי לנו קשר ישיר בין המערכת החיסונית למזון שאנו מכניסים לגופנו. לכן חשוב לשמור על תזונה נכונה ובעיקר מאוזנת, ולשים לב כי אנחנו מספקים לגופנו את כל הויטמינים והמרכיבים שהוא זקוק להם כל מנת לשמור אותנו חזקים ומוגנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פירות ירקות וזרעים למינהם מכילים כמות ניכר של סיבים וחומרים שיעזרו לעם לשמר ולחזק את מערכת החיסון

 

  1. ויטמינים +

כנראה שלרבים מכם יצא לחשוב על תוספת של ויטמינים לתפריט היומי, בטח בגלל שמדברים על זה בכל מקום בשנים האחרונות. אז הנה שני ויטמינים מסוימים שיכולים לעזור למערכת החיסונית שלך. 

ויטמין A, הוא מטיב מאוד לעורנו כמו גם לרקמות דרכי העיכול ומערכת הנשימה. 

ויטמין C, מעודד את גופנו לייצר נוגדנים שעוזרים להילחם במחלות וזיהומים בגוף. חשוב לציין כי הגוף שלנו לא מייצר ויטמין C באופן טבעי או מאחסן אותו לצורך העניין.

דבר נוסף,  ישנם חומרים טבעיים המצויים בפירות וירקות בעיקר בנקראים פיטונוטריאנטים. אלו למעשה חומרים שתורמים לגוף שלנו להילחם בזיהומים ודלקות, מורידים לחץ דם ואפילו מורידים את הסיכון לחלות בסרטן ומחלות לב וכלי דם. כמובן שבעקבות זה ניתן להבין כי הם עוזרים מאוד לבריאות הכללית של מערכת החיסון שלנו.

  1. תזונה עשירה בחלבון

המרכיב הטבעי ביותר שיוכל להטיב לגופנו וכמו גם למערכת החיסונית שלנו, זהו החלבון. בין היתר החלבון מאפשר לגוף לייצר נוגדנים הנדרשים להגנה על מערכות הגוף שלנו מפני חיידקים כלומר, תמיכה ישירה במערכת החיסונית.

חלבונים אפשר למצוא במזונות רבים כמו דגים, עופות, בשרים רזים, מזונות סויה וכמובן מוצרי חלב.

 

פרוביוטיקה לפני שחולים

 

  1. אומגה 3

מחקרים רבים מציינים את חשיבות צריכת אומגה 3 באופן שגרתי. השמנים הבריאים הנמצאים באומגה 3 מסייעים לחיזוק תאי מערכת החיסון מה שתורם למלחמה בזיהומים בגוף. 

אומגה 3 אפשר למצוא בזרעי צ'יה ותוספי מזון כאלה ואחרים.

  1. תפקוד המעיים 

כאשר תפקוד דרכי המעיי שלנו עובד כמו שצריך, כלומר מקבל חיידקי מעיי נכונים ומזינים התוצאה של זה היא ירידה במשקל, מערכת עיכול מתפקדת, עור חלק ובריא יותר, ומחקרים רבים אף מציינים כי גם יכול להביא לחיזוק מערכת החיסונית של הגוף באופן כללי. 

שימוש בפרוביוטיקה, שלרוב אנחנו לוקחים את זה יחד עם אנטיביוטיקה כשאנחנו חולים, אלה למעשה ׳חיידקים טובים׳ מסייעים לתחזוקת מערכת העיכול. 



* התוכן בכתבה אינו מהווה חוות דעת חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE