הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתגעגעים לנכדים? כך תוכלו לפגוש אותם ועדיין לשמור על הבריאות שלכם
הסבים והסבתות הפכו לקבוצת סיכון במשבר הקורונה בעל כורחם. למרות שעדיין עדיף שלא להתראות עם הנכדים והמשפחה, במידה והחלטתם שאתם לא יכולים לשאת את זה יותר, הנה כמה דרכים לעשות זאת בדרך הבטוחה ביותר ככל האפשר

אין ספק שאחד הדברים הקשים ביותר להתמודד איתם בתקופת הזו של משבר הנגיף העולמי זה המרחק מהמשפחה. הסבים וסבתות הם אולי אלו הסובלים הכי הרבה מכך כאשר הם לא יכולים לראות את ילדיהם ובעיקר את נכדיהם האוהבים כבר תקופה יותר מידי ארוכה, והיד עוד נטויה.

נזכיר כי עדיין ההנחיה היא לשמור על ריחוק חברתי ולא לבקר את המשפחות בעיקר בכדי לשמור על קבוצת הסיכון, הסבים והסבתות, זאת כדי לא לסכן אותם באופן ספציפי ולעזור לעצור את התפשטות באופן כללי. 

אבל אם בכל זאת אתם כבר לא יכולים לחכות יותר והחלטתם שאתם הולכים על זה ונפגשים עם המשפחה, יש דרכים לעשות זאת כך שהביקור יהיה הבטוח ביותר, ככל האפשר. ד״ר סינהא, מנהל מחלקת הגריאטריה של ״Sinai Health System״ וגם ״University Health Network״ שבטורונטו, שוחח עם מערכת CNN ופירט כמה דברים שכדאי לשקול או להתכונן להם מראש לפני המפגש בין המשפחות והנכדים.

יש לציין כי גם מפגש בו אתם מתאפקים ולא מחבקים את הנכדים עדיין קיים סיכון מסוים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כשהכול יעבור תוכלו לחזור לחיבוקים עם היקרים מכל. אבל אנחנו עדיין לא שם, לצערנו.

 

  1. תקחו בחשבון את הסיכון הכרוך

לצערינו הקבוצה שהכי מרגישה על בשרה את הפחד מהנגיף זו קבוצת הגיל השלישי, וכמובן אלה עם המחלות הכרוניות. חשוב להבין כי הסיבה לסיכון היא כיוון שאנשים אלו עלולים לחוות סימפטומים קשים הרבה יותר במידה וידבקו בקורונה. 

יחד אם זאת זה מובן לגמרי שעבור הכיל המבוגר הקושי הוא אמיתי ומאתגר. ״אני חושב שהמגפה הייתה ממש קשה לכולם, אבל הבידוד החברתי הוא משהו אחר לגמרי עבור המבוגרים יותר״, כך אומר ד״ר סינהא. הדבר הגורם לאותם אנשים מבוגרים להכי הרבה אושר והנאה זה הקשר עם הדור הצעיר ואהבה בין השניים. 

אך בעוד שהיחסים עם הדור הצעיר יכולים להשפיע לטובה על בריאות הנפש של המבוגרים, כיום זה גם יכול להוות סיכון לא קטן. לכן חשוב לקחת בחשבון את הסיכון הכרוך במפגש ולוודא עד כמה הצד השני הקפיד על הבידוד והריחוק ממקומות העלולים להביא לחשיפה לנגיף.

 

  1. הכי חשוב זה שיח פתוח

רבים מהסבים וסבתות מתחילים לקחת את כל העניין של המרחק באופן אישי. מרגישים כי ההורים מונעים מהם לראות את הנכדים באופן קיצוני וכי הם מגנים עליהם בצורה מוגזמת, ״יש מן מתח כזה בין המשפחות כשהאנשים המבוגרים מרגישים שמשפחותיהם מגנות עליהם יתר על המידה או פוגעים בזכויותיהם״ מסביר הדוקטור.

לכן כדאי לייצר שיח כן ופתוח עם בני המשפחה. חשוב שהילדים וההורים יעלו אחד בפני השני את הדרך שבה הם מסתכלים על המצב, זאת כדי להבהיר למבוגרים כי שוב דבר לא נעשה בכוונה אלא מתוך דאגה טהורה לבריאותם. 

יחד תוכלו לחשב את רמת הסיכון, בסקירה של לאיזה מקומות כל אחד היה חשוף, ולהחליט האם זה הדבר הנכון לעשות. דרך אגב, במידה ויש איזה שהוא חשש כי אולי מישהו מבני המשפחה היה חשוף למקור חשיפה לנגיף, אולי עדיף לוותר לבנתיים על המפגש פיזי, עד כמה שזה קשה, ולהמשיך את המפגשים בדרך הויטואלית לעת עתה.

 

הסיטואציה ההזויה והכואבת ביותר בכל התקופה האחרונה. סבים וסבתות בזום.

 

  1. עקבו אחר הפרוטוקול

כאמור, אין דרך להבטיח בטיחות באופן מלא. אבל יש דרך לעשות את כל שביכולתכם כדי למזער את הסכנות.

ד״ר סינהא פיתח יחד עם המועצה המדעית של הצלב האדום את ההמלצות הבאות:

  • וודא שאתה בריא - אם אתה מתכנן ביקור וודא כי אין לך כל תחושת חולי כלשהי, צינון, שיעול, חום ואפילו כאבי בטן, זאת מכיוון שמצב כזה גורם לגוף להיות רגיש יותר ולמערכת החיסונית להיות חלשה מידי בכדי לתקוף נגיפים שליליים החודרים לגוף.
  • שטוף ידיים - דבר ראשון כשאתם נכנסים לכו לשטוף ידיים במשך 20 שניות לפחות במים וסבון, והאמת שעדיף שגם שאר בני הבית יעשו כך. דבר נוסף, מומלץ לבקש מהמשפחה לחטא משטחים העלולים להיות נגועים לפני שאתם מגיעים לבקר.
  • להביע אהבה ללא מגע - מובן לגמרי כמה שזה יכול להיות קשה, בייחוד כשכבר הלכתם לפגוש את הנכדים והם ממש לידכם, אך חשוב שלא להתפתות ולחבק ולנשק אחד את השני, לא בשלב הזה בכל אופן.
  • תשמר מרחק - כמו שכולנו כבר התרגלנו בזמן האחרון, יש להישאר במרחק של 2 מטרים האחד מהשני למרות שזה מוזר וקצת הזוי לבלות ככה עם המשפחה זה נחוץ.

דבר אחרון בנושא, סינהא מדגיש כי כדאי ביותר לחדש את החיסונים שלכם לפני המפגש, חיסון נגד שפעת ודלקת ריאות, ליתר ביטחון, כדי לא לגרות את הגוף לפתח מחלה כלשהי אשר יכולה להוביל להחמרה במצבכם במידה ונדבקתם גם בקורונה.

 

  1. תקציבו את כמות האנשים במפגש

עד כמה שזה נשמע הזוי ואפילו קצת אכזרי, בשלב הזה של התפשטות המגיפה חשוב להגביל את כמות האנשים איתם אתם באים במגע.

כלומר, לא ללכת ולפגוש עכשיו את כל בני המשפחה, יום אחד פה ויום אחר שם, ובטח ובטח שלא מפגשים של 20 איש וכדומה. התחילו עם מפגש קטן עם אדם אחד או כמה אחדים, תבחרו את אלה איתם הסיכוי להחשפות לנגיף היא הפחותה ביותר.

חשוב שתזכרו כי ברגע שאתם נחשפים לכמות גדולה יותר של אנשים כך גדל גם הסיכוי להידבק ולצורך העניין גם הסכנה להתפשטות הנגיף בתוך המשפחה ומשם החוצה.

 

מפגשים באוויר הפתוח ובמרחק בטוח זה הפתרון לכרגע.

 

  1. מפגשים באוויר הפתוח

ההמלצה הגורפת בין המומחים בנושא היא אם כבר אתם נפגשים עשו זאת במקומות פתוחים. חפשו איזה פארק או גן כלשהו, מקום פתוח בו תוכלו להיפגש ולהנות בחיק המשפחה אך באופן שבו תוכלו להיות רחוקים במידת מה אחד מהשני.

מפגש במקום פתוח מוריד את הסיכון להידבקות בצורה משמעותית, כמובן עם שמירה על מרחק של 2 מטרים אחד מהשני. זרימת האוויר המתמדת מורידה את הסיכון להעביר חיידקים האחד לשני. כמובן שבכל מקרה כדאי לחבוש מסיכה כדי למנוע בכל זאת מצב של העברת חיידקים כך שגם אם קרה וששחכתם לרגע לשמור על מרחק סביר בגלל ההתרגשות. בכל זאת זה הולך להיות מפגש מרגש מאוד ומלא אמוציות.

 

לפני סיום חשוב להדגיש כמה דברים. כמובן שבמצב אידיאלי כל ההנחיות הללו לא היו קיימות בכלל. הרי זאת המשפחה שלכם, איך אפשר לפעול לפי חוקים ונהלים עם משפחה? 

אבל בגלל שהמצב אינו אידיאלי, בלשון המעטה, וחשוב שניקח את עניין הנגיף ברצינות, חשוב ביותר לשמור על ההנחיות ולהישמר. אם נעשה כך, נוכל לעשות את המעט שלנו כדי למנוע את התפשטות המחלה וכמובן איך לא, נשמור על היקרים לנו מכל ועל עצמנו.

נקווה שהמגפה תיגמר בקרוב, כך שכולנו נוכל לחזור לחבק את האוהבים שלנו ביותר ולהרעיף עליהם אהבה בלי סוף. 

 

* התוכן בכתבה אינו מהווה חוות דעת חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE